"EXPERTISE IN SCHOOL" CONTINUING EDUCATION FOR TEACHERS OF PHYSICAL EDUCATION AT THE FEDERAL UNIVERSITY OF GOIAS: A CASE STUDY

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Patriarca, Amanda Corrêa
Data de Publicação: 2009
Outros Autores: Onofre, Tiago, Mascarenhas, Fernando
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pensar a Prática (Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/5167
Resumo: This study addresses the issue of ongoing education programas in Physical Education, with special attention to graduate programs. It aims at understanding some of the beliefs, demands, and relations established with the other fields of knowledge that guide PE teachers in their ongoing education programs. This ethnographic case study focused on the program dynamics built from the experience of the graduate course in School Physical Education created by the Department of Physical Education at Universidade Federal de Goiás.
id UFG-4_5b70641021448ca2ec2588b431973ffd
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/5167
network_acronym_str UFG-4
network_name_str Pensar a Prática (Online)
repository_id_str
spelling "EXPERTISE IN SCHOOL" CONTINUING EDUCATION FOR TEACHERS OF PHYSICAL EDUCATION AT THE FEDERAL UNIVERSITY OF GOIAS: A CASE STUDY"EXPERIENCIA EN LA ESCUELA" EDUCACIÓN CONTINUA PARA PROFESORES DE EDUCACIÓN FÍSICA EN LA UNIVERSIDAD FEDERAL DE GOIAS: UN ESTUDIO DE CASO“ESPECIALIZAÇÃO EM ESCOLAR” FORMAÇÃO CONTINUADA DE PROFESSORES DE EDUCAÇÃO FÍSICA NA UNIVERSIDADE FEDERAL DE GOIÁS: UM ESTUDO DE CASOEducationPhysical EducationTeacher Education ProgramsEducaciónEducación FísicaFormación de profesores.EducaçãoEducação FísicaFormação de ProfessoresThis study addresses the issue of ongoing education programas in Physical Education, with special attention to graduate programs. It aims at understanding some of the beliefs, demands, and relations established with the other fields of knowledge that guide PE teachers in their ongoing education programs. This ethnographic case study focused on the program dynamics built from the experience of the graduate course in School Physical Education created by the Department of Physical Education at Universidade Federal de Goiás.Este estudio plantea la cuestión de la educación continua en la Educación Física, con especial atención a postgraduados en general. Busca comprender algunas de las creencias, de las demandas y de las relaciones con el conocimiento que guían a los profesores de Educación Física de la formación continua. Es como un estudio de caso de tipo etnográfico, pues se centró en planes de estudio dinámico construido a partir de la experiencia del curso de especialización en la Escuela de Educación Física en la Facultad de Educación Física, Universidad Federal de GoiásEste estudo aborda a temática da formação continuada em Educação Física, com especial atenção para a pós-graduação lato sensu. Busca compreender algumas das crenças, das demandas e das relações com os saberes que orientam os professores de Educação Física junto à formação continuada. Constitui-se como um estudo de caso do tipo etnográfico, pois se concentrou na dinâmica curricular construída a partir da experiência do curso de especialização em Educação Física Escolar na Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Goiás. Universidade Federal de Goiás2009-03-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por paresESTUDO DE CASO DO TIPO ETNOGRÁFICOtext/htmlapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/516710.5216/rpp.v11i3.5167Pensar a Prática; Vol. 11 No. 3 (2008); 225Pensar a Prática; v. 11 n. 3 (2008); 2251980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/5167/4541https://revistas.ufg.br/fef/article/view/5167/4969Patriarca, Amanda CorrêaOnofre, TiagoMascarenhas, Fernandoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-06-20T18:15:28Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/5167Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:55:34.952244Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv "EXPERTISE IN SCHOOL" CONTINUING EDUCATION FOR TEACHERS OF PHYSICAL EDUCATION AT THE FEDERAL UNIVERSITY OF GOIAS: A CASE STUDY
"EXPERIENCIA EN LA ESCUELA" EDUCACIÓN CONTINUA PARA PROFESORES DE EDUCACIÓN FÍSICA EN LA UNIVERSIDAD FEDERAL DE GOIAS: UN ESTUDIO DE CASO
“ESPECIALIZAÇÃO EM ESCOLAR” FORMAÇÃO CONTINUADA DE PROFESSORES DE EDUCAÇÃO FÍSICA NA UNIVERSIDADE FEDERAL DE GOIÁS: UM ESTUDO DE CASO
title "EXPERTISE IN SCHOOL" CONTINUING EDUCATION FOR TEACHERS OF PHYSICAL EDUCATION AT THE FEDERAL UNIVERSITY OF GOIAS: A CASE STUDY
spellingShingle "EXPERTISE IN SCHOOL" CONTINUING EDUCATION FOR TEACHERS OF PHYSICAL EDUCATION AT THE FEDERAL UNIVERSITY OF GOIAS: A CASE STUDY
Patriarca, Amanda Corrêa
Education
Physical Education
Teacher Education Programs
Educación
Educación Física
Formación de profesores.
