New technologies in promotional televisual discourse

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: de Castro, Maria Lilia Dias
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Inovação
Texto Completo: http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/3521
Resumo: These days, Brazilian television, besides its private character and thus the need to submit to the restrictions of the market, has been living with fast technological growth, which means completely rethinking their duties and even share its audience time with phones, tablets, computers. In this sense, the objective of this study is to investigate the relationship between this media and the new technological devices available, analyzing their effects on specificity of televisual discourse production, especially that of promotional nature. Therefore, discusses the properties of the television in the country, the influence of economic and technological factors in the discursive production and seeks to examine these traces in a station's program (television series Sete vidas).
id USCS_b78c4129544138e50173409175e500c0
oai_identifier_str oai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/3521
network_acronym_str USCS
network_name_str Comunicação & Inovação
repository_id_str
spelling New technologies in promotional televisual discourseNovas tecnologias na ótica do discurso promocional televisualTelevisão privada. Economicismo e tecnologismo. Produção discursiva. Expansão e condensação. Promocionalidade.televisãodiscurso promocionalTelevisual media. Promotional discourse. New technologies. Discursive production. Expantion and condensation.These days, Brazilian television, besides its private character and thus the need to submit to the restrictions of the market, has been living with fast technological growth, which means completely rethinking their duties and even share its audience time with phones, tablets, computers. In this sense, the objective of this study is to investigate the relationship between this media and the new technological devices available, analyzing their effects on specificity of televisual discourse production, especially that of promotional nature. Therefore, discusses the properties of the television in the country, the influence of economic and technological factors in the discursive production and seeks to examine these traces in a station's program (television series Sete vidas).Nos dias de hoje, a televisão brasileira, além do seu caráter privado e, assim, da necessidade de obediência às restrições do mercado, vem convivendo com o alucinante crescimento tecnológico, o que significa repensar completamente seus fazeres e até dividir sua audiência com telefones, tablets, computadores. Nesse sentido, o objetivo do presente trabalho é investigar as relações entre essa mídia e os novos aparatos tecnológicos disponibilizados, analisando seus efeitos na especificidade da produção discursiva televisual, sobretudo aquela de caráter promocional. Para tanto, discute as propriedades da televisão no país, a influência dos fatores econômicos e tecnológicos na produção discursiva e busca examinar esses traços em um programa da emissora (a telenovela Sete vidas). Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS2016-02-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/352110.13037/ci.vol17n33.3521Comunicação & Inovação; v. 17 n. 33 (2016): Comunicação & Inovação; 35-502178-01451809-564Xreponame:Comunicação & Inovaçãoinstname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)instacron:USCSporhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/3521/1889Copyright (c) 2016 Maria Lilia Dias de Castrohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessde Castro, Maria Lilia Dias2022-10-04T19:12:43Zoai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/3521Revistahttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/PUBhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/oairevistacomunicacaoinovacao@gmail.com || vera.basso@online.uscs.edu.br2178-01451809-564Xopendoar:2022-10-04T19:12:43Comunicação & Inovação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)false
dc.title.none.fl_str_mv New technologies in promotional televisual discourse
Novas tecnologias na ótica do discurso promocional televisual
title New technologies in promotional televisual discourse
spellingShingle New technologies in promotional televisual discourse
de Castro, Maria Lilia Dias
Televisão privada. Economicismo e tecnologismo. Produção discursiva. Expansão e condensação. Promocionalidade.
televisão
discurso promocional
Televisual media. Promotional discourse. New technologies. Discursive production. Expantion and condensation.
title_short New technologies in promotional televisual discourse
title_full New technologies in promotional televisual discourse
title_fullStr New technologies in promotional televisual discourse
title_full_unstemmed New technologies in promotional televisual discourse
title_sort New technologies in promotional televisual discourse
author de Castro, Maria Lilia Dias
author_facet de Castro, Maria Lilia Dias
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv de Castro, Maria Lilia Dias
dc.subject.por.fl_str_mv Televisão privada. Economicismo e tecnologismo. Produção discursiva. Expansão e condensação. Promocionalidade.
televisão
discurso promocional
Televisual media. Promotional discourse. New technologies. Discursive production. Expantion and condensation.
topic Televisão privada. Economicismo e tecnologismo. Produção discursiva. Expansão e condensação. Promocionalidade.
televisão
discurso promocional
Televisual media. Promotional discourse. New technologies. Discursive production. Expantion and condensation.
description These days, Brazilian television, besides its private character and thus the need to submit to the restrictions of the market, has been living with fast technological growth, which means completely rethinking their duties and even share its audience time with phones, tablets, computers. In this sense, the objective of this study is to investigate the relationship between this media and the new technological devices available, analyzing their effects on specificity of televisual discourse production, especially that of promotional nature. Therefore, discusses the properties of the television in the country, the influence of economic and technological factors in the discursive production and seeks to examine these traces in a station's program (television series Sete vidas).
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-02-19
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/3521
10.13037/ci.vol17n33.3521
url http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/3521
identifier_str_mv 10.13037/ci.vol17n33.3521
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/3521/1889
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Maria Lilia Dias de Castro
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Maria Lilia Dias de Castro
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS
publisher.none.fl_str_mv Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Inovação; v. 17 n. 33 (2016): Comunicação & Inovação; 35-50
2178-0145
1809-564X
reponame:Comunicação & Inovação
instname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)
instacron:USCS
instname_str Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)
instacron_str USCS
institution USCS
reponame_str Comunicação & Inovação
collection Comunicação & Inovação
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Inovação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)
repository.mail.fl_str_mv revistacomunicacaoinovacao@gmail.com || vera.basso@online.uscs.edu.br
_version_ 1798313369311117312