Teacher Education and Specialized Educational Care - mediation for educational inclusion
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação e Políticas em Debate |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/51991 |
Resumo: | The text brings a discussion about teacher education focusing on the continuing education of professionals working in Specialized Educational Services (AEE), seeking greater educational inclusion. The theme explored here is a clipping and interactive dialogue between two stricto sensu postgraduate research, masters in education, conducted at the Federal University of Triangulo Mineiro (UFTM) between 2017-2019. The design of the research is qualitative research, with literature review and documentary consultations. The results made clear that the proposition and implementation of teacher education policies is a sine qua non condition for reaching a more inclusive choice. |
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Teacher Education and Specialized Educational Care - mediation for educational inclusionÉducation des Enseignants et Soins Éducatifs Spécialisés – médiation pour l'inclusion éducativeA formação docente e o Atendimento Educacional Especializado – mediação para inclusão educacionalFormação docenteAtendimento Educacional EspecializadoInclusão educacionalTeacher trainingSpecialized Educational ServiceEducational inclusionFormation des enseignantsService éducatif spécialiséInclusion scolaireThe text brings a discussion about teacher education focusing on the continuing education of professionals working in Specialized Educational Services (AEE), seeking greater educational inclusion. The theme explored here is a clipping and interactive dialogue between two stricto sensu postgraduate research, masters in education, conducted at the Federal University of Triangulo Mineiro (UFTM) between 2017-2019. The design of the research is qualitative research, with literature review and documentary consultations. The results made clear that the proposition and implementation of teacher education policies is a sine qua non condition for reaching a more inclusive choice.Le texte apporte une discussion sur la formation des enseignants concentrée sur la formation des professionnels travaillant dans les services éducatifs spécialisés (AEE), à la recherche de meilleures inclusion pédagogique. Le thème abordé ici est une coupure interactive entre deux recherche de postdoc stricto sensu, maîtrise en éducation, menée à l’Université fédérale du Triangulo Mineiro (UFTM) entre 2017-2019. La conception de la recherche est qualitative recherche, avec revue de la littérature et consultations documentaires. Les résultats ont clairement montré que le proposition et la mise en œuvre de politiques de formation des enseignants est une condition sine qua non pour atteindre un choix plus inclusif.O texto traz uma discussão sobre a formação docente focando na formação continuada do profissional que atua no Atendimento Educacional Especializado (AEE), em busca de maior inclusão educacional. O tema explorado é um recorte interativo entre duas investigações da pós-graduação stricto sensu, mestrado em educação, realizados na Universidade Federal do Triângulo Mineiro (UFTM) entre 2017-2019. O delineamento da investigação é a pesquisa qualitativa, com revisão bibliográfica e consultas à legislação. Os resultados explicitaram que dentre outros aspectos, a proposição e concretização de políticas de formação docente é condição sine qua non para o alcance de uma escolha mais inclusiva.Universidade Federal de Uberlândia2019-12-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/5199110.14393/REPOD-v8n2a2019-51991Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 No. 2 (2019); 141-157Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 Núm. 2 (2019); 141-157Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 No. 2 (2019); 141-157Revista Educação e Políticas em Debate; v. 8 n. 2 (2019); 141-1572238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/51991/27563Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessBorges, Maria Célia Silva, Marlon César da Leal, Simone das Graças 2022-07-21T14:11:22Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/51991Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2022-07-21T14:11:22Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
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