Instrumental French or learning how to read in French as a Foreign Language?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Jover-Faleiros, Rita
Data de Publicação: 2007
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Horizontes de Linguística Aplicada
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/27452
Resumo: We perceive the term "Instrumental French" to be sometimes treated as a given, referring to French as a Foreign Language (FFL) courses organized around reading, or to FFL courses for specific purposes. Doubt is not cast the nature of this nomenclature, though. However, the literature on this subject indicates a miscomprehension of the definition of this mode of foreign language teaching, its goals, the methodological practices underpinning the definition, and the place it occupies in FFL teaching. The perception of this shortcoming remits us to the context in which this methodology arose and the ever-present need for its reconfigurations.
id UNB-30_3c5ac99830c02014c84ea45a9bdd7495
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/27452
network_acronym_str UNB-30
network_name_str Revista Horizontes de Linguística Aplicada
repository_id_str
spelling Instrumental French or learning how to read in French as a Foreign Language?Francês instrumental ou ensino de leitura em francês língua estrangeira?readingforeign language reading comprehensionFrench as a Foreign LanguageLeiturafrancês instrumentalfrancês com objetivos específicosfrancês língua estrangeiraWe perceive the term "Instrumental French" to be sometimes treated as a given, referring to French as a Foreign Language (FFL) courses organized around reading, or to FFL courses for specific purposes. Doubt is not cast the nature of this nomenclature, though. However, the literature on this subject indicates a miscomprehension of the definition of this mode of foreign language teaching, its goals, the methodological practices underpinning the definition, and the place it occupies in FFL teaching. The perception of this shortcoming remits us to the context in which this methodology arose and the ever-present need for its reconfigurations.Observamos que o termo “francês instrumental” por vezes é tratado como algo já conhecido, ora nomeando cursos de língua francesa organizados em torno da leitura, ora nomeando cursos de francês com objetivos específicos, sem que a natureza dessa nomenclatura seja problematizada. A leitura de artigos relacionados ao tema aponta, ao contrário, para a falta de melhor definição dessa modalidade de ensino do francês língua estrangeira (FLE), de seus objetivos, das práticas metodológicas que a sustentam e do lugar em que se inscreve dentro do ensino do FLE. A percepção dessa falta nos remete ao contexto de desenvolvimento dessa metodologia e a necessidade, sempre atual, de suas reconfigurações.Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada2007-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/27452Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; Vol. 6 No. 1 (2007): Teaching readingRevista Horizontes de Linguistica Aplicada; v. 6 n. 1 (2007): Ensino da leitura2237-09511677-9770reponame:Revista Horizontes de Linguística Aplicadainstname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/27452/24316Copyright (c) 2007 Revista Horizontes de Linguistica Aplicadainfo:eu-repo/semantics/openAccessJover-Faleiros, Rita2019-12-10T18:28:10Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/27452Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/oaihorizontesla@gmail.com2237-09511677-9770opendoar:2023-01-13T09:49:27.685652Revista Horizontes de Linguística Aplicada - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv Instrumental French or learning how to read in French as a Foreign Language?
Francês instrumental ou ensino de leitura em francês língua estrangeira?
title Instrumental French or learning how to read in French as a Foreign Language?
spellingShingle Instrumental French or learning how to read in French as a Foreign Language?
Jover-Faleiros, Rita
reading
foreign language reading comprehension
French as a Foreign Language
Leitura
francês instrumental
francês com objetivos específicos
francês língua estrangeira
title_short Instrumental French or learning how to read in French as a Foreign Language?
title_full Instrumental French or learning how to read in French as a Foreign Language?
title_fullStr Instrumental French or learning how to read in French as a Foreign Language?
title_full_unstemmed Instrumental French or learning how to read in French as a Foreign Language?
title_sort Instrumental French or learning how to read in French as a Foreign Language?
author Jover-Faleiros, Rita
author_facet Jover-Faleiros, Rita
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Jover-Faleiros, Rita
dc.subject.por.fl_str_mv reading
foreign language reading comprehension
French as a Foreign Language
Leitura
francês instrumental
francês com objetivos específicos
francês língua estrangeira
topic reading
foreign language reading comprehension
French as a Foreign Language
Leitura
francês instrumental
francês com objetivos específicos
francês língua estrangeira
description We perceive the term "Instrumental French" to be sometimes treated as a given, referring to French as a Foreign Language (FFL) courses organized around reading, or to FFL courses for specific purposes. Doubt is not cast the nature of this nomenclature, though. However, the literature on this subject indicates a miscomprehension of the definition of this mode of foreign language teaching, its goals, the methodological practices underpinning the definition, and the place it occupies in FFL teaching. The perception of this shortcoming remits us to the context in which this methodology arose and the ever-present need for its reconfigurations.
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-06-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/27452
url https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/27452
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/27452/24316
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2007 Revista Horizontes de Linguistica Aplicada
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2007 Revista Horizontes de Linguistica Aplicada
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada
publisher.none.fl_str_mv Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada
dc.source.none.fl_str_mv Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; Vol. 6 No. 1 (2007): Teaching reading
Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; v. 6 n. 1 (2007): Ensino da leitura
2237-0951
1677-9770
reponame:Revista Horizontes de Linguística Aplicada
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UNB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UNB
institution UNB
reponame_str Revista Horizontes de Linguística Aplicada
collection Revista Horizontes de Linguística Aplicada
repository.name.fl_str_mv Revista Horizontes de Linguística Aplicada - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv horizontesla@gmail.com
_version_ 1797051344688775168