Criação de um projeto de Branding para um escritório de Design

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Azevedo, Amanda
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFU
Texto Completo: https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/38583
Resumo: Within the evolution of society’s consumer habits new necessities came up, in between them, the necessity of differentiation of products. Because of that, what today we now know as branding emerged, which is the perceptions of what people think of a brand. From visual factors, sensorial, experiences to written factors, all of those influence the perception of customers and have the capacity to retain and attract clients. Lastly, branding became strategic to big and small companies. The present Course’s Conclusion Work has the objective of creating a branding project for a design studio, with the principal focus being the online application of the brand, since the studio works only online and has no physical place.
id UFU_e94eb4b5206545584baab3063400072b
oai_identifier_str oai:repositorio.ufu.br:123456789/38583
network_acronym_str UFU
network_name_str Repositório Institucional da UFU
repository_id_str
spelling Criação de um projeto de Branding para um escritório de DesignIdentidade VisualBrandingCNPQ::OUTROS::DESENHO DE PROJETOSWithin the evolution of society’s consumer habits new necessities came up, in between them, the necessity of differentiation of products. Because of that, what today we now know as branding emerged, which is the perceptions of what people think of a brand. From visual factors, sensorial, experiences to written factors, all of those influence the perception of customers and have the capacity to retain and attract clients. Lastly, branding became strategic to big and small companies. The present Course’s Conclusion Work has the objective of creating a branding project for a design studio, with the principal focus being the online application of the brand, since the studio works only online and has no physical place.Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)Com a evolução dos hábitos de consumo da sociedade novas necessidades foram surgindo, entre elas, a de diferenciação entre produtos. Com isso, surgiu o que hoje chamamos de branding, que é a percepção que as pessoas têm de uma marca. Desde fatores visuais, sensoriais, experiências a fatores de escrita influenciam nessa percepção e têm a capacidade de fidelizar clientes e atraí-los. Por isso, o branding passou a ser visto como estratégia para grandes e pequenos negócios. O presente Trabalho de Conclusão de Curso tem como objetivo a criação de uma projeto de branding para um escritório de design, com o foco principalmente em sua aplicação online, já que este atua apenas no meio digital e não tem espaço físico.Universidade Federal de UberlândiaBrasilDesignBraga, Juliana Cardosohttp://lattes.cnpq.br/1836228856080241Braga, Juliana Cardosohttp://lattes.cnpq.br/1836228856080241Pantaleão, Lucas Farinellihttp://lattes.cnpq.br/4607124943710149Oliveira, Raira Izabel Santos dehttp://lattes.cnpq.br/0041203872368996Azevedo, Amanda2023-07-12T14:22:03Z2023-07-12T14:22:03Z2022-04-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfAZEVEDO, Amanda. Criação de um projeto de Branding para um escritório de Design. 2022. 122 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Design) – Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2023.https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/38583porhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFUinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFU2023-07-13T06:28:16Zoai:repositorio.ufu.br:123456789/38583Repositório InstitucionalONGhttp://repositorio.ufu.br/oai/requestdiinf@dirbi.ufu.bropendoar:2023-07-13T06:28:16Repositório Institucional da UFU - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false
dc.title.none.fl_str_mv Criação de um projeto de Branding para um escritório de Design
title Criação de um projeto de Branding para um escritório de Design
spellingShingle Criação de um projeto de Branding para um escritório de Design
Azevedo, Amanda
Identidade Visual
Branding
CNPQ::OUTROS::DESENHO DE PROJETOS
title_short Criação de um projeto de Branding para um escritório de Design
title_full Criação de um projeto de Branding para um escritório de Design
title_fullStr Criação de um projeto de Branding para um escritório de Design
title_full_unstemmed Criação de um projeto de Branding para um escritório de Design
title_sort Criação de um projeto de Branding para um escritório de Design
author Azevedo, Amanda
author_facet Azevedo, Amanda
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Braga, Juliana Cardoso
http://lattes.cnpq.br/1836228856080241
Braga, Juliana Cardoso
http://lattes.cnpq.br/1836228856080241
Pantaleão, Lucas Farinelli
http://lattes.cnpq.br/4607124943710149
Oliveira, Raira Izabel Santos de
http://lattes.cnpq.br/0041203872368996
dc.contributor.author.fl_str_mv Azevedo, Amanda
dc.subject.por.fl_str_mv Identidade Visual
Branding
CNPQ::OUTROS::DESENHO DE PROJETOS
topic Identidade Visual
Branding
CNPQ::OUTROS::DESENHO DE PROJETOS
description Within the evolution of society’s consumer habits new necessities came up, in between them, the necessity of differentiation of products. Because of that, what today we now know as branding emerged, which is the perceptions of what people think of a brand. From visual factors, sensorial, experiences to written factors, all of those influence the perception of customers and have the capacity to retain and attract clients. Lastly, branding became strategic to big and small companies. The present Course’s Conclusion Work has the objective of creating a branding project for a design studio, with the principal focus being the online application of the brand, since the studio works only online and has no physical place.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-04-01
2023-07-12T14:22:03Z
2023-07-12T14:22:03Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv AZEVEDO, Amanda. Criação de um projeto de Branding para um escritório de Design. 2022. 122 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Design) – Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2023.
https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/38583
identifier_str_mv AZEVEDO, Amanda. Criação de um projeto de Branding para um escritório de Design. 2022. 122 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Design) – Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2023.
url https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/38583
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
Brasil
Design
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
Brasil
Design
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFU
instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron:UFU
instname_str Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron_str UFU
institution UFU
reponame_str Repositório Institucional da UFU
collection Repositório Institucional da UFU
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFU - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
repository.mail.fl_str_mv diinf@dirbi.ufu.br
_version_ 1813711356419899392