Social representation theory and the proeja: for a school examination
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação e Políticas em Debate |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/34561 |
Resumo: | The objective of this research, understand the social representations of teachers who worked in a federal public institution, located in the northern interior of the state of Rio de Janeiro, on the proposal of Education Youth and Adult Integrated Vocational Education (PROEJA). At first, a historical reflection on the Education of Youth and Adults (EJA) was made in Brazil, as well as policies for this modality. Then he made a reference to PROEJA and lastly, the data obtained through the application of a tool for generating data, were analyzed in order to achieve the research objective. |
id |
UFU-4_6a3ccc780ef5c4b66a21bfd24e64e074 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/34561 |
network_acronym_str |
UFU-4 |
network_name_str |
Revista Educação e Políticas em Debate |
repository_id_str |
|
spelling |
Social representation theory and the proeja: for a school examinationLa théorie de la représentation sociale et l’ PROEJA: pour un examen de l’écoleA TEORIA DAS REPRESENTAÇÕES SOCIAIS E O PROEJA: POR UMA ANÁLISE ESCOLAREducação de Jovens e AdultosEducação ProfissionalRepresentação SocialYouth and Adult EducationVocational EducationSocial RepresentationJeunesse et Éducation des AdultesLa Formation ProfessionnelleLa Représentation SocialeThe objective of this research, understand the social representations of teachers who worked in a federal public institution, located in the northern interior of the state of Rio de Janeiro, on the proposal of Education Youth and Adult Integrated Vocational Education (PROEJA). At first, a historical reflection on the Education of Youth and Adults (EJA) was made in Brazil, as well as policies for this modality. Then he made a reference to PROEJA and lastly, the data obtained through the application of a tool for generating data, were analyzed in order to achieve the research objective. L'objectif de cette recherche, comprendre les représentations sociales des enseignants qui ont travaillé dans un établissement public fédéral, situé à l'intérieur du nord de l'État de Rio de Janeiro, sur la proposition de l'éducation de la jeunesse et des adultes intégré formation professionnelle (PROEJA). Dans un premier temps, une réflexion historique sur l'éducation des adolescents et adultes (EJA) a été faite au Brésil, ainsi que des politiques pour cette modalité. Puis il a fait référence à PROEJA et enfin, les données obtenues par l'application d'un outil pour générer des données, ont été analysés dans le but d'atteindre l'objectif de la recherche. Objetivou-se, com esta pesquisa, compreender as representações sociais dos docentes que atuavam em uma instituição federal pública, localizada no interior norte do estado do Rio de Janeiro, sobre a proposta de Educação para Jovens e Adultos integrada à Educação Profissional (PROEJA). Em um primeiro momento, foi feita uma reflexão histórica sobre a Educação de Jovens e Adultos (EJA) no Brasil, bem como acerca das políticas para essa modalidade. Em seguida, fez-se referência ao PROEJA e, por último, foram analisados os dados obtidos por meio da aplicação de um instrumento de geração de dados, a fim de alcançar o objetivo da pesquisa. Universidade Federal de Uberlândia2016-05-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/3456110.14393/REPOD-v4n2a2015-34561Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 4 No. 2 (2015)Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 4 Núm. 2 (2015)Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 4 No. 2 (2015)Revista Educação e Políticas em Debate; v. 4 n. 2 (2015)2238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/34561/18317Copyright (c) 2016 Revista Educação e Políticas em Debatehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessda Silva, Cristiana Barcelos2022-12-06T18:43:39Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/34561Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2022-12-06T18:43:39Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Social representation theory and the proeja: for a school examination La théorie de la représentation sociale et l’ PROEJA: pour un examen de l’école A TEORIA DAS REPRESENTAÇÕES SOCIAIS E O PROEJA: POR UMA ANÁLISE ESCOLAR |
title |
Social representation theory and the proeja: for a school examination |
spellingShingle |
Social representation theory and the proeja: for a school examination da Silva, Cristiana Barcelos Educação de Jovens e Adultos Educação Profissional Representação Social Youth and Adult Education Vocational Education Social Representation Jeunesse et Éducation des Adultes La Formation Professionnelle La Représentation Sociale |
title_short |
Social representation theory and the proeja: for a school examination |
title_full |
Social representation theory and the proeja: for a school examination |
title_fullStr |
Social representation theory and the proeja: for a school examination |
title_full_unstemmed |
Social representation theory and the proeja: for a school examination |
title_sort |
Social representation theory and the proeja: for a school examination |
author |
da Silva, Cristiana Barcelos |
author_facet |
da Silva, Cristiana Barcelos |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
da Silva, Cristiana Barcelos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação de Jovens e Adultos Educação Profissional Representação Social Youth and Adult Education Vocational Education Social Representation Jeunesse et Éducation des Adultes La Formation Professionnelle La Représentation Sociale |
topic |
Educação de Jovens e Adultos Educação Profissional Representação Social Youth and Adult Education Vocational Education Social Representation Jeunesse et Éducation des Adultes La Formation Professionnelle La Représentation Sociale |
description |
The objective of this research, understand the social representations of teachers who worked in a federal public institution, located in the northern interior of the state of Rio de Janeiro, on the proposal of Education Youth and Adult Integrated Vocational Education (PROEJA). At first, a historical reflection on the Education of Youth and Adults (EJA) was made in Brazil, as well as policies for this modality. Then he made a reference to PROEJA and lastly, the data obtained through the application of a tool for generating data, were analyzed in order to achieve the research objective. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-05-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/34561 10.14393/REPOD-v4n2a2015-34561 |
url |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/34561 |
identifier_str_mv |
10.14393/REPOD-v4n2a2015-34561 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/34561/18317 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Educação e Políticas em Debate https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Educação e Políticas em Debate https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 4 No. 2 (2015) Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 4 Núm. 2 (2015) Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 4 No. 2 (2015) Revista Educação e Políticas em Debate; v. 4 n. 2 (2015) 2238-8346 reponame:Revista Educação e Políticas em Debate instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU) instacron:UFU |
instname_str |
Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
instacron_str |
UFU |
institution |
UFU |
reponame_str |
Revista Educação e Políticas em Debate |
collection |
Revista Educação e Políticas em Debate |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com |
_version_ |
1799943958121414656 |