Instrumental French or learning how to read in French as a Foreign Language?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Horizontes de Linguística Aplicada |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/27452 |
Resumo: | We perceive the term "Instrumental French" to be sometimes treated as a given, referring to French as a Foreign Language (FFL) courses organized around reading, or to FFL courses for specific purposes. Doubt is not cast the nature of this nomenclature, though. However, the literature on this subject indicates a miscomprehension of the definition of this mode of foreign language teaching, its goals, the methodological practices underpinning the definition, and the place it occupies in FFL teaching. The perception of this shortcoming remits us to the context in which this methodology arose and the ever-present need for its reconfigurations. |
id |
UNB-30_3c5ac99830c02014c84ea45a9bdd7495 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/27452 |
network_acronym_str |
UNB-30 |
network_name_str |
Revista Horizontes de Linguística Aplicada |
repository_id_str |
|
spelling |
Instrumental French or learning how to read in French as a Foreign Language?Francês instrumental ou ensino de leitura em francês língua estrangeira?readingforeign language reading comprehensionFrench as a Foreign LanguageLeiturafrancês instrumentalfrancês com objetivos específicosfrancês língua estrangeiraWe perceive the term "Instrumental French" to be sometimes treated as a given, referring to French as a Foreign Language (FFL) courses organized around reading, or to FFL courses for specific purposes. Doubt is not cast the nature of this nomenclature, though. However, the literature on this subject indicates a miscomprehension of the definition of this mode of foreign language teaching, its goals, the methodological practices underpinning the definition, and the place it occupies in FFL teaching. The perception of this shortcoming remits us to the context in which this methodology arose and the ever-present need for its reconfigurations.Observamos que o termo “francês instrumental” por vezes é tratado como algo já conhecido, ora nomeando cursos de língua francesa organizados em torno da leitura, ora nomeando cursos de francês com objetivos específicos, sem que a natureza dessa nomenclatura seja problematizada. A leitura de artigos relacionados ao tema aponta, ao contrário, para a falta de melhor definição dessa modalidade de ensino do francês língua estrangeira (FLE), de seus objetivos, das práticas metodológicas que a sustentam e do lugar em que se inscreve dentro do ensino do FLE. A percepção dessa falta nos remete ao contexto de desenvolvimento dessa metodologia e a necessidade, sempre atual, de suas reconfigurações.Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada2007-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/27452Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; Vol. 6 No. 1 (2007): Teaching readingRevista Horizontes de Linguistica Aplicada; v. 6 n. 1 (2007): Ensino da leitura2237-09511677-9770reponame:Revista Horizontes de Linguística Aplicadainstname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/27452/24316Copyright (c) 2007 Revista Horizontes de Linguistica Aplicadainfo:eu-repo/semantics/openAccessJover-Faleiros, Rita2019-12-10T18:28:10Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/27452Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/oaihorizontesla@gmail.com2237-09511677-9770opendoar:2023-01-13T09:49:27.685652Revista Horizontes de Linguística Aplicada - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Instrumental French or learning how to read in French as a Foreign Language? Francês instrumental ou ensino de leitura em francês língua estrangeira? |
title |
Instrumental French or learning how to read in French as a Foreign Language? |
spellingShingle |
Instrumental French or learning how to read in French as a Foreign Language? Jover-Faleiros, Rita reading foreign language reading comprehension French as a Foreign Language Leitura francês instrumental francês com objetivos específicos francês língua estrangeira |
title_short |
Instrumental French or learning how to read in French as a Foreign Language? |
title_full |
Instrumental French or learning how to read in French as a Foreign Language? |
title_fullStr |
Instrumental French or learning how to read in French as a Foreign Language? |
title_full_unstemmed |
Instrumental French or learning how to read in French as a Foreign Language? |
title_sort |
Instrumental French or learning how to read in French as a Foreign Language? |
author |
Jover-Faleiros, Rita |
author_facet |
Jover-Faleiros, Rita |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Jover-Faleiros, Rita |
dc.subject.por.fl_str_mv |
reading foreign language reading comprehension French as a Foreign Language Leitura francês instrumental francês com objetivos específicos francês língua estrangeira |
topic |
reading foreign language reading comprehension French as a Foreign Language Leitura francês instrumental francês com objetivos específicos francês língua estrangeira |
description |
We perceive the term "Instrumental French" to be sometimes treated as a given, referring to French as a Foreign Language (FFL) courses organized around reading, or to FFL courses for specific purposes. Doubt is not cast the nature of this nomenclature, though. However, the literature on this subject indicates a miscomprehension of the definition of this mode of foreign language teaching, its goals, the methodological practices underpinning the definition, and the place it occupies in FFL teaching. The perception of this shortcoming remits us to the context in which this methodology arose and the ever-present need for its reconfigurations. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-06-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/27452 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/27452 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/27452/24316 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2007 Revista Horizontes de Linguistica Aplicada info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2007 Revista Horizontes de Linguistica Aplicada |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada |
publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; Vol. 6 No. 1 (2007): Teaching reading Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; v. 6 n. 1 (2007): Ensino da leitura 2237-0951 1677-9770 reponame:Revista Horizontes de Linguística Aplicada instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UNB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UNB |
institution |
UNB |
reponame_str |
Revista Horizontes de Linguística Aplicada |
collection |
Revista Horizontes de Linguística Aplicada |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Horizontes de Linguística Aplicada - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
horizontesla@gmail.com |
_version_ |
1797051344688775168 |