Expansion of compulsory schooling: problematization regarding early childhood education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4570 |
Resumo: | Discussions about compulsory basic education have become more intense and complex with the establishment of compulsory basic education for children aged four to seventeen. This article is the result of theoretical research on legal frameworks recently established in early childhood education, and publications that deal with this theme. It aims at analyzing the reasons that led to the requirement of these legislative structures, and think over their potential impacts on early childhood education. An overview of the possible unfoldment of the current legislation for early childhood education was traced, thus contributing to future discussions. |
id |
UNB - 28_12e48afc1ddb790536a211b423b4973f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4570 |
network_acronym_str |
UNB - 28 |
network_name_str |
Linhas Críticas (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Expansion of compulsory schooling: problematization regarding early childhood educationExpansión de la escolaridad obligatoria: problematizaciones sobre la educación infantilAmpliação da obrigatoriedade escolar: problematizações em relação à educação infantilPolíticas educacionaisEducação infantilDireito à educaçãoPolíticas educativas;Educación de la primera infancia;Derecho a la educaciónEducational policies;Early childhood education;Right to educationDiscussions about compulsory basic education have become more intense and complex with the establishment of compulsory basic education for children aged four to seventeen. This article is the result of theoretical research on legal frameworks recently established in early childhood education, and publications that deal with this theme. It aims at analyzing the reasons that led to the requirement of these legislative structures, and think over their potential impacts on early childhood education. An overview of the possible unfoldment of the current legislation for early childhood education was traced, thus contributing to future discussions.Con el establecimiento de la educación básica obligatoria para los niños de cuatro hasta diecisiete años de edad, las discusiones sobre la obligatoriedad se intensifican y se hacen más complejas. Este artículo fue el resultado de una investigación teórica en los marcos legales recientes en materia de educación infantil y en las publicaciones que se ocupan de este tema, y los fines son analizar las razones que llevaron a la nueva educación obligatoria y reflexionar sobre los posibles impactos en la educación infantil. Fue trazada una visión general de las posibles consecuencias de la legislación vigente para la educación de la primera infancia, contribuyendo a las discusiones futuras.Com o estabelecimento da educação básica obrigatória para a faixa etária dos quatro aos dezessete anos de idade, as discussões acerca da compulsoriedade intensificam-se e complexificam-se. Este artigo resultou de uma pesquisa teórica em recentes ordenamentos legais sobre a educação infantil e em publicações que tratam da temática, e pretende analisar os motivos que levaram à obrigatoriedade e refletir sobre possíveis impactos na educação infantil. Foi traçado um panorama dos possíveis desdobramentos da atual legislação para a educação infantil, contribuindo para futuros debates.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2015-10-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/457010.26512/lc.v21i45.4570Linhas Críticas; Vol. 21 No. 45 (2015): Estudos em Ciência, Tecnologia, Sociedade e Educação; 405-424Linhas Críticas; Vol. 21 Núm. 45 (2015): Estudos em Ciência, Tecnologia, Sociedade e Educação; 405-424Linhas Críticas; v. 21 n. 45 (2015): Estudos em Ciência, Tecnologia, Sociedade e Educação; 405-4241981-04311516-489610.26512/lc.v21i45reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4570/4169Copyright (c) 2016 Linhas Críticashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCastelli, Carolina MachadoCóssio, Maria de FátimaDelgado, Ana Cristina Coll2021-12-09T18:51:11Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4570Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br||1981-04311516-4896opendoar:2021-12-09T18:51:11Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Expansion of compulsory schooling: problematization regarding early childhood education Expansión de la escolaridad obligatoria: problematizaciones sobre la educación infantil Ampliação da obrigatoriedade escolar: problematizações em relação à educação infantil |
title |
Expansion of compulsory schooling: problematization regarding early childhood education |
spellingShingle |
Expansion of compulsory schooling: problematization regarding early childhood education Castelli, Carolina Machado Políticas educacionais Educação infantil Direito à educação Políticas educativas; Educación de la primera infancia; Derecho a la educación Educational policies; Early childhood education; Right to education |
title_short |
Expansion of compulsory schooling: problematization regarding early childhood education |
title_full |
Expansion of compulsory schooling: problematization regarding early childhood education |
title_fullStr |
Expansion of compulsory schooling: problematization regarding early childhood education |
title_full_unstemmed |
Expansion of compulsory schooling: problematization regarding early childhood education |
title_sort |
Expansion of compulsory schooling: problematization regarding early childhood education |
author |
Castelli, Carolina Machado |
author_facet |
Castelli, Carolina Machado Cóssio, Maria de Fátima Delgado, Ana Cristina Coll |
author_role |
author |
author2 |
Cóssio, Maria de Fátima Delgado, Ana Cristina Coll |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Castelli, Carolina Machado Cóssio, Maria de Fátima Delgado, Ana Cristina Coll |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Políticas educacionais Educação infantil Direito à educação Políticas educativas; Educación de la primera infancia; Derecho a la educación Educational policies; Early childhood education; Right to education |
topic |
Políticas educacionais Educação infantil Direito à educação Políticas educativas; Educación de la primera infancia; Derecho a la educación Educational policies; Early childhood education; Right to education |
description |
Discussions about compulsory basic education have become more intense and complex with the establishment of compulsory basic education for children aged four to seventeen. This article is the result of theoretical research on legal frameworks recently established in early childhood education, and publications that deal with this theme. It aims at analyzing the reasons that led to the requirement of these legislative structures, and think over their potential impacts on early childhood education. An overview of the possible unfoldment of the current legislation for early childhood education was traced, thus contributing to future discussions. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-10-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4570 10.26512/lc.v21i45.4570 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4570 |
identifier_str_mv |
10.26512/lc.v21i45.4570 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4570/4169 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Linhas Críticas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Linhas Críticas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
dc.source.none.fl_str_mv |
Linhas Críticas; Vol. 21 No. 45 (2015): Estudos em Ciência, Tecnologia, Sociedade e Educação; 405-424 Linhas Críticas; Vol. 21 Núm. 45 (2015): Estudos em Ciência, Tecnologia, Sociedade e Educação; 405-424 Linhas Críticas; v. 21 n. 45 (2015): Estudos em Ciência, Tecnologia, Sociedade e Educação; 405-424 1981-0431 1516-4896 10.26512/lc.v21i45 reponame:Linhas Críticas (Online) instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UnB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UnB |
institution |
UnB |
reponame_str |
Linhas Críticas (Online) |
collection |
Linhas Críticas (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
rvlinhas@unb.br|| |
_version_ |
1797053652184072192 |