Analysis of Political Pedagogical Project Courses of Accounting from Network ACAFE

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Diel, Fábio José
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Diel, Elisandra Henn, Biavatti, Vânia Tanira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Administração Pública e Gestão Social
Texto Completo: https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4500
Resumo: The aim of this study is to analyze the provisions of Resolution CNE / CES 10, 2004, establishing the National Curriculum Guidelines for accounting course, with regard to article 2, because of being or not contemplated in Projects the pedagogical HEI system ACAFE. The research is descriptive, documentary study with a qualitative approach with regard to the research question posed. The verification aspect of PPP held by way of scale of 0 to 2. The results indicate that among the educational institutions, on average, were between 1 point and 1.5 points. Thus, it can said that the educational institutions analyzed meets the determinations of DCNs for courses in Accounting partially to the overall shape. Key Words: Political Pedagogical Projects; National Curriculum Guidelines; Higher Education Institutions.
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spelling Analysis of Political Pedagogical Project Courses of Accounting from Network ACAFEAnálise dos Projetos Políticos Pedagógicos dos Cursos de Ciências Contábeis da Rede ACAFEThe aim of this study is to analyze the provisions of Resolution CNE / CES 10, 2004, establishing the National Curriculum Guidelines for accounting course, with regard to article 2, because of being or not contemplated in Projects the pedagogical HEI system ACAFE. The research is descriptive, documentary study with a qualitative approach with regard to the research question posed. The verification aspect of PPP held by way of scale of 0 to 2. The results indicate that among the educational institutions, on average, were between 1 point and 1.5 points. Thus, it can said that the educational institutions analyzed meets the determinations of DCNs for courses in Accounting partially to the overall shape. Key Words: Political Pedagogical Projects; National Curriculum Guidelines; Higher Education Institutions.O objetivo do presente estudo é analisar as determinações da Resolução CNE/CES 10, de 2004, que institui as Diretrizes Curriculares Nacionais para o curso de Ciências Contábeis, no que se refere ao seu artigo 2º, em razão de ser ou não contemplado nos Projetos Pedagógicos dos cursos das IES do sistema ACAFE. A pesquisa realizada é descritiva, por meio de estudo documental, com abordagem qualitativa dos dados no que se refere ao problema de pesquisa levantado. A verificação dos aspectos dos PPP se deu por forma de escala de 0 a 2. Os resultados indicam que dentre as instituições de ensino, em média, ficaram entre 1 ponto e 1,5 pontos. Assim pode-se afirmar que as instituições de ensino analisadas atendem as determinações das DCNs para os cursos de Ciências Contábeis de forma parcial para forma total. Palavras-chave: Projetos Políticos Pedagógicos; Diretrizes Curriculares Nacionais; Instituições do Ensino Superior.Universidade Federal de Viçosa2014-11-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/450010.21118/apgs.v7i2.4500Revista de Administração Pública e Gestão Social; abril-junho 2015: 7(2) 53-107; 82-90Administração Pública e Gestão Social; april-june 2015: 7(2) 53-107; 82-90Revista de Administração Pública e Gestão Social; abril-junio 2015: 7(2) 53-107; 82-90Revista de Administração Pública e Gestão Social; abril-junho 2015: 7(2) 53-107; 82-90Revista de Administração Pública e Gestão Social; abril-junho 2015: 7(2) 53-107; 82-90Administração Pública e Gestão Social; abril-junho 2015: 7(2) 53-107; 82-90Revista de Administração Pública e Gestão Social; abril-junho 2015: 7(2) 53-107; 82-902175-5787reponame:Administração Pública e Gestão Socialinstname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4500/2358Diel, Fábio JoséDiel, Elisandra HennBiavatti, Vânia Tanirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-06-25T19:51:15Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/4500Revistahttps://periodicos.ufv.br/apgsPUBhttps://periodicos.ufv.br/apgs/oaiapgs.ufv@gmail.com||wescleysxavier@yahoo.com.br2175-57872175-5787opendoar:2019-06-25T19:51:15Administração Pública e Gestão Social - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false
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