Proposta e avaliação de um Corredor Cultural para o ensino superior do sudeste brasileiro: novas interfaces entre cultura, educação e extensão universitária
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de educação popular (Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/44545 |
Resumo: | This paper aims to report and evaluate the implementation of the Corredor Cultural (FORPROEX 2016/2017). The project en compassed a series of artistic-cultural actions produced in the Universities of the Brazilian Southeastern Region. From the mapping and diagnosis of local demands, its calendar of activities was organized in annual format and involved 16different institutions. In order to share the experiences acquired and evaluate the project implications for the development of the artistic-cultural field in public national higher education, this paper will present the methodology, the content of actions and the result of a series of five structured interviews made with the project managers. The information was organized in six categories of analysis and dealt with different themes, putting the project as an important landmark for cultural policies geared towards higher education in Brazil. |
id |
UFU-13_81eb83c051dda44a90f5d89b992af8b1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/44545 |
network_acronym_str |
UFU-13 |
network_name_str |
Revista de educação popular (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Proposta e avaliação de um Corredor Cultural para o ensino superior do sudeste brasileiro: novas interfaces entre cultura, educação e extensão universitáriaCulturaEnsino SuperiorGestão universitáriaAtividades culturaisCultureHigher educationUniversity managementCultural activitiesThis paper aims to report and evaluate the implementation of the Corredor Cultural (FORPROEX 2016/2017). The project en compassed a series of artistic-cultural actions produced in the Universities of the Brazilian Southeastern Region. From the mapping and diagnosis of local demands, its calendar of activities was organized in annual format and involved 16different institutions. In order to share the experiences acquired and evaluate the project implications for the development of the artistic-cultural field in public national higher education, this paper will present the methodology, the content of actions and the result of a series of five structured interviews made with the project managers. The information was organized in six categories of analysis and dealt with different themes, putting the project as an important landmark for cultural policies geared towards higher education in Brazil.O artigo busca relatar e avaliar a implementação do Corredor Cultural (FORPROEX 2016/2017). O projeto englobou uma série de ações para a circulação dos fazeres artístico-culturais produzidos nas universidades da região sudeste brasileira. A partir do mapeamento e diagnóstico das demandas locais, seu calendário de atividades foi organizado em formato anual e envolveu 16 diferentes instituições. No intuito de partilhar as experiências adquiridas e avaliar as implicações do projeto para o desenvolvimento do campo artístico-cultural no ensino superior público nacional serão apresentados: a metodologia de trabalho, o balanço das ações e o resultado de uma série de cinco entrevistas semiestruturadas realizadas com os gestores do projeto. As informações foram organizadas em seis categorias de análise e versam a respeito de diferentes temas, posicionando o projeto como um marco importante para as políticas culturais voltadas ao ensino superior do Brasil.Universidade Federal de Uberlândia2019-06-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos editoresapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/4454510.14393/rep-v0n02019-44545Revista de Educação Popular; 2019: Edição Especial "Políticas de Cultura nas Universidades"; 18-291982-76601678-5622reponame:Revista de educação popular (Online)instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/44545/26095Copyright (c) 2019 Paulo Nuneshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessNunes, Paulo2023-03-22T16:29:02Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/44545Revistahttp://www.seer.ufu.br/index.php/reveducpopPUBhttp://www.seer.ufu.br/index.php/reveducpop/oairevistapopular@proex.ufu.br||revistapopular@proex.ufu.br1678-56221982-7660opendoar:2023-03-22T16:29:02Revista de educação popular (Online) - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Proposta e avaliação de um Corredor Cultural para o ensino superior do sudeste brasileiro: novas interfaces entre cultura, educação e extensão universitária |
title |
Proposta e avaliação de um Corredor Cultural para o ensino superior do sudeste brasileiro: novas interfaces entre cultura, educação e extensão universitária |
spellingShingle |
Proposta e avaliação de um Corredor Cultural para o ensino superior do sudeste brasileiro: novas interfaces entre cultura, educação e extensão universitária Nunes, Paulo Cultura Ensino Superior Gestão universitária Atividades culturais Culture Higher education University management Cultural activities |
title_short |
Proposta e avaliação de um Corredor Cultural para o ensino superior do sudeste brasileiro: novas interfaces entre cultura, educação e extensão universitária |
title_full |
Proposta e avaliação de um Corredor Cultural para o ensino superior do sudeste brasileiro: novas interfaces entre cultura, educação e extensão universitária |
title_fullStr |
Proposta e avaliação de um Corredor Cultural para o ensino superior do sudeste brasileiro: novas interfaces entre cultura, educação e extensão universitária |
title_full_unstemmed |
Proposta e avaliação de um Corredor Cultural para o ensino superior do sudeste brasileiro: novas interfaces entre cultura, educação e extensão universitária |
title_sort |
Proposta e avaliação de um Corredor Cultural para o ensino superior do sudeste brasileiro: novas interfaces entre cultura, educação e extensão universitária |
author |
Nunes, Paulo |
author_facet |
Nunes, Paulo |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Nunes, Paulo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Cultura Ensino Superior Gestão universitária Atividades culturais Culture Higher education University management Cultural activities |
topic |
Cultura Ensino Superior Gestão universitária Atividades culturais Culture Higher education University management Cultural activities |
description |
This paper aims to report and evaluate the implementation of the Corredor Cultural (FORPROEX 2016/2017). The project en compassed a series of artistic-cultural actions produced in the Universities of the Brazilian Southeastern Region. From the mapping and diagnosis of local demands, its calendar of activities was organized in annual format and involved 16different institutions. In order to share the experiences acquired and evaluate the project implications for the development of the artistic-cultural field in public national higher education, this paper will present the methodology, the content of actions and the result of a series of five structured interviews made with the project managers. The information was organized in six categories of analysis and dealt with different themes, putting the project as an important landmark for cultural policies geared towards higher education in Brazil. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-06-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos editores |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/44545 10.14393/rep-v0n02019-44545 |
url |
https://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/44545 |
identifier_str_mv |
10.14393/rep-v0n02019-44545 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/44545/26095 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Paulo Nunes https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Paulo Nunes https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Educação Popular; 2019: Edição Especial "Políticas de Cultura nas Universidades"; 18-29 1982-7660 1678-5622 reponame:Revista de educação popular (Online) instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU) instacron:UFU |
instname_str |
Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
instacron_str |
UFU |
institution |
UFU |
reponame_str |
Revista de educação popular (Online) |
collection |
Revista de educação popular (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de educação popular (Online) - Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapopular@proex.ufu.br||revistapopular@proex.ufu.br |
_version_ |
1797068897946435584 |