SKILLS DEVELOPMENT OF PUBLIC SERVANTS THROUGH E-LEARNING: a case study in higher education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pontes, Walber Lins
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Martins, Ademir da Rosa, Coutinho, Ananda Raquel Silva
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492
Resumo: The present research aims to examine the contribution of a specialization course given in the e-learning format to the public servants of a Federal University for competence development. This is an exploratory research that has used a qualitative approach. Data collection included documentary research and field research in which we applied an online questionnaire to the University servants who attended the specialization course. After the investigation, we concluded that knowledge management strategies used in this course enabled support and development for the intended competences. However, limitations were identified in leadership capacity and systemic vision.
id UFT-8_8f9c514c681781801cc1603500d87ec5
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4492
network_acronym_str UFT-8
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling SKILLS DEVELOPMENT OF PUBLIC SERVANTS THROUGH E-LEARNING: a case study in higher educationDESARROLLO DE COMPETENCIAS DE SERVIDORES PÚBLICOS ATRAVÉS DEL E-LEARNING: un estudio de caso en la enseñanzaDESENVOLVIMENTO DE COMPETÊNCIAS DE SERVIDORES PÚBLICOS ATRAVÉS DO E-LEARNING: um estudo de caso no ensinoGestão por compatênciasEducação a DistânciaEstudo de CasoGestão Por competênciasTreinamento e Desenvolvimento de Competênciase-learningThe present research aims to examine the contribution of a specialization course given in the e-learning format to the public servants of a Federal University for competence development. This is an exploratory research that has used a qualitative approach. Data collection included documentary research and field research in which we applied an online questionnaire to the University servants who attended the specialization course. After the investigation, we concluded that knowledge management strategies used in this course enabled support and development for the intended competences. However, limitations were identified in leadership capacity and systemic vision.La presente investigación tiene el objetivo de examinar la contribución de un curso de especialización, en formato e-learning, ofrecido para servidores de una IFES para el desarrollo de competencias. Esta es una investigación exploratoria que utiliza un enfoque cualitativo. La recolección de datos incluyó investigación documental y investigación de campo con la aplicación de un cuestionario in línea junto a los servidores de la IFES que realizaron el curso. Después de la investigación, se llegó a las consideraciones de que las estrategias de gestión del conocimiento permitieron sustentación y desarrollo y sustentación para las competencias pretendidas. Sin embargo se identificaron limitaciones en la capacidad de liderazgo y en la visión sistémica.A presente pesquisa tem o objetivo de examinar a contribuição de um curso de especialização, no formato e-learning, oferecido para servidores de uma IFES para o desenvolvimento de competências. Esta é uma pesquisa exploratória que utiliza uma abordagem qualitativa. A coleta de dados incluiu pesquisa documental e pesquisa de campo com a aplicação de um questionário online junto aos servidores da IFES que realizaram o curso. Após a investigação, chegou-se às considerações de que as estratégias de gestão do conhecimento utilizadas no curso viabilizaram sustentação e desenvolvimento e sustentação para as competências pretendidas. Contudo foram identificadas limitações na capacidade de liderança e na visão sistêmica.Universidade Federal do Tocantins - UFT2019-05-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/449210.20873/uft.2447-4266.2019v5n3p50Observatory Journal; Vol. 5 No. 3 (2019): v. 5 n. 3 (2019) Educação Mediada por Tecnologias Digitais: perspectivas, contextos e práticas Mai (2019); 50-84Observatorio Magazine; Vol. 5 Núm. 3 (2019): v. 5 n. 3 (2019) Educação Mediada por Tecnologias Digitais: perspectivas, contextos e práticas Mai (2019); 50-84Observatoire Journal; Vol. 5 No. 3 (2019): v. 5 n. 3 (2019) Educação Mediada por Tecnologias Digitais: perspectivas, contextos e práticas Mai (2019); 50-84Revista Observatório ; v. 5 n. 3 (2019): v. 5 n. 3 (2019) Educação Mediada por Tecnologias Digitais: perspectivas, contextos e práticas Mai (2019); 50-842447-426610.20873/uft.2447-4266.2019v5n3reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492/15342https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492/15361https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492/15371https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492/15378https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492/15387https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492/15398Universidade PúblicaCopyright (c) 2019 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessPontes, Walber LinsMartins, Ademir da RosaCoutinho, Ananda Raquel Silva2022-03-04T13:06:18Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4492Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:06:18Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv SKILLS DEVELOPMENT OF PUBLIC SERVANTS THROUGH E-LEARNING: a case study in higher education
