The use of videos as a pedagogical resource in remote learning
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação e Políticas em Debate |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/62282 |
Resumo: | The COVID-19 pandemic led to the replacing of the regular teaching model by the remote teaching model. This paper consists in a report from a primary school teacher bringing her experience along the pandemic, regarding the preparation, execution and correction of the student’s activities in a public school in the city of Foz do Iguaçu. Therefore, a bibliographic research was carried, concerning the connection between the technology and remote teaching, indicating how videos were used as a teaching resource in this challenging, although enriching, context for the teacher. As final regarding, it is considered that the remote teaching practices can promote the discussions regarding the development of public education. |
id |
UFU-4_9fce1c433e6e599f0f65261efe6a6e86 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/62282 |
network_acronym_str |
UFU-4 |
network_name_str |
Revista Educação e Políticas em Debate |
repository_id_str |
|
spelling |
The use of videos as a pedagogical resource in remote learningEl uso de videos como recurso pedagógico en la enseñanza remotaO uso de vídeos como recurso pedagógico no ensino remotoTecnologias.Ensino remotoPrática PedagógicaPolíticas educacionaisPandemia da Covid-19TechnologiesRemote teachingPedagogical practicesEducational policiesCovid-19 pandemicTecnologíasEnseñanza remotaPráctica PedagógicaPolíticas educativasPandemia de Covid-19The COVID-19 pandemic led to the replacing of the regular teaching model by the remote teaching model. This paper consists in a report from a primary school teacher bringing her experience along the pandemic, regarding the preparation, execution and correction of the student’s activities in a public school in the city of Foz do Iguaçu. Therefore, a bibliographic research was carried, concerning the connection between the technology and remote teaching, indicating how videos were used as a teaching resource in this challenging, although enriching, context for the teacher. As final regarding, it is considered that the remote teaching practices can promote the discussions regarding the development of public education. La pandemia de COVID-19 provocó la sustitución de la enseñanza presencial por la enseñanza remota de emergencia. Este artículo consiste en un relato de experiencia de una profesora de la enseñanza fundamental durante la elaboración, seguimiento y corrección de las actividades en el municipio de Foz de Iguazú (Paraná) en una escuela pública. Para tanto, se realizó una investigación bibliográfica que evidenció la relación de las tecnologías y la enseñanza remota, presentando como fueron utilizados videos como recurso pedagógico en un momento pandémico que fue desafiante y enriquecedor para la práctica pedagógica de la profesora. Se concluye que las vivencias de la enseñanza remota pueden contribuir en las discusiones de desarrollo de políticas educativas orientadas a la educación pública.A pandemia da COVID-19 ocasionou a substituição do ensino presencial pelo ensino remoto emergencial. Este artigo consiste num relato de experiência de uma professora do ensino fundamental durante a elaboração, acompanhamento e correção das atividades no município de Foz do Iguaçu (Paraná) em uma escola pública. Para tanto, realizou-se pesquisa bibliográfica que evidenciou a relação das tecnologias e o ensino remoto, apresentando como foram utilizados vídeos como recurso pedagógico num momento pandêmico que foi desafiador e enriquecedor para a prática pedagógica da professora. Conclui que as vivências do ensino remoto podem contribuir nas discussões de desenvolvimento de políticas educacionais voltadas para educação pública.Universidade Federal de Uberlândia2021-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTexto e imagemapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/6228210.14393/REPOD-v10n3a2021-62282Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 3 (set./dez. 2021); 1201-1212Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 3 (set./dez. 2021); 1201-1212Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 3 (set./dez. 2021); 1201-1212Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 3 (set./dez. 2021); 1201-12122238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/62282/32651Copyright (c) 2021 Revista Educação e Políticas em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Thais Fernanda dos Santos dos Andrade, Susimeire Vivien Rosotti de 2022-09-15T20:22:21Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/62282Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2022-09-15T20:22:21Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The use of videos as a pedagogical resource in remote learning El uso de videos como recurso pedagógico en la enseñanza remota O uso de vídeos como recurso pedagógico no ensino remoto |
title |
The use of videos as a pedagogical resource in remote learning |
spellingShingle |
The use of videos as a pedagogical resource in remote learning Santos, Thais Fernanda dos Santos dos Tecnologias. Ensino remoto Prática Pedagógica Políticas educacionais Pandemia da Covid-19 Technologies Remote teaching Pedagogical practices Educational policies Covid-19 pandemic Tecnologías Enseñanza remota Práctica Pedagógica Políticas educativas Pandemia de Covid-19 |
title_short |
The use of videos as a pedagogical resource in remote learning |
title_full |
The use of videos as a pedagogical resource in remote learning |
title_fullStr |
The use of videos as a pedagogical resource in remote learning |
title_full_unstemmed |
The use of videos as a pedagogical resource in remote learning |
title_sort |
The use of videos as a pedagogical resource in remote learning |
author |
Santos, Thais Fernanda dos Santos dos |
author_facet |
Santos, Thais Fernanda dos Santos dos Andrade, Susimeire Vivien Rosotti de |
author_role |
author |
author2 |
Andrade, Susimeire Vivien Rosotti de |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos, Thais Fernanda dos Santos dos Andrade, Susimeire Vivien Rosotti de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Tecnologias. Ensino remoto Prática Pedagógica Políticas educacionais Pandemia da Covid-19 Technologies Remote teaching Pedagogical practices Educational policies Covid-19 pandemic Tecnologías Enseñanza remota Práctica Pedagógica Políticas educativas Pandemia de Covid-19 |
topic |
Tecnologias. Ensino remoto Prática Pedagógica Políticas educacionais Pandemia da Covid-19 Technologies Remote teaching Pedagogical practices Educational policies Covid-19 pandemic Tecnologías Enseñanza remota Práctica Pedagógica Políticas educativas Pandemia de Covid-19 |
description |
The COVID-19 pandemic led to the replacing of the regular teaching model by the remote teaching model. This paper consists in a report from a primary school teacher bringing her experience along the pandemic, regarding the preparation, execution and correction of the student’s activities in a public school in the city of Foz do Iguaçu. Therefore, a bibliographic research was carried, concerning the connection between the technology and remote teaching, indicating how videos were used as a teaching resource in this challenging, although enriching, context for the teacher. As final regarding, it is considered that the remote teaching practices can promote the discussions regarding the development of public education. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-10-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto e imagem |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/62282 10.14393/REPOD-v10n3a2021-62282 |
url |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/62282 |
identifier_str_mv |
10.14393/REPOD-v10n3a2021-62282 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/62282/32651 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista Educação e Políticas em Debate info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista Educação e Políticas em Debate |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 3 (set./dez. 2021); 1201-1212 Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 3 (set./dez. 2021); 1201-1212 Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 3 (set./dez. 2021); 1201-1212 Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 3 (set./dez. 2021); 1201-1212 2238-8346 reponame:Revista Educação e Políticas em Debate instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU) instacron:UFU |
instname_str |
Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
instacron_str |
UFU |
institution |
UFU |
reponame_str |
Revista Educação e Políticas em Debate |
collection |
Revista Educação e Políticas em Debate |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com |
_version_ |
1799943960579276800 |