Loyalty programs in the airline ticket market: development and opportunities for future research
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Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Cenário |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/35097 |
Resumo: | This article aims to present loyalty programs and emerging trends. As it is a highly profitable market, with expiring points and an increasing number of participants, understanding the behavior of tourists in the decision-making process when redeeming or selling their points is a relevant topic for research on consumer behavior in tourism, since most part of the redemption of points remains for airline tickets. Thus, a bibliographic review was made in order to investigate the current status of the researches that study loyalty programs from the perspective of consumer behavior in tourism, both in Brazil and abroad. With the results obtained, the main study topics for future research are discussed, such as the impact of the emergence of new intermediaries and new technologies in the decision to sell / redeem points and how the consumer perceives this movement when making his decisions. |
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Loyalty programs in the airline ticket market: development and opportunities for future researchProgramas de fidelización en el mercado de billetes de avión: desarrollo y oportunidades para futuras investigacionesProgramas de fidelidade no mercado de passagens aéreas : desenvolvimento e oportunidades para pesquisas futurasProgramas de fidelidade; Programas de pontos; Milhas aéreas; Comportamento do consumidor no turismo; Marketing turístico.Loyalty programs; Points program; Air miles; Consumer behavior in tourism; Tourism marketing.Programas de fidelización; Programas de puntos; Millas aéreas; Comportamiento del consumidor en el turismo; Marketing turístico. This article aims to present loyalty programs and emerging trends. As it is a highly profitable market, with expiring points and an increasing number of participants, understanding the behavior of tourists in the decision-making process when redeeming or selling their points is a relevant topic for research on consumer behavior in tourism, since most part of the redemption of points remains for airline tickets. Thus, a bibliographic review was made in order to investigate the current status of the researches that study loyalty programs from the perspective of consumer behavior in tourism, both in Brazil and abroad. With the results obtained, the main study topics for future research are discussed, such as the impact of the emergence of new intermediaries and new technologies in the decision to sell / redeem points and how the consumer perceives this movement when making his decisions.Este artículo tiene como objetivo presentar programas de fidelización y tendencias emergentes. Al tratarse de un mercado altamente rentable, con puntos vencidos y un número creciente de participantes, comprender el comportamiento de los turistas en la toma de decisiones a la hora de canjear o vender sus puntos es un tema relevante para la investigación sobre el comportamiento del consumidor en el turismo, ya que la mayoría parte del canje de puntos queda por billetes de avión. Así, se realizó una revisión bibliográfica con el fin de conocer el estado actual de las investigaciones que estudian los programas de fidelización desde la perspectiva del comportamiento del consumidor en el turismo, tanto en Brasil como en el exterior. Con los resultados obtenidos, se discuten los principales temas de estudio para futuras investigaciones, como el impacto de la aparición de nuevos intermediarios y nuevas tecnologías en la decisión de vender / canjear puntos y cómo el consumidor percibe este movimiento al tomar sus decisiones.Este artigo visa apresentar os programas de fidelidade e as tendências emergentes. Por ser um mercado altamente lucrativo, com pontos expirando e número crescente de participantes, entender o comportamento dos turistas no processo de decisão ao resgatar ou vender seus pontos, é um tema relevante para pesquisas sobre o comportamento do consumidor no turismo, visto que a maior parte do resgate de pontos continua sendo por passagens aéreas. Dessa forma, foi feita uma revisão bibliográfica a fim de investigar o atual status das pesquisas que estudam os programas de fidelidade sob a perspectiva do comportamento do consumidor no turismo, tanto no Brasil como no exterior. Com os resultados obtidos, são discutidos os principais temas de estudo para futuras pesquisas, como impacto do surgimento de novos intermediários e novas tecnologias na tomada de decisão de venda/resgate dos pontos e como o consumidor percebe esse movimento ao tomar suas decisões.Centro de Excelência em Turismo (CET) - Universidade de Brasília (UnB)2021-09-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/3509710.26512/revistacenario.v9i3.35097Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 9 No. 3 (2021); 339-353Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 9 Núm. 3 (2021); 339-353Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 9 No. 3 (2021); 339-353Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território ; v. 9 n. 3 (2021); 339-353Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 9 N.º 3 (2021); 339-3532318-856110.26512/revistacenario.v9i3reponame:Revista Cenárioinstname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/35097/30841Copyright (c) 2021 Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Territóriohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGavinho, CarolinaFeder Mayer, Verônica 2021-09-13T17:38:26Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/35097Revistahttp://periodicos.unb.br/index.php/revistacenariohttp://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/oai||revistacenario.cet.unb@gmail.com2318-85612318-8561opendoar:2021-09-13T17:38:26Revista Cenário - Universidade de Brasília (UnB)false |
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