“Camp with science”: summer camp as a strategy for teaching science and teacher training
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Elo (Viçosa, Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufv.br/elo/article/view/17472 |
Resumo: | Extracurricular activities strengthen the social role of the university and promote the exchange of knowledge with the community. In this report, we discuss the activities of two summer camps held with 7 th and 8th-grade students in January 2015 and July 2016. The activities included visits to museums and science spaces, conducting experiments, nature trails, and scavenger hunts. By promoting integration, the camps facilitated the understanding of science content and the establishment of friendships among participants. Most of the students rated the activities as "excellent" or "great" and expressed interest in participating in future initiatives. The monitors stated that participating in the camps was an enriching experience, highlighting the importance of teamwork. The results suggest that non-conventional activities, outside the school environment are effective, and promote a more engaging education, while also enriching the training of future teachers. |
id |
UFV-9_2a4535eae8b1c4148baf5887c977894c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.ufv.br:article/17472 |
network_acronym_str |
UFV-9 |
network_name_str |
Elo (Viçosa, Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
“Camp with science”: summer camp as a strategy for teaching science and teacher training“Colonia con ciencia”: la colonia de vacaciones como estrategia para enseñar ciencias y formación docente“Colônia com ciência”: a colônia de férias como estratégia de ensino de ciências e formação docenteActividades extracurricularesEnseñanza-AprendizajeEducación no formalDivulgación de la Ciencia.Atividades extracurricularesEnsino-aprendizagemEnsino não formalPopularização da ciênciaEnsino de CiênciasExtracurricular ActivitiesTeaching-LearningNon-Formal EducationPopularization of ScienceExtracurricular activities strengthen the social role of the university and promote the exchange of knowledge with the community. In this report, we discuss the activities of two summer camps held with 7 th and 8th-grade students in January 2015 and July 2016. The activities included visits to museums and science spaces, conducting experiments, nature trails, and scavenger hunts. By promoting integration, the camps facilitated the understanding of science content and the establishment of friendships among participants. Most of the students rated the activities as "excellent" or "great" and expressed interest in participating in future initiatives. The monitors stated that participating in the camps was an enriching experience, highlighting the importance of teamwork. The results suggest that non-conventional activities, outside the school environment are effective, and promote a more engaging education, while also enriching the training of future teachers.Las actividades extracurriculares fortalecen el papel social de la universidad y promueven el intercambio de conocimientos con la comunidad. En este informe, discutimos las actividades de dos colonias devacaciones, realizadas con estudiantes de 7º e 8º grado de la esculea primaria, em enero/2015 y julio/2016. Lasactividades incluyeron visitas a museos y espacios de ciencia, la realización de experimentos, senderos en lanaturaleza y una gincana. Al fomentar la integración, las colonias facilitaron la comprensión de los contenidosde ciencias y el establecimiento de amistades entre los participantes. La mayoría de los estudiantes evaluaronlas actividades como "excelentes"; o "grandiosas" y manifestaron interés en participar en futuras iniciativas. Los monitores afirmaron que participar en las colonias fue una experiencia enriquecedora, resaltando la importancia del trabajo en equipo. Los resultados sugieren que las actividades no convencionales, fuera del entorno escolar son efectivas y promueven una educación más atractiva, además de enriquecer la formación de futuros profesores.Atividades extracurriculares fortalecem o papel social da universidade e promovem a troca de conhecimentos com a comunidade. Neste relato de experiência discutimos as atividades de duas colônias de férias realizadas com alunos dos 7º e 8º anos do ensino fundamental, em janeiro/2015 e julho/2016. As atividades incluíram visitas a museus e espaços de ciência, realização de experimentos, trilhas e gincana. Ao promover a integração, as colônias facilitaram a compreensão de conteúdos de ciências e o estabelecimento de relações de amizade entre os participantes. A maioria dos alunos avaliou as atividades como “excelentes” ou “ótimas” e demonstrou interesse em participar de iniciativas futuras. Os monitores afirmaram que participar das colônias foi uma experiência enriquecedora, com destaque à importância do trabalho em grupo. Os resultados sugerem que atividades fora do ambiente escolar são eficazes e promovem uma educação mais envolvente, além de enriquecer a formação de futuros professores.Universidade Federal de Viçosa2023-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufv.br/elo/article/view/1747210.21284/elo.v12i.17472Revista ELO – Diálogos em Extensão; Vol. 12 (2023): Fluxo ContínuoRevista ELO – Diálogos sobre Extensión; Vol. 12 (2023): Fluxo ContínuoRevista ELO – Diálogos em Extensão; v. 12 (2023): Fluxo Contínuo2317-54512317-191X10.21284/elo.v12ireponame:Elo (Viçosa, Online)instname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/elo/article/view/17472/9111Copyright (c) 2023 Revista ELO – Diálogos em Extensãohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessTAVARES, Mara GarciaARAÚJO, João MarcosTRAVENZOLI, Natália Martins2023-12-28T13:10:43Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/17472Revistahttps://periodicos.ufv.br/eloPUBhttps://periodicos.ufv.br/elo/oaielo@ufv.br2317-54512317-191Xopendoar:2023-12-28T13:10:43Elo (Viçosa, Online) - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
