Strengthening the teaching of integer and rational numbers through learning objects

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Feitosa, Murilo Carvalho
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Paulino, Otávio Floriano, Oliveira, Elrismar Auxiliadora Gomes
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: REVES - Revista Relações Sociais
Texto Completo: https://periodicos.ufv.br/reves/article/view/15716
Resumo: Within mathematics, the knowledge of integer and rational numbers is relevant for the understanding of later contents. In this sense, it seeks to insert learning objects in basic education in order to provide adequate means for a satisfactory understanding of the worked contents. Using applications during classes, it was found that the teaching of integer and rational numbers is strengthened, generating motivation that arouses the desire to learn. The dialogued evaluation was marked by the acquired rich knowledge and the degree of satisfaction obtained, which places these applications as allies in the promotion of classes that seek a learning dialogue.
id UFV-8_adea4f1bab6e1739e989c636f5eda371
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.ufv.br:article/15716
network_acronym_str UFV-8
network_name_str REVES - Revista Relações Sociais
repository_id_str
spelling Strengthening the teaching of integer and rational numbers through learning objectsFortalecendo o ensino de números inteiros e racionais através de objetos de aprendizagemMotivação. Interação. Tecnologias de Informação e Comunicação.Motivation. Interaction. Information and Communication Technologies.Within mathematics, the knowledge of integer and rational numbers is relevant for the understanding of later contents. In this sense, it seeks to insert learning objects in basic education in order to provide adequate means for a satisfactory understanding of the worked contents. Using applications during classes, it was found that the teaching of integer and rational numbers is strengthened, generating motivation that arouses the desire to learn. The dialogued evaluation was marked by the acquired rich knowledge and the degree of satisfaction obtained, which places these applications as allies in the promotion of classes that seek a learning dialogue.Dentro da matemática, os conhecimentos de números inteiros e racionais são relevantes para o entendimento de conteúdos posteriores. Nesse sentido, busca-se a inserção de objetos de aprendizagem no ensino básico a fim de proporcionar meios adequados para a compreensão satisfatória dos conteúdos trabalhados. Ao utilizar aplicativos durante as aulas, foi possível constatar que o ensino de números inteiros e racionais é fortalecido gerando motivação que desperta a vontade de aprender. A avaliação dialogada ficou marcada pelo rico conhecimento adquirido e grau de satisfação obtido, o que coloca estes aplicativos como aliados a promoção de aulas que buscam um diálogo de aprendizagens.Universidade Federal de Viçosa - UFV2023-05-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufv.br/reves/article/view/1571610.18540/revesvl6iss1pp15716-01eREVES - Revista Relações Sociais; Vol. 6 No. 1 (2023); 15716-01eREVES - Revista Relações Sociais; Vol. 6 Núm. 1 (2023); 15716-01eREVES - Revista Relações Sociais; v. 6 n. 1 (2023); 15716-01e2595-4490reponame:REVES - Revista Relações Sociaisinstname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/reves/article/view/15716/7940Copyright (c) 2023 REVES - Revista Relações Sociaishttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFeitosa, Murilo CarvalhoPaulino, Otávio FlorianoOliveira, Elrismar Auxiliadora Gomes2023-05-21T21:13:52Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/15716Revistahttps://periodicos.ufv.br/reves/PUBhttps://periodicos.ufv.br/reves/oaireves.journal@ufv.br||2595-44902595-4490opendoar:2023-05-21T21:13:52REVES - Revista Relações Sociais - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false
dc.title.none.fl_str_mv Strengthening the teaching of integer and rational numbers through learning objects
Fortalecendo o ensino de números inteiros e racionais através de objetos de aprendizagem
title Strengthening the teaching of integer and rational numbers through learning objects
spellingShingle Strengthening the teaching of integer and rational numbers through learning objects
Feitosa, Murilo Carvalho
Motivação. Interação. Tecnologias de Informação e Comunicação.
Motivation. Interaction. Information and Communication Technologies.
title_short Strengthening the teaching of integer and rational numbers through learning objects
title_full Strengthening the teaching of integer and rational numbers through learning objects
title_fullStr Strengthening the teaching of integer and rational numbers through learning objects
title_full_unstemmed Strengthening the teaching of integer and rational numbers through learning objects
title_sort Strengthening the teaching of integer and rational numbers through learning objects
author Feitosa, Murilo Carvalho
author_facet Feitosa, Murilo Carvalho
Paulino, Otávio Floriano
Oliveira, Elrismar Auxiliadora Gomes
author_role author
author2 Paulino, Otávio Floriano
Oliveira, Elrismar Auxiliadora Gomes
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Feitosa, Murilo Carvalho
Paulino, Otávio Floriano
Oliveira, Elrismar Auxiliadora Gomes
dc.subject.por.fl_str_mv Motivação. Interação. Tecnologias de Informação e Comunicação.
Motivation. Interaction. Information and Communication Technologies.
topic Motivação. Interação. Tecnologias de Informação e Comunicação.
Motivation. Interaction. Information and Communication Technologies.
description Within mathematics, the knowledge of integer and rational numbers is relevant for the understanding of later contents. In this sense, it seeks to insert learning objects in basic education in order to provide adequate means for a satisfactory understanding of the worked contents. Using applications during classes, it was found that the teaching of integer and rational numbers is strengthened, generating motivation that arouses the desire to learn. The dialogued evaluation was marked by the acquired rich knowledge and the degree of satisfaction obtained, which places these applications as allies in the promotion of classes that seek a learning dialogue.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-05-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufv.br/reves/article/view/15716
10.18540/revesvl6iss1pp15716-01e
url https://periodicos.ufv.br/reves/article/view/15716
identifier_str_mv 10.18540/revesvl6iss1pp15716-01e
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufv.br/reves/article/view/15716/7940
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 REVES - Revista Relações Sociais
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 REVES - Revista Relações Sociais
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Viçosa - UFV
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Viçosa - UFV
dc.source.none.fl_str_mv REVES - Revista Relações Sociais; Vol. 6 No. 1 (2023); 15716-01e
REVES - Revista Relações Sociais; Vol. 6 Núm. 1 (2023); 15716-01e
REVES - Revista Relações Sociais; v. 6 n. 1 (2023); 15716-01e
2595-4490
reponame:REVES - Revista Relações Sociais
instname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)
instacron:UFV
instname_str Universidade Federal de Viçosa (UFV)
instacron_str UFV
institution UFV
reponame_str REVES - Revista Relações Sociais
collection REVES - Revista Relações Sociais
repository.name.fl_str_mv REVES - Revista Relações Sociais - Universidade Federal de Viçosa (UFV)
repository.mail.fl_str_mv reves.journal@ufv.br||
_version_ 1797053514624532480