Socio-emotional skills in educational evaluation programmes. International discourses and local experiences

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rodrigo, Lucrecia
Data de Publicação: 2024
Outros Autores: Kesler, Axel
Tipo de documento: Artigo
Idioma: spa
Título da fonte: Revista Educação e Políticas em Debate
Texto Completo: https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/73295
Resumo: This article analyses the emotional education approach in the evaluation proposals of the Autonomous City of Buenos Aires (CABA). This is a perspective promoted by international agencies and based on references such as positive psychology, theories of emotional intelligence and the competency model, which promote discourses of individualisation of the social in the field of education. The relevance of the CABA case lies in the fact that it is the political capital of Argentina, with weight in the definition of the national educational agenda, and where the right-wing political force in the government has been consolidated. The findings presented here are based on the analysis of reports from international organisations and proposals for the evaluation of the city, complemented by interviews with public officials.
id UFU-4_6a6eae76878b31cf13d79232895468c2
oai_identifier_str oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/73295
network_acronym_str UFU-4
network_name_str Revista Educação e Políticas em Debate
repository_id_str
spelling Socio-emotional skills in educational evaluation programmes. International discourses and local experiencesLas habilidades socioemocionales en los programas de evaluación de la educación. Discursos internacionales y experiencias localesHabilidades socioemocionais em programas de avaliação educacional. Discursos internacionais e experiências locais AvaliaçãoEducação EmocionalHabilidades SocioemocionaisOrganizações internacionaisEvaluationEmotional educationSocio-emotional skillsInternational organisationsEvaluaciónEducación EmocionalHabilidades SocioemocionalesOrganismos internacionalesThis article analyses the emotional education approach in the evaluation proposals of the Autonomous City of Buenos Aires (CABA). This is a perspective promoted by international agencies and based on references such as positive psychology, theories of emotional intelligence and the competency model, which promote discourses of individualisation of the social in the field of education. The relevance of the CABA case lies in the fact that it is the political capital of Argentina, with weight in the definition of the national educational agenda, and where the right-wing political force in the government has been consolidated. The findings presented here are based on the analysis of reports from international organisations and proposals for the evaluation of the city, complemented by interviews with public officials.El artículo analiza el enfoque de la educación emocional en las propuestas de evaluación de la Ciudad Autónoma de Buenos Aires (CABA). Se trata de una perspectiva alentada por las agencias internacionales que se nutre de referencias como la psicología positiva, las teorías de la inteligencia emocional y el modelo de las competencias que promueven discursos de individualización de lo social en el campo escolar. La relevancia del caso CABA radica en que es la capital política de la Argentina, con peso en la definición de la agenda educativa nacional, y donde se ha consolidado la fuerza política de derecha en el gobierno. Los hallazgos presentados derivan del análisis de informes de organismos internacionales y de propuestas de evaluación de la ciudad, complementados con entrevistas a funcionarios públicos.O artigo analisa a abordagem da educação emocional nas propostas de avaliação de CABA (Cidade Autônoma de Buenos Aires). Trata-se de uma perspectiva estimulada pelas agências internacionais que se nutrem de referências como, a psicologia positiva, as teorias da inteligência emocional e os modelos de competência que impulsionam discursos de individualização do social na área escolar. A relevância do caso CABA consiste em que esta cidade é a capital política da Argentina, com o peso na definição da agenda educacional nacional, e onde se consolidou a força política de direita no governo. As descobertas apresentadas surgem, a partir da análise de relatórios de organizações internacionais e de propostas de avaliação da cidade, complementados com entrevistas a funcionários públicos.Universidade Federal de Uberlândia2024-04-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo cientificoapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/7329510.14393/REPOD-v13n2a2024-73295Revista Educação e Políticas em Debate; v.13, n.2 (mai./ago. 2024); 1-20Revista Educação e Políticas em Debate; v.13, n.2 (mai./ago. 2024); 1-20Revista Educação e Políticas em Debate; v.13, n.2 (mai./ago. 2024); 1-20Revista Educação e Políticas em Debate; v.13, n.2 (mai./ago. 2024); 1-202238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUspahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/73295/38599Copyright (c) 2024 Revista Educação e Políticas em Debatehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRodrigo, LucreciaKesler, Axel2024-05-09T12:13:20Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/73295Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2024-05-09T12:13:20Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false
