WHEN I PLAY VIDEOGAMES I FORGET THE PAIN: Videogames as strategy for physical rehabilitation
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Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4119 |
Resumo: | The idea of using digital games in patients' physical rehabilitation is not new. The causes that affect physical mobility can range from stroke, aging or trauma caused by incidents. In this article, digital games and gamified digital systems that encourage physical activity as a form of physiotherapy of various pathologies are the subject of analysis and discussion. This article aims to discuss and present a set of recommendations that should be considered in the development of such digital games. |
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WHEN I PLAY VIDEOGAMES I FORGET THE PAIN: Videogames as strategy for physical rehabilitationCUANDO JUEGO HASTA ME ESCUCHO DE LAS DOLORES: Videojuegos como estrategia para la rehabilitación físicaQUANDO JOGO ATÉ ME ESQUEÇO DAS DORES: Jogos digitais como estratégia para a reabilitação físicaVideogamesPhysical rehabilitationgamificationHuman-computer interactionVideogamesPhysical rehabilitationgamificationHuman-computer interactionJuegos digitalesRehabilitación físicagamificaciónInteracción humano-computadorJuegos digitalesRehabilitación físicagamificaciónInteracción humano-computadorJogos DigitaisReabilitação físicagamificaçãoInteração humano-computadorJogos DigitaisReabilitação físicagamificaçãoInteração humano-computadorThe idea of using digital games in patients' physical rehabilitation is not new. The causes that affect physical mobility can range from stroke, aging or trauma caused by incidents. In this article, digital games and gamified digital systems that encourage physical activity as a form of physiotherapy of various pathologies are the subject of analysis and discussion. This article aims to discuss and present a set of recommendations that should be considered in the development of such digital games.La idea de utilizar los juegos digitales como una herramienta para apoyar la rehabilitación física de los pacientes no es nueva. Las causas que afectan la movilidad física pueden ir desde accidentes cerebrovasculares, envejecimiento hasta traumatismos causados por incidentes. En este artículo, el objeto de análisis y discusión es los juegos digitales y los sistemas de gamificación que promueven la actividad física como una forma de fisioterapia de diversas patologías. El artículo también tiene la intención de discutir y enmarcar un conjunto de recomendaciones que deben considerarse en el desarrollo de juegos digitales de este tipo.Não é recente a ideia de recorrer aos jogos digitais como ferramenta de apoio à reabilitação física de pacientes. As causas que afetam a mobilidade física podem ser várias desde Acidentes Vasculares Cerebrais, o envelhecimento ou traumas causados por incidentes. Neste artigo são alvo de análise e discussão jogos digitais e sistemas digitais gamificados que promovem a realização de atividade física como forma de fisioterapia de diversas patologias. O artigo pretende ainda discutir e enquadrar um conjunto de recomendações que devem ser consideradas no desenvolvimento de jogos digitais desta natureza.Universidade Federal do Tocantins - UFT2018-06-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/x-gzipapplication/zipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/411910.20873/uft.2447-4266.2018v4n4p46Observatory Journal; Vol. 4 No. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 46-74Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 46-74Observatoire Journal; Vol. 4 No. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 46-74Revista Observatório ; v. 4 n. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 46-742447-4266reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4119/13300https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4119/13336https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4119/13367https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4119/13385https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4119/13403https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4119/13498Século XX/XXICopyright (c) 2018 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessVeloso, Ana IsabelRibeiro, TaniaCosta, Liliana2022-03-04T13:11:20Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4119Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:11:20Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
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