ATTRIBUTION OF CAUSALITY IN CHILDREN:: SOME CRITICAL ASPECTS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Piccinini, Cesar A.
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17059
Resumo: In this article the recent upsurge of interest among researchersin developmental psychology about the attribution of causalitytheory is examined. The need to understand the attributions offered bychildren to explain failure and success in their activities is emphasized,due to their implications for achievement motivation. Contrasting evidencefrom research with adults and children are discussed. These findings indicatethat generalizations from investigations with adults may not be adequatefor children. Finally, the need to extend the attribution theory to accommodatedevelopmental factors is discussed.
id UNB-4_a0efc7525458f2a4bf2461db04602fef
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/17059
network_acronym_str UNB-4
network_name_str Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
repository_id_str
spelling ATTRIBUTION OF CAUSALITY IN CHILDREN:: SOME CRITICAL ASPECTSAtribuição de causalidade em crianças:: Alguns aspectos críticosIn this article the recent upsurge of interest among researchersin developmental psychology about the attribution of causalitytheory is examined. The need to understand the attributions offered bychildren to explain failure and success in their activities is emphasized,due to their implications for achievement motivation. Contrasting evidencefrom research with adults and children are discussed. These findings indicatethat generalizations from investigations with adults may not be adequatefor children. Finally, the need to extend the attribution theory to accommodatedevelopmental factors is discussed.Neste artigo examina-se o recente aumento de interesse entre pesquisadores em psicologia do desenvolvimento para com a teoria de atribuição de causalidade. É enfatizada a necessidade de se entender as atribuições usadas por crianças para explicar o fracasso e sucesso em suas atividades, tendo em vista suas implicações para a motivaçãode realização. Evidências contrastantes de pesquisas realizadas com adultos e crianças são revisadas. Esses achados sugerem que generalizações a partir de investigações com adultos podem não ser adequadas para crianças. Por fim, discute-se a necessidade de se estender a teoria de atribuição de causalidade, para acomodar fatores de desenvolvimento.Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília2012-07-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17059Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 5 No. 1: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 57-69Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 5 Núm. 1: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 57-69Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 5 No. 1: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 57-69Psicologia: Teoria e Pesquisa; v. 5 n. 1: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 57-691806-34460102-3772reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17059/15368https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17059/15545Piccinini, Cesar A.info:eu-repo/semantics/openAccess2018-10-16T00:48:02Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/17059Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/oairevistaptp@gmail.com1806-34460102-3772opendoar:2018-10-16T00:48:02Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv ATTRIBUTION OF CAUSALITY IN CHILDREN:: SOME CRITICAL ASPECTS
Atribuição de causalidade em crianças:: Alguns aspectos críticos
title ATTRIBUTION OF CAUSALITY IN CHILDREN:: SOME CRITICAL ASPECTS
spellingShingle ATTRIBUTION OF CAUSALITY IN CHILDREN:: SOME CRITICAL ASPECTS
Piccinini, Cesar A.
title_short ATTRIBUTION OF CAUSALITY IN CHILDREN:: SOME CRITICAL ASPECTS
title_full ATTRIBUTION OF CAUSALITY IN CHILDREN:: SOME CRITICAL ASPECTS
title_fullStr ATTRIBUTION OF CAUSALITY IN CHILDREN:: SOME CRITICAL ASPECTS
title_full_unstemmed ATTRIBUTION OF CAUSALITY IN CHILDREN:: SOME CRITICAL ASPECTS
title_sort ATTRIBUTION OF CAUSALITY IN CHILDREN:: SOME CRITICAL ASPECTS
author Piccinini, Cesar A.
author_facet Piccinini, Cesar A.
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Piccinini, Cesar A.
description In this article the recent upsurge of interest among researchersin developmental psychology about the attribution of causalitytheory is examined. The need to understand the attributions offered bychildren to explain failure and success in their activities is emphasized,due to their implications for achievement motivation. Contrasting evidencefrom research with adults and children are discussed. These findings indicatethat generalizations from investigations with adults may not be adequatefor children. Finally, the need to extend the attribution theory to accommodatedevelopmental factors is discussed.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-07-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17059
url https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17059
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17059/15368
https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17059/15545
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília
publisher.none.fl_str_mv Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília
dc.source.none.fl_str_mv Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 5 No. 1: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 57-69
Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 5 Núm. 1: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 57-69
Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 5 No. 1: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 57-69
Psicologia: Teoria e Pesquisa; v. 5 n. 1: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 57-69
1806-3446
0102-3772
reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UNB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UNB
institution UNB
reponame_str Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
collection Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
repository.name.fl_str_mv Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv revistaptp@gmail.com
_version_ 1800211710749966336