SKILLS DEVELOPMENT OF PUBLIC SERVANTS THROUGH E-LEARNING: a case study in higher education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492 |
Resumo: | The present research aims to examine the contribution of a specialization course given in the e-learning format to the public servants of a Federal University for competence development. This is an exploratory research that has used a qualitative approach. Data collection included documentary research and field research in which we applied an online questionnaire to the University servants who attended the specialization course. After the investigation, we concluded that knowledge management strategies used in this course enabled support and development for the intended competences. However, limitations were identified in leadership capacity and systemic vision. |
id |
UFT-8_8f9c514c681781801cc1603500d87ec5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4492 |
network_acronym_str |
UFT-8 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
SKILLS DEVELOPMENT OF PUBLIC SERVANTS THROUGH E-LEARNING: a case study in higher educationDESARROLLO DE COMPETENCIAS DE SERVIDORES PÚBLICOS ATRAVÉS DEL E-LEARNING: un estudio de caso en la enseñanzaDESENVOLVIMENTO DE COMPETÊNCIAS DE SERVIDORES PÚBLICOS ATRAVÉS DO E-LEARNING: um estudo de caso no ensinoGestão por compatênciasEducação a DistânciaEstudo de CasoGestão Por competênciasTreinamento e Desenvolvimento de Competênciase-learningThe present research aims to examine the contribution of a specialization course given in the e-learning format to the public servants of a Federal University for competence development. This is an exploratory research that has used a qualitative approach. Data collection included documentary research and field research in which we applied an online questionnaire to the University servants who attended the specialization course. After the investigation, we concluded that knowledge management strategies used in this course enabled support and development for the intended competences. However, limitations were identified in leadership capacity and systemic vision.La presente investigación tiene el objetivo de examinar la contribución de un curso de especialización, en formato e-learning, ofrecido para servidores de una IFES para el desarrollo de competencias. Esta es una investigación exploratoria que utiliza un enfoque cualitativo. La recolección de datos incluyó investigación documental y investigación de campo con la aplicación de un cuestionario in línea junto a los servidores de la IFES que realizaron el curso. Después de la investigación, se llegó a las consideraciones de que las estrategias de gestión del conocimiento permitieron sustentación y desarrollo y sustentación para las competencias pretendidas. Sin embargo se identificaron limitaciones en la capacidad de liderazgo y en la visión sistémica.A presente pesquisa tem o objetivo de examinar a contribuição de um curso de especialização, no formato e-learning, oferecido para servidores de uma IFES para o desenvolvimento de competências. Esta é uma pesquisa exploratória que utiliza uma abordagem qualitativa. A coleta de dados incluiu pesquisa documental e pesquisa de campo com a aplicação de um questionário online junto aos servidores da IFES que realizaram o curso. Após a investigação, chegou-se às considerações de que as estratégias de gestão do conhecimento utilizadas no curso viabilizaram sustentação e desenvolvimento e sustentação para as competências pretendidas. Contudo foram identificadas limitações na capacidade de liderança e na visão sistêmica.Universidade Federal do Tocantins - UFT2019-05-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/449210.20873/uft.2447-4266.2019v5n3p50Observatory Journal; Vol. 5 No. 3 (2019): v. 5 n. 3 (2019) Educação Mediada por Tecnologias Digitais: perspectivas, contextos e práticas Mai (2019); 50-84Observatorio Magazine; Vol. 5 Núm. 3 (2019): v. 5 n. 3 (2019) Educação Mediada por Tecnologias Digitais: perspectivas, contextos e práticas Mai (2019); 50-84Observatoire Journal; Vol. 5 No. 3 (2019): v. 5 n. 3 (2019) Educação Mediada por Tecnologias Digitais: perspectivas, contextos e práticas Mai (2019); 50-84Revista Observatório ; v. 5 n. 3 (2019): v. 5 n. 3 (2019) Educação Mediada por Tecnologias Digitais: perspectivas, contextos e práticas Mai (2019); 50-842447-426610.20873/uft.2447-4266.2019v5n3reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492/15342https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492/15361https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492/15371https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492/15378https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492/15387https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492/15398Universidade PúblicaCopyright (c) 2019 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessPontes, Walber LinsMartins, Ademir da RosaCoutinho, Ananda Raquel Silva2022-03-04T13:06:18Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4492Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:06:18Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
