"EXPERTISE IN SCHOOL" CONTINUING EDUCATION FOR TEACHERS OF PHYSICAL EDUCATION AT THE FEDERAL UNIVERSITY OF GOIAS: A CASE STUDY
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pensar a Prática (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fef/article/view/5167 |
Resumo: | This study addresses the issue of ongoing education programas in Physical Education, with special attention to graduate programs. It aims at understanding some of the beliefs, demands, and relations established with the other fields of knowledge that guide PE teachers in their ongoing education programs. This ethnographic case study focused on the program dynamics built from the experience of the graduate course in School Physical Education created by the Department of Physical Education at Universidade Federal de Goiás. |
id |
UFG-4_5b70641021448ca2ec2588b431973ffd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/5167 |
network_acronym_str |
UFG-4 |
network_name_str |
Pensar a Prática (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
"EXPERTISE IN SCHOOL" CONTINUING EDUCATION FOR TEACHERS OF PHYSICAL EDUCATION AT THE FEDERAL UNIVERSITY OF GOIAS: A CASE STUDY"EXPERIENCIA EN LA ESCUELA" EDUCACIÓN CONTINUA PARA PROFESORES DE EDUCACIÓN FÍSICA EN LA UNIVERSIDAD FEDERAL DE GOIAS: UN ESTUDIO DE CASO“ESPECIALIZAÇÃO EM ESCOLAR” FORMAÇÃO CONTINUADA DE PROFESSORES DE EDUCAÇÃO FÍSICA NA UNIVERSIDADE FEDERAL DE GOIÁS: UM ESTUDO DE CASOEducationPhysical EducationTeacher Education ProgramsEducaciónEducación FísicaFormación de profesores.EducaçãoEducação FísicaFormação de ProfessoresThis study addresses the issue of ongoing education programas in Physical Education, with special attention to graduate programs. It aims at understanding some of the beliefs, demands, and relations established with the other fields of knowledge that guide PE teachers in their ongoing education programs. This ethnographic case study focused on the program dynamics built from the experience of the graduate course in School Physical Education created by the Department of Physical Education at Universidade Federal de Goiás.Este estudio plantea la cuestión de la educación continua en la Educación Física, con especial atención a postgraduados en general. Busca comprender algunas de las creencias, de las demandas y de las relaciones con el conocimiento que guían a los profesores de Educación Física de la formación continua. Es como un estudio de caso de tipo etnográfico, pues se centró en planes de estudio dinámico construido a partir de la experiencia del curso de especialización en la Escuela de Educación Física en la Facultad de Educación Física, Universidad Federal de GoiásEste estudo aborda a temática da formação continuada em Educação Física, com especial atenção para a pós-graduação lato sensu. Busca compreender algumas das crenças, das demandas e das relações com os saberes que orientam os professores de Educação Física junto à formação continuada. Constitui-se como um estudo de caso do tipo etnográfico, pois se concentrou na dinâmica curricular construída a partir da experiência do curso de especialização em Educação Física Escolar na Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Goiás. Universidade Federal de Goiás2009-03-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por paresESTUDO DE CASO DO TIPO ETNOGRÁFICOtext/htmlapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/516710.5216/rpp.v11i3.5167Pensar a Prática; Vol. 11 No. 3 (2008); 225Pensar a Prática; v. 11 n. 3 (2008); 2251980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/5167/4541https://revistas.ufg.br/fef/article/view/5167/4969Patriarca, Amanda CorrêaOnofre, TiagoMascarenhas, Fernandoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-06-20T18:15:28Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/5167Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:55:34.952244Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