dc.title.none.fl_str_mv Socio-emotional skills in educational evaluation programmes. International discourses and local experiences
Las habilidades socioemocionales en los programas de evaluación de la educación. Discursos internacionales y experiencias locales
Habilidades socioemocionais em programas de avaliação educacional. Discursos internacionais e experiências locais
title Socio-emotional skills in educational evaluation programmes. International discourses and local experiences
spellingShingle Socio-emotional skills in educational evaluation programmes. International discourses and local experiences
Rodrigo, Lucrecia
Avaliação
Educação Emocional
Habilidades Socioemocionais
Organizações internacionais
Evaluation
Emotional education
Socio-emotional skills
International organisations
Evaluación
Educación Emocional
Habilidades Socioemocionales
Organismos internacionales
title_short Socio-emotional skills in educational evaluation programmes. International discourses and local experiences
title_full Socio-emotional skills in educational evaluation programmes. International discourses and local experiences
title_fullStr Socio-emotional skills in educational evaluation programmes. International discourses and local experiences
title_full_unstemmed Socio-emotional skills in educational evaluation programmes. International discourses and local experiences
title_sort Socio-emotional skills in educational evaluation programmes. International discourses and local experiences
author Rodrigo, Lucrecia
author_facet Rodrigo, Lucrecia
Kesler, Axel
author_role author
author2 Kesler, Axel
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rodrigo, Lucrecia
Kesler, Axel
dc.subject.por.fl_str_mv Avaliação
Educação Emocional
Habilidades Socioemocionais
Organizações internacionais
Evaluation
Emotional education
Socio-emotional skills
International organisations
Evaluación
Educación Emocional
Habilidades Socioemocionales
Organismos internacionales
topic Avaliação
Educação Emocional
Habilidades Socioemocionais
Organizações internacionais
Evaluation
Emotional education
Socio-emotional skills
International organisations
Evaluación
Educación Emocional
Habilidades Socioemocionales
Organismos internacionales
description This article analyses the emotional education approach in the evaluation proposals of the Autonomous City of Buenos Aires (CABA). This is a perspective promoted by international agencies and based on references such as positive psychology, theories of emotional intelligence and the competency model, which promote discourses of individualisation of the social in the field of education. The relevance of the CABA case lies in the fact that it is the political capital of Argentina, with weight in the definition of the national educational agenda, and where the right-wing political force in the government has been consolidated. The findings presented here are based on the analysis of reports from international organisations and proposals for the evaluation of the city, complemented by interviews with public officials.
publishDate 2024
dc.date.none.fl_str_mv 2024-04-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo cientifico
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/73295
10.14393/REPOD-v13n2a2024-73295
url https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/73295
identifier_str_mv 10.14393/REPOD-v13n2a2024-73295
dc.language.iso.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/73295/38599
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2024 Revista Educação e Políticas em Debate
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2024 Revista Educação e Políticas em Debate
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
dc.source.none.fl_str_mv Revista Educação e Políticas em Debate; v.13, n.2 (mai./ago. 2024); 1-20
Revista Educação e Políticas em Debate; v.13, n.2 (mai./ago. 2024); 1-20
Revista Educação e Políticas em Debate; v.13, n.2 (mai./ago. 2024); 1-20
Revista Educação e Políticas em Debate; v.13, n.2 (mai./ago. 2024); 1-20
2238-8346
reponame:Revista Educação e Políticas em Debate
instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron:UFU
instname_str Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron_str UFU
institution UFU
reponame_str Revista Educação e Políticas em Debate
collection Revista Educação e Políticas em Debate
repository.name.fl_str_mv Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
repository.mail.fl_str_mv revistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com
_version_ 1799943957512192000