Developing English for Academic Purposes (EAP) teaching materials: a needs analysis of novice teachers
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Horizontes de Linguística Aplicada |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/1488 |
Resumo: | Abstract The Language without Borders (LwB) Programme is an educational policy which aims at promoting English learning at universities as well as promoting opportunities for teacher development. LwB teachers have to prepare their own English for Academic Purposes (EAP) teaching materials. Taking this into account, we seek to understand how the LwB Programme prepares these teachers to create EAP materials and if they encounter any difficulties. A needs analysis was carried out through online surveys and semi-structured interviews. The former was sent to LwB teachers from all over Brazil, and the latter was conducted with teachers from one university. Based on the results we suggest some topics that could be addressed in the pedagogical meetings to address these teachers’ needs. Keywords: English for academic purposes, teacher training, Languages without Borders. O desenvolvimento de materiais didáticos de Inglês para Fins Acadêmicos (IFA): uma análise das necessidades de professores iniciantes Resumo O Programa Idiomas em Fronteiras (IsF) é uma política educacional que busca promover a aprendizagem de inglês na universidade e ser uma oportunidade de formação de professores, pois os professores-bolsistas do IsF devem preparar seu próprios materiais didáticos de Inglês para Fins Acadêmicos (IFA). Levando isso em consideração, buscamos entender como o Programa IsF prepara esses professores para elaborar materiais de IFA e se encontram dificuldades. Para tanto, foi conduzida uma análise de necessidades através de questionários online e entrevistas. Os questionários foram enviados para professores IsF de todo o Brasil e as entrevistas foram realizadas com professores de uma universidade. Com base nos resultados, sugerimos tópicos que podem ser trabalhados nas reuniões pedagógicas para responder à s necessidades dos professores. Palavras-chave: Inglês para fins acadêmicos; formação de professores; Idiomas sem Fronteiras. |
id |
UNB-30_a2ef4e4ec8228937a26a7d6c8023159b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1488 |
network_acronym_str |
UNB-30 |
network_name_str |
Revista Horizontes de Linguística Aplicada |
repository_id_str |
|
spelling |
Developing English for Academic Purposes (EAP) teaching materials: a needs analysis of novice teachersInglês para fins acadêmicos;Formação de professores;Idiomas sem Fronteiras;English for academic purposes;Teacher training;Languages without BordersAbstract The Language without Borders (LwB) Programme is an educational policy which aims at promoting English learning at universities as well as promoting opportunities for teacher development. LwB teachers have to prepare their own English for Academic Purposes (EAP) teaching materials. Taking this into account, we seek to understand how the LwB Programme prepares these teachers to create EAP materials and if they encounter any difficulties. A needs analysis was carried out through online surveys and semi-structured interviews. The former was sent to LwB teachers from all over Brazil, and the latter was conducted with teachers from one university. Based on the results we suggest some topics that could be addressed in the pedagogical meetings to address these teachers’ needs. Keywords: English for academic purposes, teacher training, Languages without Borders. O desenvolvimento de materiais didáticos de Inglês para Fins Acadêmicos (IFA): uma análise das necessidades de professores iniciantes Resumo O Programa Idiomas em Fronteiras (IsF) é uma política educacional que busca promover a aprendizagem de inglês na universidade e ser uma oportunidade de formação de professores, pois os professores-bolsistas do IsF devem preparar seu próprios materiais didáticos de Inglês para Fins Acadêmicos (IFA). Levando isso em consideração, buscamos entender como o Programa IsF prepara esses professores para elaborar materiais de IFA e se encontram dificuldades. Para tanto, foi conduzida uma análise de necessidades através de questionários online e entrevistas. Os questionários foram enviados para professores IsF de todo o Brasil e as entrevistas foram realizadas com professores de uma universidade. Com base nos resultados, sugerimos tópicos que podem ser trabalhados nas reuniões pedagógicas para responder à s necessidades dos professores. Palavras-chave: Inglês para fins acadêmicos; formação de professores; Idiomas sem Fronteiras.Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada2017-07-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/148810.26512/rhla.v16i1.1488Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; Vol. 16 No. 1 (2017)Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; v. 16 n. 1 (2017)2237-09511677-9770reponame:Revista Horizontes de Linguística Aplicadainstname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/1488/1313Silva, Larissa Goulart daVial, Ana Paula SeixasSarmento, Simoneinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-05-19T18:22:31Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1488Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/oaihorizontesla@gmail.com2237-09511677-9770opendoar:2023-01-13T09:49:23.657808Revista Horizontes de Linguística Aplicada - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Developing English for Academic Purposes (EAP) teaching materials: a needs analysis of novice teachers |
