Compulsory education in early childhood: advances and issues in the Brazilian scenario
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/32969 |
Resumo: | The article discusses the nature of compulsory early childhood education in Brazil, presenting an overview of the enrollment offer in daycare centers and pre-schools in the period 2014-2018. How has compulsory childhood education been consolidated in national policy? Are there vacancies in the infant education segment for all Brazilian children? In order to answer these questions, we conducted a survey using data released by Inep and IBGE. Despite the compulsory schooling in the preschool being close to reaching the goals established by public policies, the data indicate the need for significant investments in the daycare segment. |
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Compulsory education in early childhood: advances and issues in the Brazilian scenarioLa obligatoriedad en la primera infancia: avances y problemas en el escenario brasileñoObrigatoriedade na educação infantil: avanços e questões no cenário brasileiroEducação InfantilObrigatoriedadePolíticas públicasEducación de Primera InfanciaObligatoriedadPolíticas PúblicasEarly Childhood EducationObligatorinessPublic PoliciesThe article discusses the nature of compulsory early childhood education in Brazil, presenting an overview of the enrollment offer in daycare centers and pre-schools in the period 2014-2018. How has compulsory childhood education been consolidated in national policy? Are there vacancies in the infant education segment for all Brazilian children? In order to answer these questions, we conducted a survey using data released by Inep and IBGE. Despite the compulsory schooling in the preschool being close to reaching the goals established by public policies, the data indicate the need for significant investments in the daycare segment.El artículo analiza la naturaleza obligatoria de la educación de la primera infancia en Brasil, presentando una visión general de la oferta de inscripción en guarderías y preescolares en el período 2014-2018. ¿Cómo se ha consolidado la educación obligatoria en la primera infancia en la política nacional? ¿Hay vacantes en el segmento de educación infantil para todos los niños brasileños? Para responder a estas preguntas, realizamos una encuesta con datos publicados por Inep y IBGE. A pesar de que la escolarización obligatoria en el preescolar esté cerca de alcanzar las metas establecidas por las políticas públicas, los datos indican la necesidad de inversiones significativas en el segmento de guardería.O artigo discute a obrigatoriedade da educação infantil no Brasil, apresentando um panorama da oferta de matrículas nas creches e pré-escolas no período de 2014-2018. Como a obrigatoriedade na educação infantil tem se consolidado na política nacional? Há vagas no segmento da educação infantil para todas as crianças brasileiras? Para responder a estas questões, realizamos uma pesquisa utilizando dados divulgados pelo Inep e pelo IBGE. Apesar da obrigatoriedade escolar na pré-escola estar próxima de atingir as metas estabelecidas pelas políticas públicas, os dados indicam a necessidade de investimentos significativos no segmento creche.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2020-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3296910.26512/lc.v26.2020.32969Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e32969Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (ene-dic); e32969Linhas Críticas; v. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e329691981-04311516-489610.26512/lc.v26i0reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/32969/28063https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/32969/32345Copyright (c) 2020 Rafaela Louise Silva Vilela, Alice Coutinho da Trindadehttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva Vilela, Rafaela LouiseCoutinho da Trindade, Alice2022-02-09T11:16:00Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/32969Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br1981-04311516-4896opendoar:2022-02-09T11:16Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
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