Geração z e tiktok: a comunicação entre marcas e o público a partir dos influenciadores digitais
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFU |
Texto Completo: | https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/37188 |
Resumo: | The objective of this study is to understand how TikTok stood out in communication between brands and the public, through digital influencers of generation Z, focusing on the profiles of influencers Isaías, Vittor and Lorrane. The research will present a descriptive analysis of the publications in order to verify how the process of trust between the public and influencers is established and discuss in which ways the TikTok platform gives visibility to brands from the content of influencers. The sample consists of 43 videos and was approached in an exploratory and interpretive way, with the objective of verifying how generation Z is influenced to consume products and services from digital influencers. The analysis was applied from the following categories: a) used language, b) storytelling (narrative) and c) audience interaction. The research results support the hypothesis that digital influencers act in the communication between brands and the public from the digital influencers of generation Z. The results revealed that digital influencers not only act in communication but also enhance this connection, reaching more people and generating more engagement. |
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Geração z e tiktok: a comunicação entre marcas e o público a partir dos influenciadores digitaisGeração ZMarketing de influênciaTiktokInfluenciadores digitaisCNPQ::CIENCIAS HUMANASThe objective of this study is to understand how TikTok stood out in communication between brands and the public, through digital influencers of generation Z, focusing on the profiles of influencers Isaías, Vittor and Lorrane. The research will present a descriptive analysis of the publications in order to verify how the process of trust between the public and influencers is established and discuss in which ways the TikTok platform gives visibility to brands from the content of influencers. The sample consists of 43 videos and was approached in an exploratory and interpretive way, with the objective of verifying how generation Z is influenced to consume products and services from digital influencers. The analysis was applied from the following categories: a) used language, b) storytelling (narrative) and c) audience interaction. The research results support the hypothesis that digital influencers act in the communication between brands and the public from the digital influencers of generation Z. The results revealed that digital influencers not only act in communication but also enhance this connection, reaching more people and generating more engagement.Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)O objetivo deste estudo é entender de que maneira o TikTok se destacou na comunicação entre marcas e público, através de influenciadores digitais da geração Z, com foco nos perfis dos influenciadores Isaías, Vittor e Lorrane. A pesquisa apresentará uma análise descritiva das publicações a fim de verificar como se estabelece o processo de confiança entre público e influenciadores e discutir de quais maneiras a plataforma do TikTok dá visibilidade a marcas a partir dos conteúdos de influenciadores. A amostra é composta por 43 vídeos e foi abordada de forma exploratória e interpretativa, com o objetivo de verificar de que maneira a geração Z é influenciada a consumir produtos e serviços a partir s dos influenciadores digitais. A análise foi aplicada a partir das seguintes categorias: a) linguagem utilizada, b) storytelling (narrativa) e c) interação do público. Os resultados da pesquisa comprovam a hipótese de que os influenciadores digitais atuam na comunicação entre marcas e público a partir dos influenciadores digitais da geração Z. Os resultados revelaram que os influenciadores digitais não só atuam na comunicação como também potencializam essa ligação atingindo mais pessoas e gerando mais engajamento.Universidade Federal de UberlândiaBrasilJornalismoAraújo, Marcelo Marqueshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.doSouza Silva, Divahttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do;jsessionid=9772609B05AFA877415CCC89152AE7A1.buscatextual_6Damasio Neto, Joãohttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.doGonçalves, Eric Augusto Borges2023-02-13T14:22:55Z2023-02-13T14:22:55Z2023-01-16info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfGONÇALVES ,Eric Augusto Borges. A comunicação entre marcas e o público a partir dos influenciadores digitais. 2023. 70 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Jornalismo) -- Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2023.https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/37188porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFUinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFU2023-02-14T06:18:17Zoai:repositorio.ufu.br:123456789/37188Repositório InstitucionalONGhttp://repositorio.ufu.br/oai/requestdiinf@dirbi.ufu.bropendoar:2023-02-14T06:18:17Repositório Institucional da UFU - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
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