NO-MAN'S-LAND NEEDS TEACHERS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3492 |
Resumo: | The world of the Internet cannot continue being treated as The no man’s land. It’s urgent that we, teachers, put aside, once and for all, any fear of facing the technological world that surrounds us and that we occupy the place that is designed for us: the guider of the transition from the real world to the virtual one. We believe that the role of the teacher is not to talk about technology but about humanity. |
id |
UFT-8_4f2f6e8cc9b9b25c713c8b6e10c88ed0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/3492 |
network_acronym_str |
UFT-8 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
NO-MAN'S-LAND NEEDS TEACHERSSE NECESITAN PROFESORES PARA LA TIERRA DE NADIEPRECISA-SE DE PROFESSORES PARA A TERRA DE NINGUÉMTechnologyEducationTeacherTechnologyEducationTeacherTecnologíaeducaciónprofesorTecnologíaeducaciónprofesorTecnologiaeducaçãoprofessorTecnologiaEducaçãoProfessorThe world of the Internet cannot continue being treated as The no man’s land. It’s urgent that we, teachers, put aside, once and for all, any fear of facing the technological world that surrounds us and that we occupy the place that is designed for us: the guider of the transition from the real world to the virtual one. We believe that the role of the teacher is not to talk about technology but about humanity. Internet no puede seguir siendo la Tierra de Nadie. Es necesario que los profesores no tengamos miedo al mundo tecnoclógico que nos rodea y que cumplamos la tarea de orientadores de la transición de lo real para lo virtual. Creemos que al profesor no le cabe hablar de tecnología, sino de humanidad.O mundo da Internet não pode mais continuar sendo a Terra de Ninguém. É preciso que nós, professores, deixemos, de uma vez por todas, todo e qualquer temor em relação ao mundo tecnológico que nos rodeia e que ocupemos o lugar que nele está destinado a nós: o de orientadores desta transição do mundo real para o virtual. Acreditamos que o papel do professor não é falar de tecnologia, mas de humanidade.Universidade Federal do Tocantins - UFT2017-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/349210.20873/uft.2447-4266.2017v3n5p450Observatory Journal; Vol. 3 No. 5 (2017): V. 3 N. 5 (2017) História Digital: Perspectivas, Experiências e Tendências - Edição Especial 2 Agosto 2017; 450-471Observatorio Magazine; Vol. 3 Núm. 5 (2017): V. 3 N. 5 (2017) História Digital: Perspectivas, Experiências e Tendências - Edição Especial 2 Agosto 2017; 450-471Observatoire Journal; Vol. 3 No. 5 (2017): V. 3 N. 5 (2017) História Digital: Perspectivas, Experiências e Tendências - Edição Especial 2 Agosto 2017; 450-471Revista Observatório ; v. 3 n. 5 (2017): V. 3 N. 5 (2017) História Digital: Perspectivas, Experiências e Tendências - Edição Especial 2 Agosto 2017; 450-4712447-426610.20873/uft.2447-4266.2017v3n5reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3492/11285https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3492/11355https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3492/11371https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3492/11387https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3492/11403https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3492/11419Século XX/XXICopyright (c) 2017 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessVicente, Kyldes BatistaSousa, Fábio d’Abadia de2022-03-04T13:18:33Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/3492Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:18:33Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
NO-MAN'S-LAND NEEDS TEACHERS SE NECESITAN PROFESORES PARA LA TIERRA DE NADIE PRECISA-SE DE PROFESSORES PARA A TERRA DE NINGUÉM |
title |
NO-MAN'S-LAND NEEDS TEACHERS |
spellingShingle |
NO-MAN'S-LAND NEEDS TEACHERS Vicente, Kyldes Batista Technology Education Teacher Technology Education Teacher Tecnología educación profesor Tecnología educación profesor Tecnologia educação professor Tecnologia Educação Professor |
title_short |
NO-MAN'S-LAND NEEDS TEACHERS |
title_full |
NO-MAN'S-LAND NEEDS TEACHERS |
title_fullStr |
NO-MAN'S-LAND NEEDS TEACHERS |
title_full_unstemmed |
NO-MAN'S-LAND NEEDS TEACHERS |
title_sort |
NO-MAN'S-LAND NEEDS TEACHERS |
author |
Vicente, Kyldes Batista |
author_facet |
Vicente, Kyldes Batista Sousa, Fábio d’Abadia de |
author_role |
author |
author2 |
Sousa, Fábio d’Abadia de |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Vicente, Kyldes Batista Sousa, Fábio d’Abadia de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Technology Education Teacher Technology Education Teacher Tecnología educación profesor Tecnología educación profesor Tecnologia educação professor Tecnologia Educação Professor |
topic |
Technology Education Teacher Technology Education Teacher Tecnología educación profesor Tecnología educación profesor Tecnologia educação professor Tecnologia Educação Professor |
description |
The world of the Internet cannot continue being treated as The no man’s land. It’s urgent that we, teachers, put aside, once and for all, any fear of facing the technological world that surrounds us and that we occupy the place that is designed for us: the guider of the transition from the real world to the virtual one. We believe that the role of the teacher is not to talk about technology but about humanity. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-08-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3492 10.20873/uft.2447-4266.2017v3n5p450 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3492 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2017v3n5p450 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3492/11285 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3492/11355 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3492/11371 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3492/11387 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3492/11403 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3492/11419 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista Observatório |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/epub+zip application/octet-stream application/zip application/x-gzip application/zip |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Século XX/XXI |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 3 No. 5 (2017): V. 3 N. 5 (2017) História Digital: Perspectivas, Experiências e Tendências - Edição Especial 2 Agosto 2017; 450-471 Observatorio Magazine; Vol. 3 Núm. 5 (2017): V. 3 N. 5 (2017) História Digital: Perspectivas, Experiências e Tendências - Edição Especial 2 Agosto 2017; 450-471 Observatoire Journal; Vol. 3 No. 5 (2017): V. 3 N. 5 (2017) História Digital: Perspectivas, Experiências e Tendências - Edição Especial 2 Agosto 2017; 450-471 Revista Observatório ; v. 3 n. 5 (2017): V. 3 N. 5 (2017) História Digital: Perspectivas, Experiências e Tendências - Edição Especial 2 Agosto 2017; 450-471 2447-4266 10.20873/uft.2447-4266.2017v3n5 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
gilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br|| |
_version_ |
1797174753429028864 |