SKILLS DEVELOPMENT OF PUBLIC SERVANTS THROUGH E-LEARNING: a case study in higher education DESARROLLO DE COMPETENCIAS DE SERVIDORES PÚBLICOS ATRAVÉS DEL E-LEARNING: un estudio de caso en la enseñanza DESENVOLVIMENTO DE COMPETÊNCIAS DE SERVIDORES PÚBLICOS ATRAVÉS DO E-LEARNING: um estudo de caso no ensino |
title |
SKILLS DEVELOPMENT OF PUBLIC SERVANTS THROUGH E-LEARNING: a case study in higher education |
spellingShingle |
SKILLS DEVELOPMENT OF PUBLIC SERVANTS THROUGH E-LEARNING: a case study in higher education Pontes, Walber Lins Gestão por compatências Educação a Distância Estudo de Caso Gestão Por competências Treinamento e Desenvolvimento de Competências e-learning |
title_short |
SKILLS DEVELOPMENT OF PUBLIC SERVANTS THROUGH E-LEARNING: a case study in higher education |
title_full |
SKILLS DEVELOPMENT OF PUBLIC SERVANTS THROUGH E-LEARNING: a case study in higher education |
title_fullStr |
SKILLS DEVELOPMENT OF PUBLIC SERVANTS THROUGH E-LEARNING: a case study in higher education |
title_full_unstemmed |
SKILLS DEVELOPMENT OF PUBLIC SERVANTS THROUGH E-LEARNING: a case study in higher education |
title_sort |
SKILLS DEVELOPMENT OF PUBLIC SERVANTS THROUGH E-LEARNING: a case study in higher education |
author |
Pontes, Walber Lins |
author_facet |
Pontes, Walber Lins Martins, Ademir da Rosa Coutinho, Ananda Raquel Silva |
author_role |
author |
author2 |
Martins, Ademir da Rosa Coutinho, Ananda Raquel Silva |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pontes, Walber Lins Martins, Ademir da Rosa Coutinho, Ananda Raquel Silva |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Gestão por compatências Educação a Distância Estudo de Caso Gestão Por competências Treinamento e Desenvolvimento de Competências e-learning |
topic |
Gestão por compatências Educação a Distância Estudo de Caso Gestão Por competências Treinamento e Desenvolvimento de Competências e-learning |
description |
The present research aims to examine the contribution of a specialization course given in the e-learning format to the public servants of a Federal University for competence development. This is an exploratory research that has used a qualitative approach. Data collection included documentary research and field research in which we applied an online questionnaire to the University servants who attended the specialization course. After the investigation, we concluded that knowledge management strategies used in this course enabled support and development for the intended competences. However, limitations were identified in leadership capacity and systemic vision. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-05-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492 10.20873/uft.2447-4266.2019v5n3p50 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2019v5n3p50 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492/15342 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492/15361 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492/15371 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492/15378 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492/15387 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4492/15398 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Observatório |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/epub+zip application/octet-stream application/zip application/x-gzip application/zip |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Universidade Pública |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 5 No. 3 (2019): v. 5 n. 3 (2019) Educação Mediada por Tecnologias Digitais: perspectivas, contextos e práticas Mai (2019); 50-84 Observatorio Magazine; Vol. 5 Núm. 3 (2019): v. 5 n. 3 (2019) Educação Mediada por Tecnologias Digitais: perspectivas, contextos e práticas Mai (2019); 50-84 Observatoire Journal; Vol. 5 No. 3 (2019): v. 5 n. 3 (2019) Educação Mediada por Tecnologias Digitais: perspectivas, contextos e práticas Mai (2019); 50-84 Revista Observatório ; v. 5 n. 3 (2019): v. 5 n. 3 (2019) Educação Mediada por Tecnologias Digitais: perspectivas, contextos e práticas Mai (2019); 50-84 2447-4266 10.20873/uft.2447-4266.2019v5n3 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
gilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br|| |
_version_ |
1797174754171420672 |