DESARROLLO DE COMPETENCIAS DE SERVIDORES PÚBLICOS ATRAVÉS DEL E-LEARNING: un estudio de caso en la enseñanza
DESENVOLVIMENTO DE COMPETÊNCIAS DE SERVIDORES PÚBLICOS ATRAVÉS DO E-LEARNING: um estudo de caso no ensino
title SKILLS DEVELOPMENT OF PUBLIC SERVANTS THROUGH E-LEARNING: a case study in higher education
spellingShingle SKILLS DEVELOPMENT OF PUBLIC SERVANTS THROUGH E-LEARNING: a case study in higher education
Pontes, Walber Lins
Gestão por compatências
Educação a Distância
Estudo de Caso
Gestão Por competências
Treinamento e Desenvolvimento de Competências
e-learning
title_short SKILLS DEVELOPMENT OF PUBLIC SERVANTS THROUGH E-LEARNING: a case study in higher education
title_full SKILLS DEVELOPMENT OF PUBLIC SERVANTS THROUGH E-LEARNING: a case study in higher education
title_fullStr SKILLS DEVELOPMENT OF PUBLIC SERVANTS THROUGH E-LEARNING: a case study in higher education
title_full_unstemmed SKILLS DEVELOPMENT OF PUBLIC SERVANTS THROUGH E-LEARNING: a case study in higher education
title_sort SKILLS DEVELOPMENT OF PUBLIC SERVANTS THROUGH E-LEARNING: a case study in higher education
author Pontes, Walber Lins
author_facet Pontes, Walber Lins
Martins, Ademir da Rosa
Coutinho, Ananda Raquel Silva
author_role author
author2 Martins, Ademir da Rosa
Coutinho, Ananda Raquel Silva
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pontes, Walber Lins
Martins, Ademir da Rosa
Coutinho, Ananda Raquel Silva
dc.subject.por.fl_str_mv Gestão por compatências
Educação a Distância
Estudo de Caso
Gestão Por competências
Treinamento e Desenvolvimento de Competências
e-learning
topic Gestão por compatências
Educação a Distância
Estudo de Caso
Gestão Por competências
Treinamento e Desenvolvimento de Competências
e-learning
description The present research aims to examine the contribution of a specialization course given in the e-learning format to the public servants of a Federal University for competence development. This is an exploratory research that has used a qualitative approach. Data collection included documentary research and field research in which we applied an online questionnaire to the University servants who attended the specialization course. After the investigation, we concluded that knowledge management strategies used in this course enabled support and development for the intended competences. However, limitations were identified in leadership capacity and systemic vision.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-05-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492
10.20873/uft.2447-4266.2019v5n3p50
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2019v5n3p50
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492/15342
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492/15361
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492/15371
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492/15378
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492/15387
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492/15398
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Observatório
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Observatório
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/epub+zip
application/octet-stream
application/zip
application/x-gzip
application/zip
dc.coverage.none.fl_str_mv Universidade Pública
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 5 No. 3 (2019): v. 5 n. 3 (2019) Educação Mediada por Tecnologias Digitais: perspectivas, contextos e práticas Mai (2019); 50-84
Observatorio Magazine; Vol. 5 Núm. 3 (2019): v. 5 n. 3 (2019) Educação Mediada por Tecnologias Digitais: perspectivas, contextos e práticas Mai (2019); 50-84
Observatoire Journal; Vol. 5 No. 3 (2019): v. 5 n. 3 (2019) Educação Mediada por Tecnologias Digitais: perspectivas, contextos e práticas Mai (2019); 50-84
Revista Observatório ; v. 5 n. 3 (2019): v. 5 n. 3 (2019) Educação Mediada por Tecnologias Digitais: perspectivas, contextos e práticas Mai (2019); 50-84
2447-4266
10.20873/uft.2447-4266.2019v5n3
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv gilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||
_version_ 1797174754171420672