Subjective value of air miles: a theoretical-conceptual approach
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Cenário |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/30932 |
Resumo: | Loyalty programs have proliferated over the last decades, given the number of segments that has adopted this tool as a marketing strategy. Given this context, with the airline industry was no different. This industry has embraced these programs to pursue consumer loyalty, providing customers with the possibility of redemption of premiums and even discounts, not just for airline tickets. In this sense, the aim of this paper was to discuss, based on bibliographic research, the subjective value of air miles, raising questions about the most advantageous ways for customers to exchange their accumulated points based on the concept of saving chips. Among the main results is the need for reflection on the variables that influence the formation of this subjective value through future studies of an empirical and experimental nature. |
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Subjective value of air miles: a theoretical-conceptual approachValor subjetivo de las millas de aire: un enfoque teórico-conceptualValor subjetivo de milhas aéreas: uma aproximação teórica-conceitualLoyalty programs have proliferated over the last decades, given the number of segments that has adopted this tool as a marketing strategy. Given this context, with the airline industry was no different. This industry has embraced these programs to pursue consumer loyalty, providing customers with the possibility of redemption of premiums and even discounts, not just for airline tickets. In this sense, the aim of this paper was to discuss, based on bibliographic research, the subjective value of air miles, raising questions about the most advantageous ways for customers to exchange their accumulated points based on the concept of saving chips. Among the main results is the need for reflection on the variables that influence the formation of this subjective value through future studies of an empirical and experimental nature.Los programas de fidelización han proliferado en las últimas décadas, dada la cantidad de segmentos que ha adoptado esta herramienta como estrategia de marketing. Dado este contexto, con la industria de las aerolíneas no fue diferente. Esta industria ha adoptado estos programas para buscar la lealtad del consumidor, brindando a los clientes la posibilidad de canjear las primas e incluso descuentos, no solo para boletos aéreos. En este sentido, el objetivo de este trabajo fue discutir, basándose en la investigación documental y bibliográfica, el valor subjetivo de las millas aéreas, planteando preguntas sobre las formas más ventajosas para que los clientes intercambien sus puntos acumulados en función del concepto de ahorro de chips. Entre los principales resultados está la necesidad de reflexionar sobre las variables que influyen en la formación de este valor subjetivo a través de futuros estudios de naturaleza empírica y experimental.Os programas de fidelidade têm se proliferado ao longo das últimas décadas, haja vista a quantidade de segmentos que tem adotado essa ferramenta como estratégia mercadológica. Diante desse contexto, com o setor aéreo não foi diferente. Este setor passou a adotar esses programas no sentido de buscar a lealdade do consumidor, fornecendo aos clientes a possibilidade de resgate de prêmios e inclusive descontos, não se limitando somente a passagens de avião. Nesse sentido, o objetivo deste trabalho foi discutir com base em pesquisas documentais e bibliográficas o valor subjetivo das milhas aéreas, levantando questionamentos sobre as maneiras mais vantajosas dos clientes trocarem seus pontos acumulados com base no conceito de economia de fichas. Dentre os principais resultados está a necessidade de reflexão acerca das variáveis que influenciam na formação desse valor subjetivo por meio de estudos futuros de natureza empírica e experimental.Centro de Excelência em Turismo (CET) - Universidade de Brasília (UnB)2020-10-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/3093210.26512/revistacenario.v8i15.30932Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 8 No. 15 (2020); 133 - 141Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 8 Núm. 15 (2020); 133 - 141Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 8 No. 15 (2020); 133 - 141Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território ; v. 8 n. 15 (2020); 133 - 141Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 8 N.º 15 (2020); 133 - 1412318-856110.26512/revistacenario.v8i15reponame:Revista Cenárioinstname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/30932/27806Copyright (c) 2020 Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Territóriohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBezerra de Sena Júnior, Otávio2021-06-22T14:53:17Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/30932Revistahttp://periodicos.unb.br/index.php/revistacenariohttp://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/oai||revistacenario.cet.unb@gmail.com2318-85612318-8561opendoar:2021-06-22T14:53:17Revista Cenário - Universidade de Brasília (UnB)false |
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