“Camp with science”: summer camp as a strategy for teaching science and teacher training “Colonia con ciencia”: la colonia de vacaciones como estrategia para enseñar ciencias y formación docente “Colônia com ciência”: a colônia de férias como estratégia de ensino de ciências e formação docente |
title |
“Camp with science”: summer camp as a strategy for teaching science and teacher training |
spellingShingle |
“Camp with science”: summer camp as a strategy for teaching science and teacher training TAVARES, Mara Garcia Actividades extracurriculares Enseñanza-Aprendizaje Educación no formal Divulgación de la Ciencia. Atividades extracurriculares Ensino-aprendizagem Ensino não formal Popularização da ciência Ensino de Ciências Extracurricular Activities Teaching-Learning Non-Formal Education Popularization of Science |
title_short |
“Camp with science”: summer camp as a strategy for teaching science and teacher training |
title_full |
“Camp with science”: summer camp as a strategy for teaching science and teacher training |
title_fullStr |
“Camp with science”: summer camp as a strategy for teaching science and teacher training |
title_full_unstemmed |
“Camp with science”: summer camp as a strategy for teaching science and teacher training |
title_sort |
“Camp with science”: summer camp as a strategy for teaching science and teacher training |
author |
TAVARES, Mara Garcia |
author_facet |
TAVARES, Mara Garcia ARAÚJO, João Marcos TRAVENZOLI, Natália Martins |
author_role |
author |
author2 |
ARAÚJO, João Marcos TRAVENZOLI, Natália Martins |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
TAVARES, Mara Garcia ARAÚJO, João Marcos TRAVENZOLI, Natália Martins |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Actividades extracurriculares Enseñanza-Aprendizaje Educación no formal Divulgación de la Ciencia. Atividades extracurriculares Ensino-aprendizagem Ensino não formal Popularização da ciência Ensino de Ciências Extracurricular Activities Teaching-Learning Non-Formal Education Popularization of Science |
topic |
Actividades extracurriculares Enseñanza-Aprendizaje Educación no formal Divulgación de la Ciencia. Atividades extracurriculares Ensino-aprendizagem Ensino não formal Popularização da ciência Ensino de Ciências Extracurricular Activities Teaching-Learning Non-Formal Education Popularization of Science |
description |
Extracurricular activities strengthen the social role of the university and promote the exchange of knowledge with the community. In this report, we discuss the activities of two summer camps held with 7 th and 8th-grade students in January 2015 and July 2016. The activities included visits to museums and science spaces, conducting experiments, nature trails, and scavenger hunts. By promoting integration, the camps facilitated the understanding of science content and the establishment of friendships among participants. Most of the students rated the activities as "excellent" or "great" and expressed interest in participating in future initiatives. The monitors stated that participating in the camps was an enriching experience, highlighting the importance of teamwork. The results suggest that non-conventional activities, outside the school environment are effective, and promote a more engaging education, while also enriching the training of future teachers. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-12-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufv.br/elo/article/view/17472 10.21284/elo.v12i.17472 |
url |
https://periodicos.ufv.br/elo/article/view/17472 |
identifier_str_mv |
10.21284/elo.v12i.17472 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufv.br/elo/article/view/17472/9111 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista ELO – Diálogos em Extensão http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista ELO – Diálogos em Extensão http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Viçosa |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Viçosa |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista ELO – Diálogos em Extensão; Vol. 12 (2023): Fluxo Contínuo Revista ELO – Diálogos sobre Extensión; Vol. 12 (2023): Fluxo Contínuo Revista ELO – Diálogos em Extensão; v. 12 (2023): Fluxo Contínuo 2317-5451 2317-191X 10.21284/elo.v12i reponame:Elo (Viçosa, Online) instname:Universidade Federal de Viçosa (UFV) instacron:UFV |
instname_str |
Universidade Federal de Viçosa (UFV) |
instacron_str |
UFV |
institution |
UFV |
reponame_str |
Elo (Viçosa, Online) |
collection |
Elo (Viçosa, Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Elo (Viçosa, Online) - Universidade Federal de Viçosa (UFV) |
repository.mail.fl_str_mv |
elo@ufv.br |
_version_ |
1803387499564761088 |