ATTRIBUTION OF CAUSALITY IN CHILDREN:: SOME CRITICAL ASPECTS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Psicologia (Universidade de Brasília. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17059 |
Resumo: | In this article the recent upsurge of interest among researchersin developmental psychology about the attribution of causalitytheory is examined. The need to understand the attributions offered bychildren to explain failure and success in their activities is emphasized,due to their implications for achievement motivation. Contrasting evidencefrom research with adults and children are discussed. These findings indicatethat generalizations from investigations with adults may not be adequatefor children. Finally, the need to extend the attribution theory to accommodatedevelopmental factors is discussed. |
id |
UNB-4_a0efc7525458f2a4bf2461db04602fef |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/17059 |
network_acronym_str |
UNB-4 |
network_name_str |
Psicologia (Universidade de Brasília. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
ATTRIBUTION OF CAUSALITY IN CHILDREN:: SOME CRITICAL ASPECTSAtribuição de causalidade em crianças:: Alguns aspectos críticosIn this article the recent upsurge of interest among researchersin developmental psychology about the attribution of causalitytheory is examined. The need to understand the attributions offered bychildren to explain failure and success in their activities is emphasized,due to their implications for achievement motivation. Contrasting evidencefrom research with adults and children are discussed. These findings indicatethat generalizations from investigations with adults may not be adequatefor children. Finally, the need to extend the attribution theory to accommodatedevelopmental factors is discussed.Neste artigo examina-se o recente aumento de interesse entre pesquisadores em psicologia do desenvolvimento para com a teoria de atribuição de causalidade. É enfatizada a necessidade de se entender as atribuições usadas por crianças para explicar o fracasso e sucesso em suas atividades, tendo em vista suas implicações para a motivaçãode realização. Evidências contrastantes de pesquisas realizadas com adultos e crianças são revisadas. Esses achados sugerem que generalizações a partir de investigações com adultos podem não ser adequadas para crianças. Por fim, discute-se a necessidade de se estender a teoria de atribuição de causalidade, para acomodar fatores de desenvolvimento.Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília2012-07-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17059Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 5 No. 1: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 57-69Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 5 Núm. 1: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 57-69Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 5 No. 1: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 57-69Psicologia: Teoria e Pesquisa; v. 5 n. 1: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 57-691806-34460102-3772reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17059/15368https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17059/15545Piccinini, Cesar A.info:eu-repo/semantics/openAccess2018-10-16T00:48:02Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/17059Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/oairevistaptp@gmail.com1806-34460102-3772opendoar:2018-10-16T00:48:02Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
ATTRIBUTION OF CAUSALITY IN CHILDREN:: SOME CRITICAL ASPECTS Atribuição de causalidade em crianças:: Alguns aspectos críticos |
title |
ATTRIBUTION OF CAUSALITY IN CHILDREN:: SOME CRITICAL ASPECTS |
spellingShingle |
ATTRIBUTION OF CAUSALITY IN CHILDREN:: SOME CRITICAL ASPECTS Piccinini, Cesar A. |
title_short |
ATTRIBUTION OF CAUSALITY IN CHILDREN:: SOME CRITICAL ASPECTS |
title_full |
ATTRIBUTION OF CAUSALITY IN CHILDREN:: SOME CRITICAL ASPECTS |
title_fullStr |
ATTRIBUTION OF CAUSALITY IN CHILDREN:: SOME CRITICAL ASPECTS |
title_full_unstemmed |
ATTRIBUTION OF CAUSALITY IN CHILDREN:: SOME CRITICAL ASPECTS |
title_sort |
ATTRIBUTION OF CAUSALITY IN CHILDREN:: SOME CRITICAL ASPECTS |
author |
Piccinini, Cesar A. |
author_facet |
Piccinini, Cesar A. |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Piccinini, Cesar A. |
description |
In this article the recent upsurge of interest among researchersin developmental psychology about the attribution of causalitytheory is examined. The need to understand the attributions offered bychildren to explain failure and success in their activities is emphasized,due to their implications for achievement motivation. Contrasting evidencefrom research with adults and children are discussed. These findings indicatethat generalizations from investigations with adults may not be adequatefor children. Finally, the need to extend the attribution theory to accommodatedevelopmental factors is discussed. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-07-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17059 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17059 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17059/15368 https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17059/15545 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília |
dc.source.none.fl_str_mv |
Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 5 No. 1: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 57-69 Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 5 Núm. 1: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 57-69 Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 5 No. 1: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 57-69 Psicologia: Teoria e Pesquisa; v. 5 n. 1: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 57-69 1806-3446 0102-3772 reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online) instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UNB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UNB |
institution |
UNB |
reponame_str |
Psicologia (Universidade de Brasília. Online) |
collection |
Psicologia (Universidade de Brasília. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaptp@gmail.com |
_version_ |
1800211710749966336 |