Teacher Education and Specialized Educational Care - mediation for educational inclusion

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Borges, Maria Célia
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Silva, Marlon César da, Leal, Simone das Graças
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Educação e Políticas em Debate
Texto Completo: https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/51991
Resumo: The text brings a discussion about teacher education focusing on the continuing education of professionals working in Specialized Educational Services (AEE), seeking greater educational inclusion. The theme explored here is a clipping and interactive dialogue between two stricto sensu postgraduate research, masters in education, conducted at the Federal University of Triangulo Mineiro (UFTM) between 2017-2019. The design of the research is qualitative research, with literature review and documentary consultations. The results made clear that the proposition and implementation of teacher education policies is a sine qua non condition for reaching a more inclusive choice.
id UFU-4_3b597f3128a432e28dfb764421923b95
oai_identifier_str oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/51991
network_acronym_str UFU-4
network_name_str Revista Educação e Políticas em Debate
repository_id_str
spelling Teacher Education and Specialized Educational Care - mediation for educational inclusionÉducation des Enseignants et Soins Éducatifs Spécialisés – médiation pour l'inclusion éducativeA formação docente e o Atendimento Educacional Especializado – mediação para inclusão educacionalFormação docenteAtendimento Educacional EspecializadoInclusão educacionalTeacher trainingSpecialized Educational ServiceEducational inclusionFormation des enseignantsService éducatif spécialiséInclusion scolaireThe text brings a discussion about teacher education focusing on the continuing education of professionals working in Specialized Educational Services (AEE), seeking greater educational inclusion. The theme explored here is a clipping and interactive dialogue between two stricto sensu postgraduate research, masters in education, conducted at the Federal University of Triangulo Mineiro (UFTM) between 2017-2019. The design of the research is qualitative research, with literature review and documentary consultations. The results made clear that the proposition and implementation of teacher education policies is a sine qua non condition for reaching a more inclusive choice.Le texte apporte une discussion sur la formation des enseignants concentrée sur la formation des professionnels travaillant dans les services éducatifs spécialisés (AEE), à la recherche de meilleures inclusion pédagogique. Le thème abordé ici est une coupure interactive entre deux recherche de postdoc stricto sensu, maîtrise en éducation, menée à l’Université fédérale du Triangulo Mineiro (UFTM) entre 2017-2019. La conception de la recherche est qualitative recherche, avec revue de la littérature et consultations documentaires. Les résultats ont clairement montré que le proposition et la mise en œuvre de politiques de formation des enseignants est une condition sine qua non pour atteindre un choix plus inclusif.O texto traz uma discussão sobre a formação docente focando na formação continuada do profissional que atua no Atendimento Educacional Especializado (AEE), em busca de maior inclusão educacional. O tema explorado é um recorte interativo entre duas investigações da pós-graduação stricto sensu, mestrado em educação, realizados na Universidade Federal do Triângulo Mineiro (UFTM) entre 2017-2019. O delineamento da investigação é a pesquisa qualitativa, com revisão bibliográfica e consultas à legislação. Os resultados explicitaram que dentre outros aspectos, a proposição e concretização de políticas de formação docente é condição sine qua non para o alcance de uma escolha mais inclusiva.Universidade Federal de Uberlândia2019-12-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/5199110.14393/REPOD-v8n2a2019-51991Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 No. 2 (2019); 141-157Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 Núm. 2 (2019); 141-157Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 No. 2 (2019); 141-157Revista Educação e Políticas em Debate; v. 8 n. 2 (2019); 141-1572238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/51991/27563Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessBorges, Maria Célia Silva, Marlon César da Leal, Simone das Graças 2022-07-21T14:11:22Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/51991Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2022-07-21T14:11:22Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false
dc.title.none.fl_str_mv Teacher Education and Specialized Educational Care - mediation for educational inclusion
Éducation des Enseignants et Soins Éducatifs Spécialisés – médiation pour l'inclusion éducative
A formação docente e o Atendimento Educacional Especializado – mediação para inclusão educacional
title Teacher Education and Specialized Educational Care - mediation for educational inclusion
spellingShingle Teacher Education and Specialized Educational Care - mediation for educational inclusion
Borges, Maria Célia
Formação docente
Atendimento Educacional Especializado
Inclusão educacional
Teacher training
Specialized Educational Service
Educational inclusion
Formation des enseignants
Service éducatif spécialisé
Inclusion scolaire
title_short Teacher Education and Specialized Educational Care - mediation for educational inclusion
title_full Teacher Education and Specialized Educational Care - mediation for educational inclusion
title_fullStr Teacher Education and Specialized Educational Care - mediation for educational inclusion
title_full_unstemmed Teacher Education and Specialized Educational Care - mediation for educational inclusion
title_sort Teacher Education and Specialized Educational Care - mediation for educational inclusion
author Borges, Maria Célia
author_facet Borges, Maria Célia
Silva, Marlon César da
Leal, Simone das Graças
author_role author
author2 Silva, Marlon César da
Leal, Simone das Graças
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Borges, Maria Célia
Silva, Marlon César da
Leal, Simone das Graças
dc.subject.por.fl_str_mv Formação docente
Atendimento Educacional Especializado
Inclusão educacional
Teacher training
Specialized Educational Service
Educational inclusion
Formation des enseignants
Service éducatif spécialisé
Inclusion scolaire
topic Formação docente
Atendimento Educacional Especializado
Inclusão educacional
Teacher training
Specialized Educational Service
Educational inclusion
Formation des enseignants
Service éducatif spécialisé
Inclusion scolaire
description The text brings a discussion about teacher education focusing on the continuing education of professionals working in Specialized Educational Services (AEE), seeking greater educational inclusion. The theme explored here is a clipping and interactive dialogue between two stricto sensu postgraduate research, masters in education, conducted at the Federal University of Triangulo Mineiro (UFTM) between 2017-2019. The design of the research is qualitative research, with literature review and documentary consultations. The results made clear that the proposition and implementation of teacher education policies is a sine qua non condition for reaching a more inclusive choice.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-12-12
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/51991
10.14393/REPOD-v8n2a2019-51991
url https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/51991
identifier_str_mv 10.14393/REPOD-v8n2a2019-51991
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/51991/27563
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debate
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debate
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
dc.source.none.fl_str_mv Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 No. 2 (2019); 141-157
Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 Núm. 2 (2019); 141-157
Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 No. 2 (2019); 141-157
Revista Educação e Políticas em Debate; v. 8 n. 2 (2019); 141-157
2238-8346
reponame:Revista Educação e Políticas em Debate
instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron:UFU
instname_str Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron_str UFU
institution UFU
reponame_str Revista Educação e Políticas em Debate
collection Revista Educação e Políticas em Debate
repository.name.fl_str_mv Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
repository.mail.fl_str_mv revistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com
_version_ 1799943958924623872