INDIGENOUS PEOPLES AND PUBLIC POLICIES IN BRAZIL
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Administração Pública e Gestão Social |
Texto Completo: | https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/10535 |
Resumo: | This teaching case addresses the challenges of public policies for indigenous peoples in Brazil, with a particular focus on health issues. The case emerged from an immersion course offered to Public Administration students. The objective is to contribute to the development of an “anthropological awareness” among future professionals in the area. This teaching case illustrates how the intercultural competence is directly related to the analytical capacities required to work with public policies aimed at these populations. |
id |
UFV-3_36d6532703e6f7d489580766b17d0377 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.ufv.br:article/10535 |
network_acronym_str |
UFV-3 |
network_name_str |
Administração Pública e Gestão Social |
repository_id_str |
|
spelling |
INDIGENOUS PEOPLES AND PUBLIC POLICIES IN BRAZIL PUEBLOS INDÍGENAS Y POLÍTICAS PÚBLICAS EN BRASILEfeitos Adversos: um olhar a partir das Políticas Públicas para Povos Indígenas no Brasil This teaching case addresses the challenges of public policies for indigenous peoples in Brazil, with a particular focus on health issues. The case emerged from an immersion course offered to Public Administration students. The objective is to contribute to the development of an “anthropological awareness” among future professionals in the area. This teaching case illustrates how the intercultural competence is directly related to the analytical capacities required to work with public policies aimed at these populations.Este caso de enseñanza aborda los desafíos de las políticas públicas para los pueblos indígenas en Brasil, con un enfoque particular en temas de salud. El caso surgió de un curso de inmersión ofrecido a estudiantes de Administración Pública. El objetivo es contribuir al desarrollo de una “conciencia antropológica” entre los futuros profesionales del área. Este caso ilustra cómo la competencia intercultural está directamente relacionada con las capacidades analíticas requeridas para trabajar con políticas públicas dirigidas a estas poblaciones.Este caso para ensino aborda os desafios das políticas públicas para povos indígenas no Brasil, com destaque as questões de saúde. O caso surgiu a partir de um curso de imersão oferecido a estudantes da Administração Pública. O objetivo é contribuir para o desenvolvimento de uma “consciência antropológica” entre os futuros profissionais da área. O caso ilustra como a competência intercultural está diretamente relacionada às capacidades analíticas necessárias para a elaboração e a gestão de políticas públicas dirigidas a estas populações.Universidade Federal de Viçosa2021-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/1053510.21118/apgs.v13i4.10535Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2021: 13(4)Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2021: 13(4)Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2021: 13(4)Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2021: 13(4)Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2021: 13(4)Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2021: 13(4)Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2021: 13(4)2175-5787reponame:Administração Pública e Gestão Socialinstname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/10535/6888https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/10535/6889http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/deed.pt_BRinfo:eu-repo/semantics/openAccessBasques, Messias2021-10-01T16:18:38Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/10535Revistahttps://periodicos.ufv.br/apgsPUBhttps://periodicos.ufv.br/apgs/oaiapgs.ufv@gmail.com||wescleysxavier@yahoo.com.br2175-57872175-5787opendoar:2021-10-01T16:18:38Administração Pública e Gestão Social - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
INDIGENOUS PEOPLES AND PUBLIC POLICIES IN BRAZIL PUEBLOS INDÍGENAS Y POLÍTICAS PÚBLICAS EN BRASIL Efeitos Adversos: um olhar a partir das Políticas Públicas para Povos Indígenas no Brasil |
title |
INDIGENOUS PEOPLES AND PUBLIC POLICIES IN BRAZIL |
spellingShingle |
INDIGENOUS PEOPLES AND PUBLIC POLICIES IN BRAZIL Basques, Messias |
title_short |
INDIGENOUS PEOPLES AND PUBLIC POLICIES IN BRAZIL |
title_full |
INDIGENOUS PEOPLES AND PUBLIC POLICIES IN BRAZIL |
title_fullStr |
INDIGENOUS PEOPLES AND PUBLIC POLICIES IN BRAZIL |
title_full_unstemmed |
INDIGENOUS PEOPLES AND PUBLIC POLICIES IN BRAZIL |
title_sort |
INDIGENOUS PEOPLES AND PUBLIC POLICIES IN BRAZIL |
author |
Basques, Messias |
author_facet |
Basques, Messias |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Basques, Messias |
description |
This teaching case addresses the challenges of public policies for indigenous peoples in Brazil, with a particular focus on health issues. The case emerged from an immersion course offered to Public Administration students. The objective is to contribute to the development of an “anthropological awareness” among future professionals in the area. This teaching case illustrates how the intercultural competence is directly related to the analytical capacities required to work with public policies aimed at these populations. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-10-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/10535 10.21118/apgs.v13i4.10535 |
url |
https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/10535 |
identifier_str_mv |
10.21118/apgs.v13i4.10535 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/10535/6888 https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/10535/6889 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/deed.pt_BR info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/deed.pt_BR |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Viçosa |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Viçosa |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2021: 13(4) Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2021: 13(4) Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2021: 13(4) Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2021: 13(4) Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2021: 13(4) Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2021: 13(4) Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2021: 13(4) 2175-5787 reponame:Administração Pública e Gestão Social instname:Universidade Federal de Viçosa (UFV) instacron:UFV |
instname_str |
Universidade Federal de Viçosa (UFV) |
instacron_str |
UFV |
institution |
UFV |
reponame_str |
Administração Pública e Gestão Social |
collection |
Administração Pública e Gestão Social |
repository.name.fl_str_mv |
Administração Pública e Gestão Social - Universidade Federal de Viçosa (UFV) |
repository.mail.fl_str_mv |
apgs.ufv@gmail.com||wescleysxavier@yahoo.com.br |
_version_ |
1800211105010679808 |