"EXPERTISE IN SCHOOL" CONTINUING EDUCATION FOR TEACHERS OF PHYSICAL EDUCATION AT THE FEDERAL UNIVERSITY OF GOIAS: A CASE STUDY "EXPERIENCIA EN LA ESCUELA" EDUCACIÓN CONTINUA PARA PROFESORES DE EDUCACIÓN FÍSICA EN LA UNIVERSIDAD FEDERAL DE GOIAS: UN ESTUDIO DE CASO “ESPECIALIZAÇÃO EM ESCOLAR” FORMAÇÃO CONTINUADA DE PROFESSORES DE EDUCAÇÃO FÍSICA NA UNIVERSIDADE FEDERAL DE GOIÁS: UM ESTUDO DE CASO |
title |
"EXPERTISE IN SCHOOL" CONTINUING EDUCATION FOR TEACHERS OF PHYSICAL EDUCATION AT THE FEDERAL UNIVERSITY OF GOIAS: A CASE STUDY |
spellingShingle |
"EXPERTISE IN SCHOOL" CONTINUING EDUCATION FOR TEACHERS OF PHYSICAL EDUCATION AT THE FEDERAL UNIVERSITY OF GOIAS: A CASE STUDY Patriarca, Amanda Corrêa Education Physical Education Teacher Education Programs Educación Educación Física Formación de profesores. Educação Educação Física Formação de Professores |
title_short |
"EXPERTISE IN SCHOOL" CONTINUING EDUCATION FOR TEACHERS OF PHYSICAL EDUCATION AT THE FEDERAL UNIVERSITY OF GOIAS: A CASE STUDY |
title_full |
"EXPERTISE IN SCHOOL" CONTINUING EDUCATION FOR TEACHERS OF PHYSICAL EDUCATION AT THE FEDERAL UNIVERSITY OF GOIAS: A CASE STUDY |
title_fullStr |
"EXPERTISE IN SCHOOL" CONTINUING EDUCATION FOR TEACHERS OF PHYSICAL EDUCATION AT THE FEDERAL UNIVERSITY OF GOIAS: A CASE STUDY |
title_full_unstemmed |
"EXPERTISE IN SCHOOL" CONTINUING EDUCATION FOR TEACHERS OF PHYSICAL EDUCATION AT THE FEDERAL UNIVERSITY OF GOIAS: A CASE STUDY |
title_sort |
"EXPERTISE IN SCHOOL" CONTINUING EDUCATION FOR TEACHERS OF PHYSICAL EDUCATION AT THE FEDERAL UNIVERSITY OF GOIAS: A CASE STUDY |
author |
Patriarca, Amanda Corrêa |
author_facet |
Patriarca, Amanda Corrêa Onofre, Tiago Mascarenhas, Fernando |
author_role |
author |
author2 |
Onofre, Tiago Mascarenhas, Fernando |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Patriarca, Amanda Corrêa Onofre, Tiago Mascarenhas, Fernando |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Education Physical Education Teacher Education Programs Educación Educación Física Formación de profesores. Educação Educação Física Formação de Professores |
topic |
Education Physical Education Teacher Education Programs Educación Educación Física Formación de profesores. Educação Educação Física Formação de Professores |
description |
This study addresses the issue of ongoing education programas in Physical Education, with special attention to graduate programs. It aims at understanding some of the beliefs, demands, and relations established with the other fields of knowledge that guide PE teachers in their ongoing education programs. This ethnographic case study focused on the program dynamics built from the experience of the graduate course in School Physical Education created by the Department of Physical Education at Universidade Federal de Goiás. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-03-19 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion avaliado por pares ESTUDO DE CASO DO TIPO ETNOGRÁFICO |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/5167 10.5216/rpp.v11i3.5167 |
url |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/5167 |
identifier_str_mv |
10.5216/rpp.v11i3.5167 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/5167/4541 https://revistas.ufg.br/fef/article/view/5167/4969 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/html application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
dc.source.none.fl_str_mv |
Pensar a Prática; Vol. 11 No. 3 (2008); 225 Pensar a Prática; v. 11 n. 3 (2008); 225 1980-6183 1415-4676 reponame:Pensar a Prática (Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Pensar a Prática (Online) |
collection |
Pensar a Prática (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||gabi.domi@hotmail.com |
_version_ |
1799874856122056704 |