School journey enlargement policies: highlighting the proposals for full time education in the context of the More Education Program

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Abdulmassih, Marília Beatriz Ferreira
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Chizzotti, Antonio
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Educação e Políticas em Debate
Texto Completo: https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/52589
Resumo: The purpose of this article is to analyse the policies for extending the school day within the context of the More education program, as a vehicle for improving the performance of students in their basic education by spending more time in school. Some consider that full time education and an increase in students time school, allows the school, as a place for knowledge re-elaboration, to incorporate activities for the development of cognitive and attitudinal skills, in its curriculum, that are necessary to form good citizens. It is also observed that there is a huge gap between discussion and intention, for these proposals to actually be realized.
id UFU-4_0b53c15bb48b62fde2ce1eddc2e1b3ac
oai_identifier_str oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/52589
network_acronym_str UFU-4
network_name_str Revista Educação e Políticas em Debate
repository_id_str
spelling School journey enlargement policies: highlighting the proposals for full time education in the context of the More Education ProgramPolitiques d’elargissement du voyage scolaire: mettant en evidence les propositions pour un enseignement à temps plein dans le cadre du Programme Plus d’ ÉducationPolíticas de ampliação da jornada escolar: em destaque as propostas de Educação em Tempo Integral no contexto do Programa Mais EducaçãoAmpliação da jornada escolarPrograma Mais EducaçãoEducação em Tempo IntegralExtension of the Scholl dayMore Education ProgramFull time educationProlongation de la journée scolairePlus de programa d’EducationÉducation à plein tempsThe purpose of this article is to analyse the policies for extending the school day within the context of the More education program, as a vehicle for improving the performance of students in their basic education by spending more time in school. Some consider that full time education and an increase in students time school, allows the school, as a place for knowledge re-elaboration, to incorporate activities for the development of cognitive and attitudinal skills, in its curriculum, that are necessary to form good citizens. It is also observed that there is a huge gap between discussion and intention, for these proposals to actually be realized.Le but de cet article est d’analyser les politiques de prolongation de la journée  scolaire dans le cadre du programme Plus D’education, comme moyen d’améliorer les performances des éléves dans leur education de base en passant plus de temps à école. Certains considèrent que l’éducation à temps plein et l’ augimentation du temps des éléves à l’école permettent à l’école, en tant que lieu de réélaboration  des  connaissances,  d’incorporer dans son programme des activités de  développement des  compétences cognitives et attitudinales nécessaires à la formation de bons citoens. Il est également observe qu’il existe un énorme fossé entre la discussion et l’intention, pour que ces propositions soient réellement réalisées.O presente artigo, tem por objetivo analisar as políticas de ampliação da jornada escolar no contexto do Programa Mais Educação, como mola impulsionadora para a melhoria do desempenho dos estudantes da educação básica, através do maior tempo de permanência nos espaços escolares. Pode-se considerar que, a Educação em tempo integral   e a ampliação do tempo de permanência dos estudantes, permite à escola enquanto espaço de reelaboração do conhecimento, incorporar em seu currículo atividades para o desenvolvimento de competências cognitivas e atitudinais necessárias a uma formação cidadã. Observa-se também, que existe uma enorme distância entre o discurso e a intenção, para que essas propostas realmente se efetivem.Universidade Federal de Uberlândia2020-02-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/5258910.14393/REPOD-v8n3a2019-52589Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 No. 3 (2019); 361 - 377Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 Núm. 3 (2019); 361 - 377Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 No. 3 (2019); 361 - 377Revista Educação e Políticas em Debate; v. 8 n. 3 (2019); 361 - 3772238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/52589/28065Copyright (c) 2020 Revista Educação e Políticas em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessAbdulmassih, Marília Beatriz FerreiraChizzotti, Antonio2022-07-21T14:08:43Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/52589Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2022-07-21T14:08:43Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false
dc.title.none.fl_str_mv School journey enlargement policies: highlighting the proposals for full time education in the context of the More Education Program
Politiques d’elargissement du voyage scolaire: mettant en evidence les propositions pour un enseignement à temps plein dans le cadre du Programme Plus d’ Éducation
Políticas de ampliação da jornada escolar: em destaque as propostas de Educação em Tempo Integral no contexto do Programa Mais Educação
title School journey enlargement policies: highlighting the proposals for full time education in the context of the More Education Program
spellingShingle School journey enlargement policies: highlighting the proposals for full time education in the context of the More Education Program
Abdulmassih, Marília Beatriz Ferreira
Ampliação da jornada escolar
Programa Mais Educação
Educação em Tempo Integral
Extension of the Scholl day
More Education Program
Full time education
Prolongation de la journée scolaire
Plus de programa d’Education
Éducation à plein temps
title_short School journey enlargement policies: highlighting the proposals for full time education in the context of the More Education Program
title_full School journey enlargement policies: highlighting the proposals for full time education in the context of the More Education Program
title_fullStr School journey enlargement policies: highlighting the proposals for full time education in the context of the More Education Program
title_full_unstemmed School journey enlargement policies: highlighting the proposals for full time education in the context of the More Education Program
title_sort School journey enlargement policies: highlighting the proposals for full time education in the context of the More Education Program
author Abdulmassih, Marília Beatriz Ferreira
author_facet Abdulmassih, Marília Beatriz Ferreira
Chizzotti, Antonio
author_role author
author2 Chizzotti, Antonio
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Abdulmassih, Marília Beatriz Ferreira
Chizzotti, Antonio
dc.subject.por.fl_str_mv Ampliação da jornada escolar
Programa Mais Educação
Educação em Tempo Integral
Extension of the Scholl day
More Education Program
Full time education
Prolongation de la journée scolaire
Plus de programa d’Education
Éducation à plein temps
topic Ampliação da jornada escolar
Programa Mais Educação
Educação em Tempo Integral
Extension of the Scholl day
More Education Program
Full time education
Prolongation de la journée scolaire
Plus de programa d’Education
Éducation à plein temps
description The purpose of this article is to analyse the policies for extending the school day within the context of the More education program, as a vehicle for improving the performance of students in their basic education by spending more time in school. Some consider that full time education and an increase in students time school, allows the school, as a place for knowledge re-elaboration, to incorporate activities for the development of cognitive and attitudinal skills, in its curriculum, that are necessary to form good citizens. It is also observed that there is a huge gap between discussion and intention, for these proposals to actually be realized.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-02-05
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/52589
10.14393/REPOD-v8n3a2019-52589
url https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/52589
identifier_str_mv 10.14393/REPOD-v8n3a2019-52589
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/52589/28065
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Revista Educação e Políticas em Debate
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Revista Educação e Políticas em Debate
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
dc.source.none.fl_str_mv Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 No. 3 (2019); 361 - 377
Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 Núm. 3 (2019); 361 - 377
Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 No. 3 (2019); 361 - 377
Revista Educação e Políticas em Debate; v. 8 n. 3 (2019); 361 - 377
2238-8346
reponame:Revista Educação e Políticas em Debate
instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron:UFU
instname_str Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron_str UFU
institution UFU
reponame_str Revista Educação e Políticas em Debate
collection Revista Educação e Políticas em Debate
repository.name.fl_str_mv Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
repository.mail.fl_str_mv revistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com
_version_ 1799943958939303936