Strengthening the teaching of integer and rational numbers through learning objects
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | REVES - Revista Relações Sociais |
Texto Completo: | https://periodicos.ufv.br/reves/article/view/15716 |
Resumo: | Within mathematics, the knowledge of integer and rational numbers is relevant for the understanding of later contents. In this sense, it seeks to insert learning objects in basic education in order to provide adequate means for a satisfactory understanding of the worked contents. Using applications during classes, it was found that the teaching of integer and rational numbers is strengthened, generating motivation that arouses the desire to learn. The dialogued evaluation was marked by the acquired rich knowledge and the degree of satisfaction obtained, which places these applications as allies in the promotion of classes that seek a learning dialogue. |
id |
UFV-8_adea4f1bab6e1739e989c636f5eda371 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.ufv.br:article/15716 |
network_acronym_str |
UFV-8 |
network_name_str |
REVES - Revista Relações Sociais |
repository_id_str |
|
spelling |
Strengthening the teaching of integer and rational numbers through learning objectsFortalecendo o ensino de números inteiros e racionais através de objetos de aprendizagemMotivação. Interação. Tecnologias de Informação e Comunicação.Motivation. Interaction. Information and Communication Technologies.Within mathematics, the knowledge of integer and rational numbers is relevant for the understanding of later contents. In this sense, it seeks to insert learning objects in basic education in order to provide adequate means for a satisfactory understanding of the worked contents. Using applications during classes, it was found that the teaching of integer and rational numbers is strengthened, generating motivation that arouses the desire to learn. The dialogued evaluation was marked by the acquired rich knowledge and the degree of satisfaction obtained, which places these applications as allies in the promotion of classes that seek a learning dialogue.Dentro da matemática, os conhecimentos de números inteiros e racionais são relevantes para o entendimento de conteúdos posteriores. Nesse sentido, busca-se a inserção de objetos de aprendizagem no ensino básico a fim de proporcionar meios adequados para a compreensão satisfatória dos conteúdos trabalhados. Ao utilizar aplicativos durante as aulas, foi possível constatar que o ensino de números inteiros e racionais é fortalecido gerando motivação que desperta a vontade de aprender. A avaliação dialogada ficou marcada pelo rico conhecimento adquirido e grau de satisfação obtido, o que coloca estes aplicativos como aliados a promoção de aulas que buscam um diálogo de aprendizagens.Universidade Federal de Viçosa - UFV2023-05-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufv.br/reves/article/view/1571610.18540/revesvl6iss1pp15716-01eREVES - Revista Relações Sociais; Vol. 6 No. 1 (2023); 15716-01eREVES - Revista Relações Sociais; Vol. 6 Núm. 1 (2023); 15716-01eREVES - Revista Relações Sociais; v. 6 n. 1 (2023); 15716-01e2595-4490reponame:REVES - Revista Relações Sociaisinstname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/reves/article/view/15716/7940Copyright (c) 2023 REVES - Revista Relações Sociaishttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFeitosa, Murilo CarvalhoPaulino, Otávio FlorianoOliveira, Elrismar Auxiliadora Gomes2023-05-21T21:13:52Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/15716Revistahttps://periodicos.ufv.br/reves/PUBhttps://periodicos.ufv.br/reves/oaireves.journal@ufv.br||2595-44902595-4490opendoar:2023-05-21T21:13:52REVES - Revista Relações Sociais - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Strengthening the teaching of integer and rational numbers through learning objects Fortalecendo o ensino de números inteiros e racionais através de objetos de aprendizagem |
title |
Strengthening the teaching of integer and rational numbers through learning objects |
spellingShingle |
Strengthening the teaching of integer and rational numbers through learning objects Feitosa, Murilo Carvalho Motivação. Interação. Tecnologias de Informação e Comunicação. Motivation. Interaction. Information and Communication Technologies. |
title_short |
Strengthening the teaching of integer and rational numbers through learning objects |
title_full |
Strengthening the teaching of integer and rational numbers through learning objects |
title_fullStr |
Strengthening the teaching of integer and rational numbers through learning objects |
title_full_unstemmed |
Strengthening the teaching of integer and rational numbers through learning objects |
title_sort |
Strengthening the teaching of integer and rational numbers through learning objects |
author |
Feitosa, Murilo Carvalho |
author_facet |
Feitosa, Murilo Carvalho Paulino, Otávio Floriano Oliveira, Elrismar Auxiliadora Gomes |
author_role |
author |
author2 |
Paulino, Otávio Floriano Oliveira, Elrismar Auxiliadora Gomes |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Feitosa, Murilo Carvalho Paulino, Otávio Floriano Oliveira, Elrismar Auxiliadora Gomes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Motivação. Interação. Tecnologias de Informação e Comunicação. Motivation. Interaction. Information and Communication Technologies. |
topic |
Motivação. Interação. Tecnologias de Informação e Comunicação. Motivation. Interaction. Information and Communication Technologies. |
description |
Within mathematics, the knowledge of integer and rational numbers is relevant for the understanding of later contents. In this sense, it seeks to insert learning objects in basic education in order to provide adequate means for a satisfactory understanding of the worked contents. Using applications during classes, it was found that the teaching of integer and rational numbers is strengthened, generating motivation that arouses the desire to learn. The dialogued evaluation was marked by the acquired rich knowledge and the degree of satisfaction obtained, which places these applications as allies in the promotion of classes that seek a learning dialogue. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-05-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufv.br/reves/article/view/15716 10.18540/revesvl6iss1pp15716-01e |
url |
https://periodicos.ufv.br/reves/article/view/15716 |
identifier_str_mv |
10.18540/revesvl6iss1pp15716-01e |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufv.br/reves/article/view/15716/7940 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 REVES - Revista Relações Sociais https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 REVES - Revista Relações Sociais https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Viçosa - UFV |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Viçosa - UFV |
dc.source.none.fl_str_mv |
REVES - Revista Relações Sociais; Vol. 6 No. 1 (2023); 15716-01e REVES - Revista Relações Sociais; Vol. 6 Núm. 1 (2023); 15716-01e REVES - Revista Relações Sociais; v. 6 n. 1 (2023); 15716-01e 2595-4490 reponame:REVES - Revista Relações Sociais instname:Universidade Federal de Viçosa (UFV) instacron:UFV |
instname_str |
Universidade Federal de Viçosa (UFV) |
instacron_str |
UFV |
institution |
UFV |
reponame_str |
REVES - Revista Relações Sociais |
collection |
REVES - Revista Relações Sociais |
repository.name.fl_str_mv |
REVES - Revista Relações Sociais - Universidade Federal de Viçosa (UFV) |
repository.mail.fl_str_mv |
reves.journal@ufv.br|| |
_version_ |
1797053514624532480 |