Pedagogy students in non-mandatory internship: reflections for teacher training

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Araujo, Ludmilla Carneiro
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Braga, Simone de Almeida, Venâncio, Bruno
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Linhas Críticas (Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/44357
Resumo: We aim to investigate the challenges of interns, Pedagogy students, who worked in schools in the city of a city in the interior of Minas Gerais. We conducted a survey through questionnaires for students who did the non-mandatory internship in this same program. For this study, we rely on authors such as: Pimenta, Borssoi, Lima, Rosa, Weigert and Souza. There are many challenges and difficulties encountered, such as the lack of theoretical support, since they are in the initial periods of the course. Despite that, we perceive knowledge opportunities for professional training.
id UNB - 28_5854394d56143ae4644bed9d40dde293
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/44357
network_acronym_str UNB - 28
network_name_str Linhas Críticas (Online)
repository_id_str
spelling Pedagogy students in non-mandatory internship: reflections for teacher trainingEstudiantes de Pedagogía en prácticas no obligatorias: reflexiones para la formación docenteEstudantes de Pedagogia em estágio não obrigatório: reflexões para a formação docenteFormação de ProfessoresEstágioExperiênciaFormación de profesoresPrácticasExperienciaTeacher TrainingInternshipExperienceWe aim to investigate the challenges of interns, Pedagogy students, who worked in schools in the city of a city in the interior of Minas Gerais. We conducted a survey through questionnaires for students who did the non-mandatory internship in this same program. For this study, we rely on authors such as: Pimenta, Borssoi, Lima, Rosa, Weigert and Souza. There are many challenges and difficulties encountered, such as the lack of theoretical support, since they are in the initial periods of the course. Despite that, we perceive knowledge opportunities for professional training.Nuestro objetivo es investigar los desafíos de los pasantes, estudiantes de Pedagogía, que trabajaban en escuelas de la ciudad de una ciudad del interior de Minas Gerais. Realizamos una encuesta, a través de cuestionarios, a los estudiantes que realizaron la pasantía no obligatoria en este mismo programa. Para este estudio, nos apoyamos en autoras como: Pimenta, Borssoi, Lima, Rosa, Weigert y Souza. Son muchos los retos y dificultades encontradas, como la falta de sustento teórico, ya que se encuentran en los períodos iniciales de la carrera. A pesar de eso, percibimos oportunidades de conocimiento para la formación profesional.Objetivamos investigar os desafios das estagiárias, estudantes de Pedagogia, que atuaram nas escolas de um município de uma cidade no interior de Minas Gerais. Realizamos uma pesquisa, por meio de questionários, com as estudantes que fizeram o estágio não obrigatório neste mesmo programa. Para este estudo, nos apoiamos em autoras, tais como: Pimenta, Borssoi, Lima, Rosa, Weigert e Souza. São muitos os desafios e dificuldades encontrados, como a falta de aporte teórico, uma vez que estão em períodos iniciais do curso. Apesar disso, percebemos oportunidades de conhecimentos para a formação profissional.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2022-10-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4435710.26512/lc28202244357Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, year 2022 (jan-dec); e44357Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volumen 28, año 2022 (jan-dic); e44357Linhas Crí­ticas; v. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, ano 2022 (jan-dez); e443571981-04311516-489610.26512/lc.v28ireponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/44357/34842https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/44357/34843Copyright (c) 2022 Ludmilla Carneiro Araujo, Simone de Almeida Braga, Bruno Venânciohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAraujo, Ludmilla CarneiroBraga, Simone de AlmeidaVenâncio, Bruno2022-10-20T16:27:07Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/44357Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br||1981-04311516-4896opendoar:2022-10-20T16:27:07Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv Pedagogy students in non-mandatory internship: reflections for teacher training
Estudiantes de Pedagogía en prácticas no obligatorias: reflexiones para la formación docente
Estudantes de Pedagogia em estágio não obrigatório: reflexões para a formação docente
title Pedagogy students in non-mandatory internship: reflections for teacher training
spellingShingle Pedagogy students in non-mandatory internship: reflections for teacher training
Araujo, Ludmilla Carneiro
Formação de Professores
Estágio
Experiência
Formación de profesores
Prácticas
Experiencia
Teacher Training
Internship
Experience
title_short Pedagogy students in non-mandatory internship: reflections for teacher training
title_full Pedagogy students in non-mandatory internship: reflections for teacher training
title_fullStr Pedagogy students in non-mandatory internship: reflections for teacher training
title_full_unstemmed Pedagogy students in non-mandatory internship: reflections for teacher training
title_sort Pedagogy students in non-mandatory internship: reflections for teacher training
author Araujo, Ludmilla Carneiro
author_facet Araujo, Ludmilla Carneiro
Braga, Simone de Almeida
Venâncio, Bruno
author_role author
author2 Braga, Simone de Almeida
Venâncio, Bruno
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Araujo, Ludmilla Carneiro
Braga, Simone de Almeida
Venâncio, Bruno
dc.subject.por.fl_str_mv Formação de Professores
Estágio
Experiência
Formación de profesores
Prácticas
Experiencia
Teacher Training
Internship
Experience
topic Formação de Professores
Estágio
Experiência
Formación de profesores
Prácticas
Experiencia
Teacher Training
Internship
Experience
description We aim to investigate the challenges of interns, Pedagogy students, who worked in schools in the city of a city in the interior of Minas Gerais. We conducted a survey through questionnaires for students who did the non-mandatory internship in this same program. For this study, we rely on authors such as: Pimenta, Borssoi, Lima, Rosa, Weigert and Souza. There are many challenges and difficulties encountered, such as the lack of theoretical support, since they are in the initial periods of the course. Despite that, we perceive knowledge opportunities for professional training.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-10-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/44357
10.26512/lc28202244357
url https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/44357
identifier_str_mv 10.26512/lc28202244357
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/44357/34842
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/44357/34843
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Ludmilla Carneiro Araujo, Simone de Almeida Braga, Bruno Venâncio
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Ludmilla Carneiro Araujo, Simone de Almeida Braga, Bruno Venâncio
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
dc.source.none.fl_str_mv Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, year 2022 (jan-dec); e44357
Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volumen 28, año 2022 (jan-dic); e44357
Linhas Crí­ticas; v. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, ano 2022 (jan-dez); e44357
1981-0431
1516-4896
10.26512/lc.v28i
reponame:Linhas Críticas (Online)
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UnB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UnB
institution UnB
reponame_str Linhas Críticas (Online)
collection Linhas Críticas (Online)
repository.name.fl_str_mv Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv rvlinhas@unb.br||
_version_ 1797053654921904128