Virtual Field Trips: learning beyond the Classroom Walls

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Scott, Jeff
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Linhas Críticas (Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3838
Resumo: This paper provides an overview of a holistic approach to engaging students in the readingand writing processes while engaged with a science topic. Recent advances in technologyand internet access have opened up a multitude of resources never before available toteachers and students. Many of these, including Virtual Field Trips can be used to stimulateinterest and motivate students to select their own topics of interest and self direct their ownresearch, reading, and learning (Scott, 2007). This paper presents the exploration and useof Virtual Field Trips as a means of engaging students in researching, writing, and sharingwith others their developing knowledge on the lifecycle of an eagle. The nesting site of theeagles in Decorah, Iowa provides the location for the Virtual Field Trip being reported on.
id UNB - 28_c1c69fa2437a166ce1225bf69f0bb15c
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3838
network_acronym_str UNB - 28
network_name_str Linhas Críticas (Online)
repository_id_str
spelling Virtual Field Trips: learning beyond the Classroom WallsViajes por el campo virtual: aprendiendo más allá de losmuros del aulaViagens pelo campo virtual: aprendendo além dos muros da sala de aulaViagem de campo virtualLeituraEscritaViaje de campo virtualLecturaEscrituraVirtual Field TripReadingWritingThis paper provides an overview of a holistic approach to engaging students in the readingand writing processes while engaged with a science topic. Recent advances in technologyand internet access have opened up a multitude of resources never before available toteachers and students. Many of these, including Virtual Field Trips can be used to stimulateinterest and motivate students to select their own topics of interest and self direct their ownresearch, reading, and learning (Scott, 2007). This paper presents the exploration and useof Virtual Field Trips as a means of engaging students in researching, writing, and sharingwith others their developing knowledge on the lifecycle of an eagle. The nesting site of theeagles in Decorah, Iowa provides the location for the Virtual Field Trip being reported on.Este artículo ofrece una visión general acerca de un abordaje holístico destinado ainvolucrar alunos en procesos de lectura y escritura, mientras estaban implicados enun tema científico. Recientes avances en el campo tecnológico y de acceso a Internetabrieron una infinidad de recursos nunca antes disponibles para professores yalumnos. Muchos de estos avances, incluyendo viajes de campo virtual, pueden serusados para estimular el interés y motivar a los alumnos para selecionar sus propiostópicos de interés y orientar investigaciones, lecturas y aprendizajes (Scott, 2007). Esteartículo presenta un relato sobre la explotación y uso de viajes de campo virtualescomo forma de involucrar a los alunos en actividades de investigación, escritura eintercambio de sus conocimientos en el desarrollo del ciclo de vida de águilas. El localdonde nidifican las águilas es en Decorah, Iowa, ofreciendo el local para el viaje decampo virtual que está siendo relatado.Este artigo fornece uma visão geral acerca de uma abordagem holística destinada aenvolver os alunos em processos de leitura e escrita, enquanto envolvidos com umtema científico. Recentes avanços no campo da tecnologia e do acesso à Internetabriram uma infinidade de recursos nunca antes disponíveis para professores ealunos. Muitos destes, incluindo viagens de campo virtual, podem ser usados paraestimular o interesse e motivar os alunos a selecionarem os seus próprios tópicosde interesse e orientarem pesquisas, leituras e aprendizagens (Scott, 2007). Esteartigo apresenta um relato sobre a exploração e o uso de viagens de campo virtuaiscomo uma forma de envolver os alunos em atividades de pesquisa, escrita ecompartilhamento de conhecimentos, em desenvolvimento, sobre o ciclo de vida deáguias. O local de nidificação das águias em Decorah, Iowa, forneceu o local para aviagem de campo virtual que está sendo relatado.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2012-04-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/383810.26512/lc.v18i35.3838Linhas Críticas; Vol. 18 No. 35 (2012): Ensino de ciências e matemática; 15-28Linhas Críticas; Vol. 18 Núm. 35 (2012): Ensino de ciências e matemática; 15-28Linhas Crí­ticas; v. 18 n. 35 (2012): Ensino de ciências e matemática; 15-281981-04311516-489610.26512/lc.v18i35reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3838/3509Copyright (c) 2016 Linhas Críticashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessScott, Jeff2022-08-09T11:39:09Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3838Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br||1981-04311516-4896opendoar:2022-08-09T11:39:09Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv Virtual Field Trips: learning beyond the Classroom Walls
Viajes por el campo virtual: aprendiendo más allá de losmuros del aula
Viagens pelo campo virtual: aprendendo além dos muros da sala de aula
title Virtual Field Trips: learning beyond the Classroom Walls
spellingShingle Virtual Field Trips: learning beyond the Classroom Walls
Scott, Jeff
Viagem de campo virtual
Leitura
Escrita
Viaje de campo virtual
Lectura
Escritura
Virtual Field Trip
Reading
Writing
title_short Virtual Field Trips: learning beyond the Classroom Walls
title_full Virtual Field Trips: learning beyond the Classroom Walls
title_fullStr Virtual Field Trips: learning beyond the Classroom Walls
title_full_unstemmed Virtual Field Trips: learning beyond the Classroom Walls
title_sort Virtual Field Trips: learning beyond the Classroom Walls
author Scott, Jeff
author_facet Scott, Jeff
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Scott, Jeff
dc.subject.por.fl_str_mv Viagem de campo virtual
Leitura
Escrita
Viaje de campo virtual
Lectura
Escritura
Virtual Field Trip
Reading
Writing
topic Viagem de campo virtual
Leitura
Escrita
Viaje de campo virtual
Lectura
Escritura
Virtual Field Trip
Reading
Writing
description This paper provides an overview of a holistic approach to engaging students in the readingand writing processes while engaged with a science topic. Recent advances in technologyand internet access have opened up a multitude of resources never before available toteachers and students. Many of these, including Virtual Field Trips can be used to stimulateinterest and motivate students to select their own topics of interest and self direct their ownresearch, reading, and learning (Scott, 2007). This paper presents the exploration and useof Virtual Field Trips as a means of engaging students in researching, writing, and sharingwith others their developing knowledge on the lifecycle of an eagle. The nesting site of theeagles in Decorah, Iowa provides the location for the Virtual Field Trip being reported on.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-04-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3838
10.26512/lc.v18i35.3838
url https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3838
identifier_str_mv 10.26512/lc.v18i35.3838
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3838/3509
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Linhas Críticas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Linhas Críticas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
dc.source.none.fl_str_mv Linhas Críticas; Vol. 18 No. 35 (2012): Ensino de ciências e matemática; 15-28
Linhas Críticas; Vol. 18 Núm. 35 (2012): Ensino de ciências e matemática; 15-28
Linhas Crí­ticas; v. 18 n. 35 (2012): Ensino de ciências e matemática; 15-28
1981-0431
1516-4896
10.26512/lc.v18i35
reponame:Linhas Críticas (Online)
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UnB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UnB
institution UnB
reponame_str Linhas Críticas (Online)
collection Linhas Críticas (Online)
repository.name.fl_str_mv Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv rvlinhas@unb.br||
_version_ 1797053651023298560