Educação
Educação Física
Formação de Professores
title_short "EXPERTISE IN SCHOOL" CONTINUING EDUCATION FOR TEACHERS OF PHYSICAL EDUCATION AT THE FEDERAL UNIVERSITY OF GOIAS: A CASE STUDY
title_full "EXPERTISE IN SCHOOL" CONTINUING EDUCATION FOR TEACHERS OF PHYSICAL EDUCATION AT THE FEDERAL UNIVERSITY OF GOIAS: A CASE STUDY
title_fullStr "EXPERTISE IN SCHOOL" CONTINUING EDUCATION FOR TEACHERS OF PHYSICAL EDUCATION AT THE FEDERAL UNIVERSITY OF GOIAS: A CASE STUDY
title_full_unstemmed "EXPERTISE IN SCHOOL" CONTINUING EDUCATION FOR TEACHERS OF PHYSICAL EDUCATION AT THE FEDERAL UNIVERSITY OF GOIAS: A CASE STUDY
title_sort "EXPERTISE IN SCHOOL" CONTINUING EDUCATION FOR TEACHERS OF PHYSICAL EDUCATION AT THE FEDERAL UNIVERSITY OF GOIAS: A CASE STUDY
author Patriarca, Amanda Corrêa
author_facet Patriarca, Amanda Corrêa
Onofre, Tiago
Mascarenhas, Fernando
author_role author
author2 Onofre, Tiago
Mascarenhas, Fernando
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Patriarca, Amanda Corrêa
Onofre, Tiago
Mascarenhas, Fernando
dc.subject.por.fl_str_mv Education
Physical Education
Teacher Education Programs
Educación
Educación Física
Formación de profesores.
Educação
Educação Física
Formação de Professores
topic Education
Physical Education
Teacher Education Programs
Educación
Educación Física
Formación de profesores.
Educação
Educação Física
Formação de Professores
description This study addresses the issue of ongoing education programas in Physical Education, with special attention to graduate programs. It aims at understanding some of the beliefs, demands, and relations established with the other fields of knowledge that guide PE teachers in their ongoing education programs. This ethnographic case study focused on the program dynamics built from the experience of the graduate course in School Physical Education created by the Department of Physical Education at Universidade Federal de Goiás.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-03-19
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
avaliado por pares
ESTUDO DE CASO DO TIPO ETNOGRÁFICO
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/5167
10.5216/rpp.v11i3.5167
url https://revistas.ufg.br/fef/article/view/5167
identifier_str_mv 10.5216/rpp.v11i3.5167
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/5167/4541
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/5167/4969
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/html
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
dc.source.none.fl_str_mv Pensar a Prática; Vol. 11 No. 3 (2008); 225
Pensar a Prática; v. 11 n. 3 (2008); 225
1980-6183
1415-4676
reponame:Pensar a Prática (Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Pensar a Prática (Online)
collection Pensar a Prática (Online)
repository.name.fl_str_mv Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||gabi.domi@hotmail.com
_version_ 1799874856122056704