Full-time education and more education program: local solutions for general issues?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Coelho, Lígia Martha
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Guilarducci, Raphael, Mól, Saraa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Educação e Políticas em Debate
Texto Completo: https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/48699
Resumo: This essay problematizes 'local solutions' implemented by two cities of the state of Minas Gerais, based on the induction performed by the federal program 'More Education' (PME), implemented between the years of 2008 and 2014.. We conducted a bibliographical research, based on the concepts of full-time education and induction, and a documental research anchored in federal and municipal normative documents. The first section demonstrates the concept of full-time education, which integrates the PME in its inductor model, while the second section presents the designs of each experience, from the induction realized in the municipal context. In the conclusion section, we present limits and possibilities of the induction of full-time integral education in contemporary times.  
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spelling Full-time education and more education program: local solutions for general issues?Enseignement à temps plein et plus education program: solutions locales pour des questions générales?Educação em tempo integral e programa mais educação: soluções locais para questões gerais?Políticas de educação em tempo integralInduçãoEducação integralFull-time education policiesInductionIntegral EducationPolitiques d'éducation à temps pleinInductionÉducation intégraleThis essay problematizes 'local solutions' implemented by two cities of the state of Minas Gerais, based on the induction performed by the federal program 'More Education' (PME), implemented between the years of 2008 and 2014.. We conducted a bibliographical research, based on the concepts of full-time education and induction, and a documental research anchored in federal and municipal normative documents. The first section demonstrates the concept of full-time education, which integrates the PME in its inductor model, while the second section presents the designs of each experience, from the induction realized in the municipal context. In the conclusion section, we present limits and possibilities of the induction of full-time integral education in contemporary times.  Cet essai problématique les "solutions locales" mises en œuvre par deux municipalités du Minas Gerais, basées sur l'induction du programme fédéral "Plus d'éducation" mis en œuvre entre 2008 et 2014. Nous avons effectué une recherche bibliographique basée sur les concepts d'éducation à temps plein et d'induction, et recherche documentaire ancrée dans les dispositifs normatifs fédéraux et municipaux. La première partie présente le concept d'éducation à temps plein qui sous-tend la PME et sa politique d'induction, tandis que la seconde présente les conceptions de chaque expérience, à partir du début du programme. Dans les Considérations, nous présentons les limites et les possibilités de l'induction de l'éducation intégrale à temps plein à l'époque contemporaine.Este ensaio problematiza ‘soluções locais’ implantadas por dois municípios mineiros, a partir da indução pelo programa federal ‘Mais Educação’ (PME), implementado entre 2008 e 2014. Realizamos uma pesquisa bibliográfica a partir dos conceitos educação em tempo integral e indução, e pesquisa documental ancorada em dispositivos normativos federais e municipais. A primeira seção evidencia o conceito de educação em tempo integral subjacente ao PME e em sua política indutora, enquanto a segunda apresenta os desenhos de cada experiência, a partir da indução do Programa. Nas Considerações, apresentamos limites e possibilidades da indução da educação integral em tempo integral na contemporaneidade.Universidade Federal de Uberlândia2020-02-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/4869910.14393/REPOD-v8n3a2019-48699Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 No. 3 (2019); 344 - 360Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 Núm. 3 (2019); 344 - 360Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 No. 3 (2019); 344 - 360Revista Educação e Políticas em Debate; v. 8 n. 3 (2019); 344 - 3602238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/48699/28064Copyright (c) 2020 Revista Educação e Políticas em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessCoelho, Lígia Martha Guilarducci, RaphaelMól, Saraa 2022-07-21T14:08:43Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/48699Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2022-07-21T14:08:43Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false
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