title |
Developing English for Academic Purposes (EAP) teaching materials: a needs analysis of novice teachers |
spellingShingle |
Developing English for Academic Purposes (EAP) teaching materials: a needs analysis of novice teachers Silva, Larissa Goulart da Inglês para fins acadêmicos; Formação de professores; Idiomas sem Fronteiras; English for academic purposes; Teacher training; Languages without Borders |
title_short |
Developing English for Academic Purposes (EAP) teaching materials: a needs analysis of novice teachers |
title_full |
Developing English for Academic Purposes (EAP) teaching materials: a needs analysis of novice teachers |
title_fullStr |
Developing English for Academic Purposes (EAP) teaching materials: a needs analysis of novice teachers |
title_full_unstemmed |
Developing English for Academic Purposes (EAP) teaching materials: a needs analysis of novice teachers |
title_sort |
Developing English for Academic Purposes (EAP) teaching materials: a needs analysis of novice teachers |
author |
Silva, Larissa Goulart da |
author_facet |
Silva, Larissa Goulart da Vial, Ana Paula Seixas Sarmento, Simone |
author_role |
author |
author2 |
Vial, Ana Paula Seixas Sarmento, Simone |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Larissa Goulart da Vial, Ana Paula Seixas Sarmento, Simone |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Inglês para fins acadêmicos; Formação de professores; Idiomas sem Fronteiras; English for academic purposes; Teacher training; Languages without Borders |
topic |
Inglês para fins acadêmicos; Formação de professores; Idiomas sem Fronteiras; English for academic purposes; Teacher training; Languages without Borders |
description |
Abstract The Language without Borders (LwB) Programme is an educational policy which aims at promoting English learning at universities as well as promoting opportunities for teacher development. LwB teachers have to prepare their own English for Academic Purposes (EAP) teaching materials. Taking this into account, we seek to understand how the LwB Programme prepares these teachers to create EAP materials and if they encounter any difficulties. A needs analysis was carried out through online surveys and semi-structured interviews. The former was sent to LwB teachers from all over Brazil, and the latter was conducted with teachers from one university. Based on the results we suggest some topics that could be addressed in the pedagogical meetings to address these teachers’ needs. Keywords: English for academic purposes, teacher training, Languages without Borders. O desenvolvimento de materiais didáticos de Inglês para Fins Acadêmicos (IFA): uma análise das necessidades de professores iniciantes Resumo O Programa Idiomas em Fronteiras (IsF) é uma política educacional que busca promover a aprendizagem de inglês na universidade e ser uma oportunidade de formação de professores, pois os professores-bolsistas do IsF devem preparar seu próprios materiais didáticos de Inglês para Fins Acadêmicos (IFA). Levando isso em consideração, buscamos entender como o Programa IsF prepara esses professores para elaborar materiais de IFA e se encontram dificuldades. Para tanto, foi conduzida uma análise de necessidades através de questionários online e entrevistas. Os questionários foram enviados para professores IsF de todo o Brasil e as entrevistas foram realizadas com professores de uma universidade. Com base nos resultados, sugerimos tópicos que podem ser trabalhados nas reuniões pedagógicas para responder à s necessidades dos professores. Palavras-chave: Inglês para fins acadêmicos; formação de professores; Idiomas sem Fronteiras. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-07-07 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/1488 10.26512/rhla.v16i1.1488 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/1488 |
identifier_str_mv |
10.26512/rhla.v16i1.1488 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/1488/1313 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada |
publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; Vol. 16 No. 1 (2017) Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; v. 16 n. 1 (2017) 2237-0951 1677-9770 reponame:Revista Horizontes de Linguística Aplicada instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UNB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UNB |
institution |
UNB |
reponame_str |
Revista Horizontes de Linguística Aplicada |
collection |
Revista Horizontes de Linguística Aplicada |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Horizontes de Linguística Aplicada - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
horizontesla@gmail.com |
_version_ |
1797051345376641024 |