Educational public policies: an analysis of the PAR in northern Minas Gerais
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Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4574 |
Resumo: | These are partial results of network research investigating the “Management of Educational Policies in Brazil and its mechanisms of centralization and decentralization: Challenges of the Coordinated Action Plan (PAR)”. This study is aimed at understanding how PAR helps enrich educational indices. Using a qualitative approach, interviews were conducted with specialists and education secretaries of four municipalities in northern Minas Gerais, and visits were made to monitor their actions. Research results show improvement in the structure and operation of schools, although the quality of education has not improved. MEC’s delay in examining proposals and releasing resources obstructs the accomplishment of actions in these municipalities. |
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Educational public policies: an analysis of the PAR in northern Minas GeraisPolíticas públicas educacionales: un análisis del PAR en el Norte de Minas GeraisPolíticas públicas educacionais: uma análise do PAR no Norte de Minas GeraisPolíticas públicasQualidade do ensinoGestão educacionalPolítica pública;La calidad de la educación;La administración educativaPublic policies;Quality of education;Educational managementThese are partial results of network research investigating the “Management of Educational Policies in Brazil and its mechanisms of centralization and decentralization: Challenges of the Coordinated Action Plan (PAR)”. This study is aimed at understanding how PAR helps enrich educational indices. Using a qualitative approach, interviews were conducted with specialists and education secretaries of four municipalities in northern Minas Gerais, and visits were made to monitor their actions. Research results show improvement in the structure and operation of schools, although the quality of education has not improved. MEC’s delay in examining proposals and releasing resources obstructs the accomplishment of actions in these municipalities.Se trata de los resultados parciales de búsqueda en la red que investiga la “Gestión de Políticas Educacionales en Brasil y sus mecanismos de centralización y descentralización: los desafíos del Plan de Acciones Articuladas (PAR)”. El Objetivo es comprender cómo el PAR ayuda para mejorar los índices educacionales. En un enfoque cualitativo se realizaron entrevistas con los secretarios de educación y técnicos de cuatro municipios del Norte de Minas Gerais y visitas de campo para monitorizar las acciones. La investigación muestra una mejora en la estructura y funcionamiento de las escuelas, pero no en la calidad de la enseñanza. El retraso en el análisis de las propuestas y en la liberación de los recursos por parte del MEC obstruye el cumplimiento de las acciones en los municipios.Trata-se de resultados parciais de pesquisa em rede que investiga a “gestão das políticas educacionais no Brasil e seus mecanismos de centralização e descentralização: desafios do Plano de Ações Articuladas (PAR)”. Objetiva analisar como o PAR contribui para melhoria de índices educacionais. Numa abordagem qualitativa, realizou-se entrevista com secretários de educação e técnicos de quatro municípios do Norte de Minas Gerais e visitas in loco para monitorar ações. A pesquisa mostra melhoria da estrutura e funcionamento de escolas, mas não da qualidade do ensino. A morosidade na análise das propostas e na liberação de recursos por parte do MEC emperra o cumprimento de ações nos municípiosFaculdade de Educação - Universidade de Brasília2015-10-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/457410.26512/lc.v21i45.4574Linhas Críticas; Vol. 21 No. 45 (2015): Estudos em Ciência, Tecnologia, Sociedade e Educação; 425-443Linhas Críticas; Vol. 21 Núm. 45 (2015): Estudos em Ciência, Tecnologia, Sociedade e Educação; 425-443Linhas Críticas; v. 21 n. 45 (2015): Estudos em Ciência, Tecnologia, Sociedade e Educação; 425-4431981-04311516-489610.26512/lc.v21i45reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4574/4175Copyright (c) 2016 Linhas Críticashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSouza, Ediléia Alves MendesMoura, Dayse Magna SantosCorreio, Railma Aparecida Cardoso Marinho2021-12-09T18:55:18Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4574Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br1981-04311516-4896opendoar:2021-12-09T18:55:18Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
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