Escola da Terra Program: teacher training as a possibility of realizing the right to education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação e Políticas em Debate |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/67548 |
Resumo: | This paper, carried out through bibliographical and documentary research, sought to analyze the importance of knowledge of the right to education in the continuing education of teachers who work in rural schools of basic education. It aimed to demonstrate the right to education in the countryside have their own guarantees for the students of the rural school and this is a necessary knowledge for the teacher. In order for education to be consolidated and effectively recognized as a right by its holders, it is essential that the basic education teacher also recognizes the student as a subject of law, is aware of the specifics of the right to rural education and is a mediator in this continuous process of realization of rights and the Escola da Terra Program offers this training. |
id |
UFU-4_012ab4d626622d2a63b9078911e43578 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/67548 |
network_acronym_str |
UFU-4 |
network_name_str |
Revista Educação e Políticas em Debate |
repository_id_str |
|
spelling |
Escola da Terra Program: teacher training as a possibility of realizing the right to education Programa Escola da Terra: la formación docente como posibilidad de realización del derecho a la educaciónPrograma Escola da Terra: a formação de professores como possibilidade de concretização do direito à educaçãoDireito à EducaçãoEducação no CampoFormação de ProfessoresRight to EducationRural EducationTeacher trainingDerecho a la educácionEducación en el campoFormación de profesoresThis paper, carried out through bibliographical and documentary research, sought to analyze the importance of knowledge of the right to education in the continuing education of teachers who work in rural schools of basic education. It aimed to demonstrate the right to education in the countryside have their own guarantees for the students of the rural school and this is a necessary knowledge for the teacher. In order for education to be consolidated and effectively recognized as a right by its holders, it is essential that the basic education teacher also recognizes the student as a subject of law, is aware of the specifics of the right to rural education and is a mediator in this continuous process of realization of rights and the Escola da Terra Program offers this training.Este trabajo, realizado a través de una investigación bibliográfica y documental, buscó analizar la importancia del conocimiento del derecho a la educación en el campo en la formación permanente de los docentes que actúan en las escuelas rurales de educación básica. Tuvo como objetivo demostrar que el derecho a la educación en el campo tiene sus propias garantías para los alumnos de la escuela del campo y este es un conocimiento necesario para el docente. Para que la educación sea consolidada y reconocida efectivamente como un derecho por sus titulares, es fundamental que el docente de educación básica también reconozca al estudiante como sujeto de derecho, conozca las especificidades del derecho a la educación rural y sea un mediador. en este proceso continuo de realización de derechos y el Programa Escola da Terra ofrece esta formación.Este trabalho, realizado por meio de pesquisa bibliográfica e documental buscou analisar qual a importância do conhecimento do direito à educação do campo na formação continuada dos professores que atuam em escolas rurais da educação básica. Teve como objetivo demonstrar que o direito à educação do campo tem garantias próprias para os educandos da escola do campo e este é um saber necessário ao professor. Para que a educação se consolide e seja efetivamente reconhecida como direito pelos seus titulares é indispensável que o professor da educação básica também reconheça o educando como sujeito de direito, tenha conhecimento das especificidades do direito à educação do campo e seja um mediador nesse processo contínuo de concretização de direitos e, o Programa Escola da Terra oferece essa formação.Universidade Federal de Uberlândia2022-12-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/6754810.14393/REPOD-v12n1a2023-67548Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 298-312Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 298-312Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 298-312Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 298-3122238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/67548/35141Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debatehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMaia , Maria Cláudia Zaratini2023-01-26T20:33:50Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/67548Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2023-01-26T20:33:50Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Escola da Terra Program: teacher training as a possibility of realizing the right to education Programa Escola da Terra: la formación docente como posibilidad de realización del derecho a la educación Programa Escola da Terra: a formação de professores como possibilidade de concretização do direito à educação |
title |
Escola da Terra Program: teacher training as a possibility of realizing the right to education |
spellingShingle |
Escola da Terra Program: teacher training as a possibility of realizing the right to education Maia , Maria Cláudia Zaratini Direito à Educação Educação no Campo Formação de Professores Right to Education Rural Education Teacher training Derecho a la educácion Educación en el campo Formación de profesores |
title_short |
Escola da Terra Program: teacher training as a possibility of realizing the right to education |
title_full |
Escola da Terra Program: teacher training as a possibility of realizing the right to education |
title_fullStr |
Escola da Terra Program: teacher training as a possibility of realizing the right to education |
title_full_unstemmed |
Escola da Terra Program: teacher training as a possibility of realizing the right to education |
title_sort |
Escola da Terra Program: teacher training as a possibility of realizing the right to education |
author |
Maia , Maria Cláudia Zaratini |
author_facet |
Maia , Maria Cláudia Zaratini |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Maia , Maria Cláudia Zaratini |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Direito à Educação Educação no Campo Formação de Professores Right to Education Rural Education Teacher training Derecho a la educácion Educación en el campo Formación de profesores |
topic |
Direito à Educação Educação no Campo Formação de Professores Right to Education Rural Education Teacher training Derecho a la educácion Educación en el campo Formación de profesores |
description |
This paper, carried out through bibliographical and documentary research, sought to analyze the importance of knowledge of the right to education in the continuing education of teachers who work in rural schools of basic education. It aimed to demonstrate the right to education in the countryside have their own guarantees for the students of the rural school and this is a necessary knowledge for the teacher. In order for education to be consolidated and effectively recognized as a right by its holders, it is essential that the basic education teacher also recognizes the student as a subject of law, is aware of the specifics of the right to rural education and is a mediator in this continuous process of realization of rights and the Escola da Terra Program offers this training. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-12-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/67548 10.14393/REPOD-v12n1a2023-67548 |
url |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/67548 |
identifier_str_mv |
10.14393/REPOD-v12n1a2023-67548 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/67548/35141 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debate https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debate https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 298-312 Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 298-312 Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 298-312 Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 298-312 2238-8346 reponame:Revista Educação e Políticas em Debate instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU) instacron:UFU |
instname_str |
Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
instacron_str |
UFU |
institution |
UFU |
reponame_str |
Revista Educação e Políticas em Debate |
collection |
Revista Educação e Políticas em Debate |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com |
_version_ |
1799943961624707072 |