Socio-emotional skills in educational evaluation programmes. International discourses and local experiences
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2024 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | spa |
Título da fonte: | Revista Educação e Políticas em Debate |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/73295 |
Resumo: | This article analyses the emotional education approach in the evaluation proposals of the Autonomous City of Buenos Aires (CABA). This is a perspective promoted by international agencies and based on references such as positive psychology, theories of emotional intelligence and the competency model, which promote discourses of individualisation of the social in the field of education. The relevance of the CABA case lies in the fact that it is the political capital of Argentina, with weight in the definition of the national educational agenda, and where the right-wing political force in the government has been consolidated. The findings presented here are based on the analysis of reports from international organisations and proposals for the evaluation of the city, complemented by interviews with public officials. |
id |
UFU-4_6a6eae76878b31cf13d79232895468c2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/73295 |
network_acronym_str |
UFU-4 |
network_name_str |
Revista Educação e Políticas em Debate |
repository_id_str |
|
spelling |
Socio-emotional skills in educational evaluation programmes. International discourses and local experiencesLas habilidades socioemocionales en los programas de evaluación de la educación. Discursos internacionales y experiencias localesHabilidades socioemocionais em programas de avaliação educacional. Discursos internacionais e experiências locais AvaliaçãoEducação EmocionalHabilidades SocioemocionaisOrganizações internacionaisEvaluationEmotional educationSocio-emotional skillsInternational organisationsEvaluaciónEducación EmocionalHabilidades SocioemocionalesOrganismos internacionalesThis article analyses the emotional education approach in the evaluation proposals of the Autonomous City of Buenos Aires (CABA). This is a perspective promoted by international agencies and based on references such as positive psychology, theories of emotional intelligence and the competency model, which promote discourses of individualisation of the social in the field of education. The relevance of the CABA case lies in the fact that it is the political capital of Argentina, with weight in the definition of the national educational agenda, and where the right-wing political force in the government has been consolidated. The findings presented here are based on the analysis of reports from international organisations and proposals for the evaluation of the city, complemented by interviews with public officials.El artículo analiza el enfoque de la educación emocional en las propuestas de evaluación de la Ciudad Autónoma de Buenos Aires (CABA). Se trata de una perspectiva alentada por las agencias internacionales que se nutre de referencias como la psicología positiva, las teorías de la inteligencia emocional y el modelo de las competencias que promueven discursos de individualización de lo social en el campo escolar. La relevancia del caso CABA radica en que es la capital política de la Argentina, con peso en la definición de la agenda educativa nacional, y donde se ha consolidado la fuerza política de derecha en el gobierno. Los hallazgos presentados derivan del análisis de informes de organismos internacionales y de propuestas de evaluación de la ciudad, complementados con entrevistas a funcionarios públicos.O artigo analisa a abordagem da educação emocional nas propostas de avaliação de CABA (Cidade Autônoma de Buenos Aires). Trata-se de uma perspectiva estimulada pelas agências internacionais que se nutrem de referências como, a psicologia positiva, as teorias da inteligência emocional e os modelos de competência que impulsionam discursos de individualização do social na área escolar. A relevância do caso CABA consiste em que esta cidade é a capital política da Argentina, com o peso na definição da agenda educacional nacional, e onde se consolidou a força política de direita no governo. As descobertas apresentadas surgem, a partir da análise de relatórios de organizações internacionais e de propostas de avaliação da cidade, complementados com entrevistas a funcionários públicos.Universidade Federal de Uberlândia2024-04-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo cientificoapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/7329510.14393/REPOD-v13n2a2024-73295Revista Educação e Políticas em Debate; v.13, n.2 (mai./ago. 2024); 1-20Revista Educação e Políticas em Debate; v.13, n.2 (mai./ago. 2024); 1-20Revista Educação e Políticas em Debate; v.13, n.2 (mai./ago. 2024); 1-20Revista Educação e Políticas em Debate; v.13, n.2 (mai./ago. 2024); 1-202238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUspahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/73295/38599Copyright (c) 2024 Revista Educação e Políticas em Debatehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRodrigo, LucreciaKesler, Axel2024-05-09T12:13:20Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/73295Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2024-05-09T12:13:20Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Socio-emotional skills in educational evaluation programmes. International discourses and local experiences Las habilidades socioemocionales en los programas de evaluación de la educación. Discursos internacionales y experiencias locales Habilidades socioemocionais em programas de avaliação educacional. Discursos internacionais e experiências locais |
title |
Socio-emotional skills in educational evaluation programmes. International discourses and local experiences |
spellingShingle |
Socio-emotional skills in educational evaluation programmes. International discourses and local experiences Rodrigo, Lucrecia Avaliação Educação Emocional Habilidades Socioemocionais Organizações internacionais Evaluation Emotional education Socio-emotional skills International organisations Evaluación Educación Emocional Habilidades Socioemocionales Organismos internacionales |
title_short |
Socio-emotional skills in educational evaluation programmes. International discourses and local experiences |
title_full |
Socio-emotional skills in educational evaluation programmes. International discourses and local experiences |
title_fullStr |
Socio-emotional skills in educational evaluation programmes. International discourses and local experiences |
title_full_unstemmed |
Socio-emotional skills in educational evaluation programmes. International discourses and local experiences |
title_sort |
Socio-emotional skills in educational evaluation programmes. International discourses and local experiences |
author |
Rodrigo, Lucrecia |
author_facet |
Rodrigo, Lucrecia Kesler, Axel |
author_role |
author |
author2 |
Kesler, Axel |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rodrigo, Lucrecia Kesler, Axel |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Avaliação Educação Emocional Habilidades Socioemocionais Organizações internacionais Evaluation Emotional education Socio-emotional skills International organisations Evaluación Educación Emocional Habilidades Socioemocionales Organismos internacionales |
topic |
Avaliação Educação Emocional Habilidades Socioemocionais Organizações internacionais Evaluation Emotional education Socio-emotional skills International organisations Evaluación Educación Emocional Habilidades Socioemocionales Organismos internacionales |
description |
This article analyses the emotional education approach in the evaluation proposals of the Autonomous City of Buenos Aires (CABA). This is a perspective promoted by international agencies and based on references such as positive psychology, theories of emotional intelligence and the competency model, which promote discourses of individualisation of the social in the field of education. The relevance of the CABA case lies in the fact that it is the political capital of Argentina, with weight in the definition of the national educational agenda, and where the right-wing political force in the government has been consolidated. The findings presented here are based on the analysis of reports from international organisations and proposals for the evaluation of the city, complemented by interviews with public officials. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-04-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo cientifico |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/73295 10.14393/REPOD-v13n2a2024-73295 |
url |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/73295 |
identifier_str_mv |
10.14393/REPOD-v13n2a2024-73295 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/73295/38599 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2024 Revista Educação e Políticas em Debate https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2024 Revista Educação e Políticas em Debate https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Educação e Políticas em Debate; v.13, n.2 (mai./ago. 2024); 1-20 Revista Educação e Políticas em Debate; v.13, n.2 (mai./ago. 2024); 1-20 Revista Educação e Políticas em Debate; v.13, n.2 (mai./ago. 2024); 1-20 Revista Educação e Políticas em Debate; v.13, n.2 (mai./ago. 2024); 1-20 2238-8346 reponame:Revista Educação e Políticas em Debate instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU) instacron:UFU |
instname_str |
Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
instacron_str |
UFU |
institution |
UFU |
reponame_str |
Revista Educação e Políticas em Debate |
collection |
Revista Educação e Políticas em Debate |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com |
_version_ |
1799943957512192000 |