TELEVISUAL PROMOTION IN TIMES OF NEW TECHNOLOGIES
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2366 |
Resumo: | Given the recognized predominance of private television in the country, in open channel, the objective of this study is to investigate the relationship between these media and the elements of economic and technological character prevailing in it, analyzing their effects on specificity of televisual discourse production, especially that promotional character. Therefore, discusses the properties of television in the country, the influence of economic and technological factors, the relationship between technology and televisual discourse and examines the impacts on a broadcastebs program. (TV Globo). |
id |
UFT-8_cbe036133a17c2a75557a9ba0f54098f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/2366 |
network_acronym_str |
UFT-8 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
TELEVISUAL PROMOTION IN TIMES OF NEW TECHNOLOGIESTELEVISUAL PROMOCIONALIDADE EN TIEMPOS DE NUEVAS TECNOLOGÍASPROMOCIONALIDADE TELEVISUAL EM TEMPOS DE NOVAS TECNOLOGIASPrivate televisioneconomism and technologismdiscursive productionpromotionexpansion and condensationPrivate televisioneconomism and technologismdiscursive productionexpansion and condensationpromotionLa television privadaeconomicismo y tecnologismoproducción discursivaexpansión y la condensaciónLa television privadaeconomicismo y tecnologismoproducción discursivaexpansión y la condensaciónTelevisão privadaprodução discursivaeconomicismo e tecnologismoexpansão e condensaçãopromocionalidadeTelevisão privadaeconomicismo e tecnologismoprodução discursivaexpansão e condensaçãopromocionalidadeGiven the recognized predominance of private television in the country, in open channel, the objective of this study is to investigate the relationship between these media and the elements of economic and technological character prevailing in it, analyzing their effects on specificity of televisual discourse production, especially that promotional character. Therefore, discusses the properties of television in the country, the influence of economic and technological factors, the relationship between technology and televisual discourse and examines the impacts on a broadcastebs program. (TV Globo). Dado el predomínio reconocido de la television privada en el país, canal abierto, el objetivo de este estúdio es investigar la relación entre los médios de comunicación y los elementos económicos y tecnológicos de carácter en que prevalecen, el análisis de sus efectos sobre la especificidad de la producción de discurso televisivo, especialmente que el carácter promocional. Por lo tanto, se analizan las propiedades de la television en el país, la influencia de los factores económicos y tecnológicos, la relación entre la tecnologia y discurso televisivo y el examen de los impactos en un programa de radiodifusión (Rede Globo).Tendo em vista o reconhecido predomínio da televisão privada no país, em canal aberto, o objetivo do presente trabalho é investigar as relações entre essa mídia e os elementos de caráter econômico e tecnológico nela imperantes, analisando seus efeitos na especificidade da produção discursiva televisual, sobretudo aquela de caráter promocional. Para tanto, discute as propriedades da televisão no país, influência dos fatores econômico e tecnológico, relação entre tecnologia e discurso televisual, e o exame dessas repercussões em um programa da emissora. Universidade Federal do Tocantins - UFT2016-10-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/236610.20873/uft.2447-4266.2016v2Especial2p301Observatory Journal; Vol. 2 No. 4 (2016): V. 2 N. 4 (2016) Comunicação: revisitando conceitos e teorias (Edição Especial 2 2016) Outubro 2016; 301-321Observatorio Magazine; Vol. 2 Núm. 4 (2016): V. 2 N. 4 (2016) Comunicação: revisitando conceitos e teorias (Edição Especial 2 2016) Outubro 2016; 301-321Observatoire Journal; Vol. 2 No. 4 (2016): V. 2 N. 4 (2016) Comunicação: revisitando conceitos e teorias (Edição Especial 2 2016) Outubro 2016; 301-321Revista Observatório ; v. 2 n. 4 (2016): V. 2 N. 4 (2016) Comunicação: revisitando conceitos e teorias (Edição Especial 2 2016) Outubro 2016; 301-3212447-426610.20873/uft.2447-4266.2016v2n4reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2366/9064https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2366/10532https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2366/10534https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2366/10535https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2366/10536https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2366/10537Século XX/XXICopyright (c) 2016 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessde Castro, Maria Lília Dias2022-03-04T13:24:36Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/2366Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:24:36Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
TELEVISUAL PROMOTION IN TIMES OF NEW TECHNOLOGIES TELEVISUAL PROMOCIONALIDADE EN TIEMPOS DE NUEVAS TECNOLOGÍAS PROMOCIONALIDADE TELEVISUAL EM TEMPOS DE NOVAS TECNOLOGIAS |
