Tecnologias digitais na formação inicial do professor de Matemática
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFU |
Texto Completo: | https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/38966 |
Resumo: | The present work aimed to analyze how Digital Technologies have been approached in the Mathematics Course, in the face-to-face modality, at the Federal University of Uberlândia. To achieve this objective, research was carried out based on scientific articles, dissertations and theses, in addition to providing an electronic questionnaire to students of the Mathematics Degree Course at the Federal University of Uberlândia, in order to know their impressions on the domain of the subject and to analyze the way in which the theme is approached and worked on during the graduation period. We conclude that Digital Technologies have potential for teaching and learning Mathematics when well studied and worked on. |
id |
UFU_4c5fa9269ca940dfea23d207ee957a41 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufu.br:123456789/38966 |
network_acronym_str |
UFU |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFU |
repository_id_str |
|
spelling |
Tecnologias digitais na formação inicial do professor de MatemáticaTecnologias digitaisDigital technologiesFormação inicial do professor de MatemáticaMathematics tearcher's forming processLicenciatura em MatemáticaCourse of MathematicsCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRAThe present work aimed to analyze how Digital Technologies have been approached in the Mathematics Course, in the face-to-face modality, at the Federal University of Uberlândia. To achieve this objective, research was carried out based on scientific articles, dissertations and theses, in addition to providing an electronic questionnaire to students of the Mathematics Degree Course at the Federal University of Uberlândia, in order to know their impressions on the domain of the subject and to analyze the way in which the theme is approached and worked on during the graduation period. We conclude that Digital Technologies have potential for teaching and learning Mathematics when well studied and worked on.Pesquisa sem auxílio de agências de fomentoTrabalho de Conclusão de Curso (Graduação)O presente trabalho teve como objetivo analisar como as Tecnologias Digitais têm sido abordadas no Curso de Matemática, na modalidade presencial, da Universidade Federal de Uberlândia. Para atingir tal objetivo, foram realizadas pesquisas baseadas em artigos científicos, dissertações e teses, além de disponibilizarmos um questionário eletrônico aos estudantes do Curso de Licenciatura em Matemática da Universidade Federal de Uberlândia com o intuito de conhecer suas impressões sobre o domínio do tema e analisar a forma com que a temática é abordada e trabalhada durante o período da graduação. Concluímos que as Tecnologias Digitais têm potencial para o ensino e aprendizagem da Matemática quando bem estudadas e trabalhadas.Universidade Federal de UberlândiaBrasilMatemáticaMarco, Fabiana Fiorezi dehttp://lattes.cnpq.br/3302431723262783Xavier, Ana Cláudia Molina Zaqueuhttp://lattes.cnpq.br/6136763314010047Marin, Douglashttp://lattes.cnpq.br/6734500640303971Costa, Marcello Barbosa2023-08-24T15:02:46Z2023-08-24T15:02:46Z2023-06-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfCOSTA, Marcello Barbosa. Tecnologias digitais na formação inicial do professor de Matemática. 2023. 42 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Matemática) - Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2023.https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/38966porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFUinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFU2023-08-25T06:22:27Zoai:repositorio.ufu.br:123456789/38966Repositório InstitucionalONGhttp://repositorio.ufu.br/oai/requestdiinf@dirbi.ufu.bropendoar:2023-08-25T06:22:27Repositório Institucional da UFU - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Tecnologias digitais na formação inicial do professor de Matemática |
title |
Tecnologias digitais na formação inicial do professor de Matemática |
spellingShingle |
Tecnologias digitais na formação inicial do professor de Matemática Costa, Marcello Barbosa Tecnologias digitais Digital technologies Formação inicial do professor de Matemática Mathematics tearcher's forming process Licenciatura em Matemática Course of Mathematics CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA |
title_short |
Tecnologias digitais na formação inicial do professor de Matemática |
title_full |
Tecnologias digitais na formação inicial do professor de Matemática |
title_fullStr |
Tecnologias digitais na formação inicial do professor de Matemática |
title_full_unstemmed |
Tecnologias digitais na formação inicial do professor de Matemática |
title_sort |
Tecnologias digitais na formação inicial do professor de Matemática |
author |
Costa, Marcello Barbosa |
author_facet |
Costa, Marcello Barbosa |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Marco, Fabiana Fiorezi de http://lattes.cnpq.br/3302431723262783 Xavier, Ana Cláudia Molina Zaqueu http://lattes.cnpq.br/6136763314010047 Marin, Douglas http://lattes.cnpq.br/6734500640303971 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Costa, Marcello Barbosa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Tecnologias digitais Digital technologies Formação inicial do professor de Matemática Mathematics tearcher's forming process Licenciatura em Matemática Course of Mathematics CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA |
topic |
Tecnologias digitais Digital technologies Formação inicial do professor de Matemática Mathematics tearcher's forming process Licenciatura em Matemática Course of Mathematics CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA |
description |
The present work aimed to analyze how Digital Technologies have been approached in the Mathematics Course, in the face-to-face modality, at the Federal University of Uberlândia. To achieve this objective, research was carried out based on scientific articles, dissertations and theses, in addition to providing an electronic questionnaire to students of the Mathematics Degree Course at the Federal University of Uberlândia, in order to know their impressions on the domain of the subject and to analyze the way in which the theme is approached and worked on during the graduation period. We conclude that Digital Technologies have potential for teaching and learning Mathematics when well studied and worked on. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-08-24T15:02:46Z 2023-08-24T15:02:46Z 2023-06-30 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
COSTA, Marcello Barbosa. Tecnologias digitais na formação inicial do professor de Matemática. 2023. 42 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Matemática) - Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2023. https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/38966 |
identifier_str_mv |
COSTA, Marcello Barbosa. Tecnologias digitais na formação inicial do professor de Matemática. 2023. 42 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Matemática) - Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2023. |
url |
https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/38966 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia Brasil Matemática |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia Brasil Matemática |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFU instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU) instacron:UFU |
instname_str |
Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
instacron_str |
UFU |
institution |
UFU |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFU |
collection |
Repositório Institucional da UFU |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFU - Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
repository.mail.fl_str_mv |
diinf@dirbi.ufu.br |
_version_ |
1813711453356556288 |