Portuguese as a heritage language: which Portuguese? Which language? Which heritage?
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Domínios de Lingu@gem |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/article/view/40451 |
Resumo: | In this contribution, which assumes its essayistic nature, we will reflect on the concept of “Portuguese as a Heritage Language” (PHL), following its tripartite nature. Hence, we will develop our reflection around the following three aspects: i) which Portuguese is dealt with in the studies on PHL, taking into consideration the fact that it is a pluricentric language?; ii) which notion of “language” informs the research on PHL and how does it influences the nature of the researched phenomena?; and, iii) what could be called heritage(s) in the field of PHL and how is the individual valued (or not) in the process of inheriting? |
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Portuguese as a heritage language: which Portuguese? Which language? Which heritage?Português como língua de herança: Que Português? Que Língua? Que Herança?Português como Língua de HerançaLínguaLíngua pluricêntricaPortuguese as a Heritage LanguagePortuguese LanguagePolycentric languageIn this contribution, which assumes its essayistic nature, we will reflect on the concept of “Portuguese as a Heritage Language” (PHL), following its tripartite nature. Hence, we will develop our reflection around the following three aspects: i) which Portuguese is dealt with in the studies on PHL, taking into consideration the fact that it is a pluricentric language?; ii) which notion of “language” informs the research on PHL and how does it influences the nature of the researched phenomena?; and, iii) what could be called heritage(s) in the field of PHL and how is the individual valued (or not) in the process of inheriting?Refletimos, nesta contribuição de índole ensaística, sobre o conceito “Português como Língua de Herança” (PLH) partindo da sua natureza tripartida. Assim, desenvolveremos a nossa reflexão em torno dos três aspetos seguintes: i) que Português é abarcado nos estudos sobre PLH, se pensarmos que se trata de uma língua pluricêntrica?; ii) que noção de “língua” subjaz aos trabalhos acerca do PLH e como é que essa noção influencia a natureza dos fenómenos investigados?; e iii) de que herança(s) se fala nos trabalhos sobre PLH e como se valoriza (ou não) o indivíduo no processo de “herdar”?PP/UFU2018-06-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/article/view/4045110.14393/DL34-v12n2a2018-18Domínios de Lingu@gem; Vol. 12 No. 2 (2018): Português como Língua Estrangeira, Português como Língua de Herança, Português como Língua Adicional; 1161-1179Domínios de Lingu@gem; Vol. 12 Núm. 2 (2018): Português como Língua Estrangeira, Português como Língua de Herança, Português como Língua Adicional; 1161-1179Domínios de Lingu@gem; v. 12 n. 2 (2018): Português como Língua Estrangeira, Português como Língua de Herança, Português como Língua Adicional; 1161-11791980-5799reponame:Domínios de Lingu@geminstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/article/view/40451/22383Copyright (c) 2018 Silvia Melo-Pfeiferinfo:eu-repo/semantics/openAccessMelo-Pfeifer, Silvia2019-05-23T17:00:52Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/40451Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagemPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/oairevistadominios@ileel.ufu.br||1980-57991980-5799opendoar:2019-05-23T17:00:52Domínios de Lingu@gem - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
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In this contribution, which assumes its essayistic nature, we will reflect on the concept of “Portuguese as a Heritage Language” (PHL), following its tripartite nature. Hence, we will develop our reflection around the following three aspects: i) which Portuguese is dealt with in the studies on PHL, taking into consideration the fact that it is a pluricentric language?; ii) which notion of “language” informs the research on PHL and how does it influences the nature of the researched phenomena?; and, iii) what could be called heritage(s) in the field of PHL and how is the individual valued (or not) in the process of inheriting? |
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