The closure of multi-seriated schools in the Amazon

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Uchoa, Iraci Carvalho
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Mourão, Arminda Rachel Botelho, Moura, Edilberto Santos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Educação e Políticas em Debate
Texto Completo: https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/67540
Resumo: The article aims to discuss the closure of multiseriated schools in the Amazon field. Field and Documentary research was used for data collection. The method for appreciation and analysis was Dialectical Historical Materialism.  The context of the research is the municipality of Alvarães/Am. The results obtained are: a) the lowest rate of the permanent population in the field of Alvarães varies among young people aged fifteen to seventeen years; b) 19% of the population with school age completed elementary school in this municipality; c) 76 studies found among theses and dissertations, none discussed the closure of multiseriated schools in the Amazon. The contribution of this text is to discuss in the Amazon the closure of schools in the field, since this theme has not been discussed in the State.
id UFU-4_a3c28720dafdfc602f7a97cb446eb831
oai_identifier_str oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/67540
network_acronym_str UFU-4
network_name_str Revista Educação e Políticas em Debate
repository_id_str
spelling The closure of multi-seriated schools in the AmazonEl cierre de escuelas multisembradas en la AmazoníaO fechamento das escolas multisseriadas no AmazonasAmazonasAlvarãesFechamento de Escolas MultisseriadasAmazonLicensesClosure of Multiseriated SchoolsAmazonaLicenciasCierre de escuelas multiserieThe article aims to discuss the closure of multiseriated schools in the Amazon field. Field and Documentary research was used for data collection. The method for appreciation and analysis was Dialectical Historical Materialism.  The context of the research is the municipality of Alvarães/Am. The results obtained are: a) the lowest rate of the permanent population in the field of Alvarães varies among young people aged fifteen to seventeen years; b) 19% of the population with school age completed elementary school in this municipality; c) 76 studies found among theses and dissertations, none discussed the closure of multiseriated schools in the Amazon. The contribution of this text is to discuss in the Amazon the closure of schools in the field, since this theme has not been discussed in the State.El artículo tiene como objetivo discutir el cierre de escuelas multiseriadas en el campo amazónico. Para la recolección de datos se utilizó la investigación de campo y documental. El método de apreciación y análisis fue el Materialismo Histórico Dialéctico.  El contexto de la investigación es el municipio de Alvarães/Am. Los resultados obtenidos son: a) la tasa más baja de la población permanente en el campo de Alvarães varía entre los jóvenes de quince a diecisiete años; b) el 19% de la población en edad escolar completó la escuela primaria en este municipio; c) 76 estudios encontrados entre tesis y disertaciones, ninguno discutió el cierre de escuelas multiseriadas en la Amazonía. El aporte de este texto es discutir en la Amazonía el cierre de escuelas en el campo, ya que este tema no ha sido discutido en el Estado.O artigo tem como objetivo discutir o fechamento das escolas multisseriadas no campo do Amazonas. Utilizou-se para a coleta de dados as pesquisas de Campo e Documental. O método para apreciação e análise foi o Materialismo Histórico Dialético.  O contexto da pesquisa é o município de Alvarães/Am. Os resultados obtidos são: a) o menor índice da população permanente no campo de Alvarães varia entre os jovens de faixa etária de quinze a dezessete anos; b) 19% da população com idade escolar concluíram o Ensino Fundamental nesse município; c) 76 pesquisas encontradas entre teses e dissertações, nenhuma discutiu o fechamento das escolas multisseriadas no Amazonas. A contribuição desse texto é discutir no âmbito do Amazonas o fechamento das escolas do campo, uma vez que essa temática não tem sido debatida no Estado.Universidade Federal de Uberlândia2022-12-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/6754010.14393/REPOD-v12n1a2023-67540Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 174-184Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 174-184Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 174-184Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 174-1842238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/67540/35133Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debatehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessUchoa, Iraci CarvalhoMourão, Arminda Rachel BotelhoMoura, Edilberto Santos2023-01-26T20:05:32Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/67540Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2023-01-26T20:05:32Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false
dc.title.none.fl_str_mv The closure of multi-seriated schools in the Amazon
El cierre de escuelas multisembradas en la Amazonía
O fechamento das escolas multisseriadas no Amazonas
title The closure of multi-seriated schools in the Amazon
spellingShingle The closure of multi-seriated schools in the Amazon
Uchoa, Iraci Carvalho
Amazonas
Alvarães
Fechamento de Escolas Multisseriadas
Amazon
Licenses
Closure of Multiseriated Schools
Amazona
Licencias
Cierre de escuelas multiserie
title_short The closure of multi-seriated schools in the Amazon
title_full The closure of multi-seriated schools in the Amazon
title_fullStr The closure of multi-seriated schools in the Amazon
title_full_unstemmed The closure of multi-seriated schools in the Amazon
title_sort The closure of multi-seriated schools in the Amazon
author Uchoa, Iraci Carvalho
author_facet Uchoa, Iraci Carvalho
Mourão, Arminda Rachel Botelho
Moura, Edilberto Santos
author_role author
author2 Mourão, Arminda Rachel Botelho
Moura, Edilberto Santos
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Uchoa, Iraci Carvalho
Mourão, Arminda Rachel Botelho
Moura, Edilberto Santos
dc.subject.por.fl_str_mv Amazonas
Alvarães
Fechamento de Escolas Multisseriadas
Amazon
Licenses
Closure of Multiseriated Schools
Amazona
Licencias
Cierre de escuelas multiserie
topic Amazonas
Alvarães
Fechamento de Escolas Multisseriadas
Amazon
Licenses
Closure of Multiseriated Schools
Amazona
Licencias
Cierre de escuelas multiserie
description The article aims to discuss the closure of multiseriated schools in the Amazon field. Field and Documentary research was used for data collection. The method for appreciation and analysis was Dialectical Historical Materialism.  The context of the research is the municipality of Alvarães/Am. The results obtained are: a) the lowest rate of the permanent population in the field of Alvarães varies among young people aged fifteen to seventeen years; b) 19% of the population with school age completed elementary school in this municipality; c) 76 studies found among theses and dissertations, none discussed the closure of multiseriated schools in the Amazon. The contribution of this text is to discuss in the Amazon the closure of schools in the field, since this theme has not been discussed in the State.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-12-02
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/67540
10.14393/REPOD-v12n1a2023-67540
url https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/67540
identifier_str_mv 10.14393/REPOD-v12n1a2023-67540
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/67540/35133
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debate
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debate
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
dc.source.none.fl_str_mv Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 174-184
Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 174-184
Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 174-184
Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 174-184
2238-8346
reponame:Revista Educação e Políticas em Debate
instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron:UFU
instname_str Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron_str UFU
institution UFU
reponame_str Revista Educação e Políticas em Debate
collection Revista Educação e Políticas em Debate
repository.name.fl_str_mv Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
repository.mail.fl_str_mv revistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com
_version_ 1799943961599541248