Os Influenciadores digitais e sua influência na decisão de compra dos consumidores/seguidores
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFU |
Texto Completo: | https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/37108 |
Resumo: | In recent decades, traditional ways of communicating products have been reinforced and, in many cases replaced, by internet-based communication, especially by social networks. The performance of digital influencers has been widely used by companies, as spokespersons for their brands and products, through their report on the use of advertised products. In this context, the present work sought to analyze whether consumers are influenced to purchase products advertised by digital influencers on the Instagram social network. To this end, a survey was carried out with a convenience sample, transmitted through the internet. The results of the investigation showed that the researched consumers, although they are influenced and take into account the opinions of the influencers about a certain good or service, seek to confirm the veracity of this information and do their own searches to find out about the products of interest to them. |
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Os Influenciadores digitais e sua influência na decisão de compra dos consumidores/seguidoresDigital Influencers and their influence on consumers/followers buying decisionComportamento do consumidorConsumer behaviorPublicidadeAdvertisingRedes sociaisSocial networksInfluenciadores digitaisDigital influencersInstagramCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADASCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOIn recent decades, traditional ways of communicating products have been reinforced and, in many cases replaced, by internet-based communication, especially by social networks. The performance of digital influencers has been widely used by companies, as spokespersons for their brands and products, through their report on the use of advertised products. In this context, the present work sought to analyze whether consumers are influenced to purchase products advertised by digital influencers on the Instagram social network. To this end, a survey was carried out with a convenience sample, transmitted through the internet. The results of the investigation showed that the researched consumers, although they are influenced and take into account the opinions of the influencers about a certain good or service, seek to confirm the veracity of this information and do their own searches to find out about the products of interest to them.CAPES - Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível SuperiorTrabalho de Conclusão de Curso (Graduação)Nas últimas décadas, as formas tradicionais de comunicar produtos vem sendo reforçadas e, em muitos casos substituídas, pela comunicação baseada na internet, especialmente pelas redes sociais. A atuação dos influenciadores digitais tem sido bastante utilizada pelas empresas, como porta-vozes de suas marcas e produtos, por meio do seu relato de utilização dos produtos anunciados. Nesse contexto, o presente trabalho buscou analisar se os consumidores são influenciados a adquirir produtos anunciados por influenciadores digitais na rede social Instagram. Para tanto, foi realizada uma survey com amostra por conveniência, veiculada por meio da internet. Os resultados da investigação mostraram que os consumidores pesquisados, embora sejam influenciados e levem em consideração as opiniões dos influenciadores sobre determinado bem ou serviço, buscam confirmar a veracidade dessas informações e fazem suas próprias buscas para saber sobre os produtos de seu interesse.Universidade Federal de UberlândiaBrasilAdministraçãoPaulo, Renata Rodrigues Daherhttp://lattes.cnpq.br/3828942548356975Guerreiro, Rafael Silvahttp://lattes.cnpq.br/5440523978429875Balbino, Raul de Freitashttp://lattes.cnpq.br/7973201245380636Ribeiro, Chayenne Cardoso2023-02-08T17:40:31Z2023-02-08T17:40:31Z2023-01-25info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfRibeiro, Chayenne Cardoso. Os influenciadores digitais e sua influência na decisão de compra dos consumidores/seguidores. 2023. 33 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Administração) – Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2023.https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/37108porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFUinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFU2023-02-09T06:17:48Zoai:repositorio.ufu.br:123456789/37108Repositório InstitucionalONGhttp://repositorio.ufu.br/oai/requestdiinf@dirbi.ufu.bropendoar:2023-02-09T06:17:48Repositório Institucional da UFU - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
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