The queer as a zetetic focus to bethink the right to the education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mendes Caballero, Alan Isaac
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Spaolonzi Queiroz Assis, Ana Elisa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Linhas Críticas (Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/26430
Resumo: Starting from a comparative discussion within a literature relating school management to gender for overcome educational inequalities, we found in the democratic management principle and citizenship the common recommendations to accomplish the right to education. However, we essayed a zetetic queer for suspect about this kind of pedagogic recommendation by the understanding that interpreting the tright to education under the difference principle sustain a distinct moral interpretation by affirming the importance to ameliorate the school Moral in view of the governors Right, guided by the equality principle.
id UNB-32_4f421313fa04aa6402a1e02c97b6e015
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/26430
network_acronym_str UNB-32
network_name_str Linhas Críticas (Online)
repository_id_str
spelling The queer as a zetetic focus to bethink the right to the educationEl queer como um foco zetetico para reflejar sobre el derecho a la educaciónO queer enquanto enfoque zetético para refletir sobre o direito à educaçãoGestão escolarZetéticaQueerDireito à educaçãoGerente escolarDerecho a la educaciónZetéticaQueerSchool managementEducational rightZeteticQueerStarting from a comparative discussion within a literature relating school management to gender for overcome educational inequalities, we found in the democratic management principle and citizenship the common recommendations to accomplish the right to education. However, we essayed a zetetic queer for suspect about this kind of pedagogic recommendation by the understanding that interpreting the tright to education under the difference principle sustain a distinct moral interpretation by affirming the importance to ameliorate the school Moral in view of the governors Right, guided by the equality principle.Partiendo de una discusión comparativa con una literatura que relaciona gerencia escolar a género en la superación de desigualdades educacionales, encontramos en los principios de gerencia democrática y ciudadenia recomendaciones comunes para cumplir el derecho a la educación. Todavia, ensayamos una zetética queer para desconfiar de este tipo de recomendación pedagógica al comprender que una interpretación del derecho a la educación por un principio de diferencia sostiene una interpretación moral distinta al afirmar la importancia de valorizar la Moral de la escuela frente al Derecho de los gobernantes, guiado por el principio de la igualdad.A partir de uma discussão comparativa com uma literatura que relaciona gestão escolar a gênero na superação de desigualdades educacionais, encontramos nos princípios de gestão democrática e cidadania recomendações comuns para cumprir o direito à educação. Porém, ensaiamos uma zetética queer para desconfiar desse tipo de recomendação pedagógica por compreender que uma interpretação do direito à educação por um princípio da diferença sustenta uma orientação moral distinta ao afirmar a importância de valorizar a Moral da escola em virtude do Direito dos governantes, guiado pelo princípio da igualdade.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2020-08-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/2643010.26512/lc.v26.2020.26430Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e26430Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (ene-dic); e26430Linhas Crí­ticas; v. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e264301981-04311516-489610.26512/lc.v26i0reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/26430/27444https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/26430/32123Copyright (c) 2020 Alan Isaac Mendes Caballero, Ana Elisa Spaolonzi Queiroz de Assishttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMendes Caballero, Alan IsaacSpaolonzi Queiroz Assis, Ana Elisa2022-02-09T11:31:02Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/26430Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br1981-04311516-4896opendoar:2022-02-09T11:31:02Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv The queer as a zetetic focus to bethink the right to the education
El queer como um foco zetetico para reflejar sobre el derecho a la educación
O queer enquanto enfoque zetético para refletir sobre o direito à educação
title The queer as a zetetic focus to bethink the right to the education
spellingShingle The queer as a zetetic focus to bethink the right to the education
Mendes Caballero, Alan Isaac
Gestão escolar
Zetética
Queer
Direito à educação
Gerente escolar
Derecho a la educación
Zetética
Queer
School management
Educational right
Zetetic
Queer
title_short The queer as a zetetic focus to bethink the right to the education
title_full The queer as a zetetic focus to bethink the right to the education
title_fullStr The queer as a zetetic focus to bethink the right to the education
title_full_unstemmed The queer as a zetetic focus to bethink the right to the education
title_sort The queer as a zetetic focus to bethink the right to the education
author Mendes Caballero, Alan Isaac
author_facet Mendes Caballero, Alan Isaac
Spaolonzi Queiroz Assis, Ana Elisa
author_role author
author2 Spaolonzi Queiroz Assis, Ana Elisa
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mendes Caballero, Alan Isaac
Spaolonzi Queiroz Assis, Ana Elisa
dc.subject.por.fl_str_mv Gestão escolar
Zetética
Queer
Direito à educação
Gerente escolar
Derecho a la educación
Zetética
Queer
School management
Educational right
Zetetic
Queer
topic Gestão escolar
Zetética
Queer
Direito à educação
Gerente escolar
Derecho a la educación
Zetética
Queer
School management
Educational right
Zetetic
Queer
description Starting from a comparative discussion within a literature relating school management to gender for overcome educational inequalities, we found in the democratic management principle and citizenship the common recommendations to accomplish the right to education. However, we essayed a zetetic queer for suspect about this kind of pedagogic recommendation by the understanding that interpreting the tright to education under the difference principle sustain a distinct moral interpretation by affirming the importance to ameliorate the school Moral in view of the governors Right, guided by the equality principle.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-08-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/26430
10.26512/lc.v26.2020.26430
url https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/26430
identifier_str_mv 10.26512/lc.v26.2020.26430
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/26430/27444
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/26430/32123
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Alan Isaac Mendes Caballero, Ana Elisa Spaolonzi Queiroz de Assis
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Alan Isaac Mendes Caballero, Ana Elisa Spaolonzi Queiroz de Assis
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
dc.source.none.fl_str_mv Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e26430
Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (ene-dic); e26430
Linhas Crí­ticas; v. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e26430
1981-0431
1516-4896
10.26512/lc.v26i0
reponame:Linhas Críticas (Online)
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UnB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UnB
institution UnB
reponame_str Linhas Críticas (Online)
collection Linhas Críticas (Online)
repository.name.fl_str_mv Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv rvlinhas@unb.br
_version_ 1805309287467057152