Follow-up program for undergraduate egresses at a public university: an evaluation by former students

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Santos, Moyza Teixeira de Oliveira dos
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Vilarinho, Lúcia Regina Goulart
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Educação e Políticas em Debate
Texto Completo: https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/63096
Resumo: The study aimed to evaluate the Joia Rara Program (PROJOIA) which promotes the monitoring of graduate students from the Federal University of the State of Rio de Janeiro. Based on the administration-centered evaluative approach, the data generated by the program's questionnaire applied to 1.199 graduates between the years 2015 and 2020 were analyzed. The results allow us to conclude that PROJOIA has a mechanism to assess the opinion of graduates regarding the training received, although it does not contain a specific space for employers to give their opinion about their performance.
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spelling Follow-up program for undergraduate egresses at a public university: an evaluation by former studentsPrograma de seguimiento para egresados graduados en una universidad pública: una evaluación por egresadosPrograma de acompanhamento de egressos de graduação em uma universidade pública: uma avaliação por ex-alunosAcompanhamento de egressosPrograma Joia RaraUniversidade Federal do Estado do Rio de JaneiroEgressoPolítica InstitucionalAcompanhamento de EgressosMonitoring of graduatesRare Jewel ProgramFederal University of the State of Rio de JaneiroEgressSeguimiento de egresadosPrograma Joya RaraUniversidad Federal del Estado de Rio de JaneiroSalidaThe study aimed to evaluate the Joia Rara Program (PROJOIA) which promotes the monitoring of graduate students from the Federal University of the State of Rio de Janeiro. Based on the administration-centered evaluative approach, the data generated by the program's questionnaire applied to 1.199 graduates between the years 2015 and 2020 were analyzed. The results allow us to conclude that PROJOIA has a mechanism to assess the opinion of graduates regarding the training received, although it does not contain a specific space for employers to give their opinion about their performance.El estudio tuvo como objetivo evaluar el Programa Joia Rara que promueve el seguimiento de estudiantes de posgrado de la Universidad Federal del Estado de Río de Janeiro. Con base en el enfoque evaluativo centrado en la administración, se analizaron los datos generados por el cuestionario del programa aplicado a 1.199 egresados ​​entre los años 2015 y 2020. Los resultados permiten concluir que PROJOIA cuenta con un mecanismo para evaluar la opinión de los egresados ​​sobre la formación recibida, aunque no contiene un espacio específico para que los empresarios den su opinión sobre su desempeño.O estudo objetivou avaliar o Programa Joia Rara (PROJOIA) que promove o acompanhamento de egressos da graduação da Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro. Com base na abordagem avaliativa centrada na administração, foram analisados os dados gerados pelo questionário do programa respondido por 1199 egressos entre os anos de 2015 e 2020. Os resultados permitem concluir que o PROJOIA dispõe de mecanismo que possibilita avaliar a opinião dos egressos a respeito da formação recebida, mas necessita promover maior integração dos cursos com as necessidades do mundo do trabalho.Universidade Federal de Uberlândia2022-04-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/6309610.14393/REPOD-v11n2a2022-63096Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 2 (mai./ago. 2022); 591-611Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 2 (mai./ago. 2022); 591-611Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 2 (mai./ago. 2022); 591-611Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 2 (mai./ago. 2022); 591-6112238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/63096/33698Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debatehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Moyza Teixeira de Oliveira dosVilarinho, Lúcia Regina Goulart2022-09-15T20:21:03Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/63096Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2022-09-15T20:21:03Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false
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