The closure of multi-seriated schools in the Amazon
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação e Políticas em Debate |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/67540 |
Resumo: | The article aims to discuss the closure of multiseriated schools in the Amazon field. Field and Documentary research was used for data collection. The method for appreciation and analysis was Dialectical Historical Materialism. The context of the research is the municipality of Alvarães/Am. The results obtained are: a) the lowest rate of the permanent population in the field of Alvarães varies among young people aged fifteen to seventeen years; b) 19% of the population with school age completed elementary school in this municipality; c) 76 studies found among theses and dissertations, none discussed the closure of multiseriated schools in the Amazon. The contribution of this text is to discuss in the Amazon the closure of schools in the field, since this theme has not been discussed in the State. |
id |
UFU-4_a3c28720dafdfc602f7a97cb446eb831 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/67540 |
network_acronym_str |
UFU-4 |
network_name_str |
Revista Educação e Políticas em Debate |
repository_id_str |
|
spelling |
The closure of multi-seriated schools in the AmazonEl cierre de escuelas multisembradas en la AmazoníaO fechamento das escolas multisseriadas no AmazonasAmazonasAlvarãesFechamento de Escolas MultisseriadasAmazonLicensesClosure of Multiseriated SchoolsAmazonaLicenciasCierre de escuelas multiserieThe article aims to discuss the closure of multiseriated schools in the Amazon field. Field and Documentary research was used for data collection. The method for appreciation and analysis was Dialectical Historical Materialism. The context of the research is the municipality of Alvarães/Am. The results obtained are: a) the lowest rate of the permanent population in the field of Alvarães varies among young people aged fifteen to seventeen years; b) 19% of the population with school age completed elementary school in this municipality; c) 76 studies found among theses and dissertations, none discussed the closure of multiseriated schools in the Amazon. The contribution of this text is to discuss in the Amazon the closure of schools in the field, since this theme has not been discussed in the State.El artículo tiene como objetivo discutir el cierre de escuelas multiseriadas en el campo amazónico. Para la recolección de datos se utilizó la investigación de campo y documental. El método de apreciación y análisis fue el Materialismo Histórico Dialéctico. El contexto de la investigación es el municipio de Alvarães/Am. Los resultados obtenidos son: a) la tasa más baja de la población permanente en el campo de Alvarães varía entre los jóvenes de quince a diecisiete años; b) el 19% de la población en edad escolar completó la escuela primaria en este municipio; c) 76 estudios encontrados entre tesis y disertaciones, ninguno discutió el cierre de escuelas multiseriadas en la Amazonía. El aporte de este texto es discutir en la Amazonía el cierre de escuelas en el campo, ya que este tema no ha sido discutido en el Estado.O artigo tem como objetivo discutir o fechamento das escolas multisseriadas no campo do Amazonas. Utilizou-se para a coleta de dados as pesquisas de Campo e Documental. O método para apreciação e análise foi o Materialismo Histórico Dialético. O contexto da pesquisa é o município de Alvarães/Am. Os resultados obtidos são: a) o menor índice da população permanente no campo de Alvarães varia entre os jovens de faixa etária de quinze a dezessete anos; b) 19% da população com idade escolar concluíram o Ensino Fundamental nesse município; c) 76 pesquisas encontradas entre teses e dissertações, nenhuma discutiu o fechamento das escolas multisseriadas no Amazonas. A contribuição desse texto é discutir no âmbito do Amazonas o fechamento das escolas do campo, uma vez que essa temática não tem sido debatida no Estado.Universidade Federal de Uberlândia2022-12-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/6754010.14393/REPOD-v12n1a2023-67540Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 174-184Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 174-184Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 174-184Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 174-1842238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/67540/35133Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debatehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessUchoa, Iraci CarvalhoMourão, Arminda Rachel BotelhoMoura, Edilberto Santos2023-01-26T20:05:32Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/67540Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2023-01-26T20:05:32Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The closure of multi-seriated schools in the Amazon El cierre de escuelas multisembradas en la Amazonía O fechamento das escolas multisseriadas no Amazonas |
title |
The closure of multi-seriated schools in the Amazon |
spellingShingle |
The closure of multi-seriated schools in the Amazon Uchoa, Iraci Carvalho Amazonas Alvarães Fechamento de Escolas Multisseriadas Amazon Licenses Closure of Multiseriated Schools Amazona Licencias Cierre de escuelas multiserie |
title_short |
The closure of multi-seriated schools in the Amazon |
title_full |
The closure of multi-seriated schools in the Amazon |
title_fullStr |
The closure of multi-seriated schools in the Amazon |
title_full_unstemmed |
The closure of multi-seriated schools in the Amazon |
title_sort |
The closure of multi-seriated schools in the Amazon |
author |
Uchoa, Iraci Carvalho |
author_facet |
Uchoa, Iraci Carvalho Mourão, Arminda Rachel Botelho Moura, Edilberto Santos |
author_role |
author |
author2 |
Mourão, Arminda Rachel Botelho Moura, Edilberto Santos |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Uchoa, Iraci Carvalho Mourão, Arminda Rachel Botelho Moura, Edilberto Santos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Amazonas Alvarães Fechamento de Escolas Multisseriadas Amazon Licenses Closure of Multiseriated Schools Amazona Licencias Cierre de escuelas multiserie |
topic |
Amazonas Alvarães Fechamento de Escolas Multisseriadas Amazon Licenses Closure of Multiseriated Schools Amazona Licencias Cierre de escuelas multiserie |
description |
The article aims to discuss the closure of multiseriated schools in the Amazon field. Field and Documentary research was used for data collection. The method for appreciation and analysis was Dialectical Historical Materialism. The context of the research is the municipality of Alvarães/Am. The results obtained are: a) the lowest rate of the permanent population in the field of Alvarães varies among young people aged fifteen to seventeen years; b) 19% of the population with school age completed elementary school in this municipality; c) 76 studies found among theses and dissertations, none discussed the closure of multiseriated schools in the Amazon. The contribution of this text is to discuss in the Amazon the closure of schools in the field, since this theme has not been discussed in the State. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-12-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/67540 10.14393/REPOD-v12n1a2023-67540 |
url |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/67540 |
identifier_str_mv |
10.14393/REPOD-v12n1a2023-67540 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/67540/35133 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debate https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debate https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 174-184 Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 174-184 Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 174-184 Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 174-184 2238-8346 reponame:Revista Educação e Políticas em Debate instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU) instacron:UFU |
instname_str |
Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
instacron_str |
UFU |
institution |
UFU |
reponame_str |
Revista Educação e Políticas em Debate |
collection |
Revista Educação e Políticas em Debate |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com |
_version_ |
1799943961599541248 |