title |
TELEVISUAL PROMOTION IN TIMES OF NEW TECHNOLOGIES |
spellingShingle |
TELEVISUAL PROMOTION IN TIMES OF NEW TECHNOLOGIES de Castro, Maria Lília Dias Private television economism and technologism discursive production promotion expansion and condensation Private television economism and technologism discursive production expansion and condensation promotion La television privada economicismo y tecnologismo producción discursiva expansión y la condensación La television privada economicismo y tecnologismo producción discursiva expansión y la condensación Televisão privada produção discursiva economicismo e tecnologismo expansão e condensação promocionalidade Televisão privada economicismo e tecnologismo produção discursiva expansão e condensação promocionalidade |
title_short |
TELEVISUAL PROMOTION IN TIMES OF NEW TECHNOLOGIES |
title_full |
TELEVISUAL PROMOTION IN TIMES OF NEW TECHNOLOGIES |
title_fullStr |
TELEVISUAL PROMOTION IN TIMES OF NEW TECHNOLOGIES |
title_full_unstemmed |
TELEVISUAL PROMOTION IN TIMES OF NEW TECHNOLOGIES |
title_sort |
TELEVISUAL PROMOTION IN TIMES OF NEW TECHNOLOGIES |
author |
de Castro, Maria Lília Dias |
author_facet |
de Castro, Maria Lília Dias |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
de Castro, Maria Lília Dias |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Private television economism and technologism discursive production promotion expansion and condensation Private television economism and technologism discursive production expansion and condensation promotion La television privada economicismo y tecnologismo producción discursiva expansión y la condensación La television privada economicismo y tecnologismo producción discursiva expansión y la condensación Televisão privada produção discursiva economicismo e tecnologismo expansão e condensação promocionalidade Televisão privada economicismo e tecnologismo produção discursiva expansão e condensação promocionalidade |
topic |
Private television economism and technologism discursive production promotion expansion and condensation Private television economism and technologism discursive production expansion and condensation promotion La television privada economicismo y tecnologismo producción discursiva expansión y la condensación La television privada economicismo y tecnologismo producción discursiva expansión y la condensación Televisão privada produção discursiva economicismo e tecnologismo expansão e condensação promocionalidade Televisão privada economicismo e tecnologismo produção discursiva expansão e condensação promocionalidade |
description |
Given the recognized predominance of private television in the country, in open channel, the objective of this study is to investigate the relationship between these media and the elements of economic and technological character prevailing in it, analyzing their effects on specificity of televisual discourse production, especially that promotional character. Therefore, discusses the properties of television in the country, the influence of economic and technological factors, the relationship between technology and televisual discourse and examines the impacts on a broadcastebs program. (TV Globo). |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-10-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2366 10.20873/uft.2447-4266.2016v2Especial2p301 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2366 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2016v2Especial2p301 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2366/9064 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2366/10532 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2366/10534 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2366/10535 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2366/10536 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2366/10537 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Observatório |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/epub+zip application/octet-stream application/zip application/x-gzip application/zip |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Século XX/XXI |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 2 No. 4 (2016): V. 2 N. 4 (2016) Comunicação: revisitando conceitos e teorias (Edição Especial 2 2016) Outubro 2016; 301-321 Observatorio Magazine; Vol. 2 Núm. 4 (2016): V. 2 N. 4 (2016) Comunicação: revisitando conceitos e teorias (Edição Especial 2 2016) Outubro 2016; 301-321 Observatoire Journal; Vol. 2 No. 4 (2016): V. 2 N. 4 (2016) Comunicação: revisitando conceitos e teorias (Edição Especial 2 2016) Outubro 2016; 301-321 Revista Observatório ; v. 2 n. 4 (2016): V. 2 N. 4 (2016) Comunicação: revisitando conceitos e teorias (Edição Especial 2 2016) Outubro 2016; 301-321 2447-4266 10.20873/uft.2447-4266.2016v2n4 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
gilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br|| |
_version_ |
1797174752192757760 |