New technologies in promotional televisual discourse
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Inovação |
Texto Completo: | http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/3521 |
Resumo: | These days, Brazilian television, besides its private character and thus the need to submit to the restrictions of the market, has been living with fast technological growth, which means completely rethinking their duties and even share its audience time with phones, tablets, computers. In this sense, the objective of this study is to investigate the relationship between this media and the new technological devices available, analyzing their effects on specificity of televisual discourse production, especially that of promotional nature. Therefore, discusses the properties of the television in the country, the influence of economic and technological factors in the discursive production and seeks to examine these traces in a station's program (television series Sete vidas). |
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New technologies in promotional televisual discourseNovas tecnologias na ótica do discurso promocional televisualTelevisão privada. Economicismo e tecnologismo. Produção discursiva. Expansão e condensação. Promocionalidade.televisãodiscurso promocionalTelevisual media. Promotional discourse. New technologies. Discursive production. Expantion and condensation.These days, Brazilian television, besides its private character and thus the need to submit to the restrictions of the market, has been living with fast technological growth, which means completely rethinking their duties and even share its audience time with phones, tablets, computers. In this sense, the objective of this study is to investigate the relationship between this media and the new technological devices available, analyzing their effects on specificity of televisual discourse production, especially that of promotional nature. Therefore, discusses the properties of the television in the country, the influence of economic and technological factors in the discursive production and seeks to examine these traces in a station's program (television series Sete vidas).Nos dias de hoje, a televisão brasileira, além do seu caráter privado e, assim, da necessidade de obediência às restrições do mercado, vem convivendo com o alucinante crescimento tecnológico, o que significa repensar completamente seus fazeres e até dividir sua audiência com telefones, tablets, computadores. Nesse sentido, o objetivo do presente trabalho é investigar as relações entre essa mídia e os novos aparatos tecnológicos disponibilizados, analisando seus efeitos na especificidade da produção discursiva televisual, sobretudo aquela de caráter promocional. Para tanto, discute as propriedades da televisão no país, a influência dos fatores econômicos e tecnológicos na produção discursiva e busca examinar esses traços em um programa da emissora (a telenovela Sete vidas). Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS2016-02-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/352110.13037/ci.vol17n33.3521Comunicação & Inovação; v. 17 n. 33 (2016): Comunicação & Inovação; 35-502178-01451809-564Xreponame:Comunicação & Inovaçãoinstname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)instacron:USCSporhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/3521/1889Copyright (c) 2016 Maria Lilia Dias de Castrohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessde Castro, Maria Lilia Dias2022-10-04T19:12:43Zoai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/3521Revistahttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/PUBhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/oairevistacomunicacaoinovacao@gmail.com || vera.basso@online.uscs.edu.br2178-01451809-564Xopendoar:2022-10-04T19:12:43Comunicação & Inovação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)false |
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