Verbal Interaction In Teacher-Students Dyads:: A Proposal for Data Treatment
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Psicologia (Universidade de Brasília. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17255 |
Resumo: | In this paper a procedure of data treatment is explained. This was implemented in a research aiming to depicthow teacher-student interactions operate in knowledge construction processes. The rationale of the procedure was based on theconception of utterances as actors' actions, which allow them to construct a symbolic universe. Each step of the procedure isdescribed and illustrated, and its role in yelding relevant research information for the area is discussed. |
id |
UNB-4_df6f653c4564fb123fdaa3e962a111b3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/17255 |
network_acronym_str |
UNB-4 |
network_name_str |
Psicologia (Universidade de Brasília. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Verbal Interaction In Teacher-Students Dyads:: A Proposal for Data TreatmentInteração Verbal em Díades Professor-Aluno:: Uma Proposta de Tratamento de DadosInteração verbalConstrução de conhecimentoRelação professor-alunoVerbal interactionKnowledge constructionTeacher-student relashionshipIn this paper a procedure of data treatment is explained. This was implemented in a research aiming to depicthow teacher-student interactions operate in knowledge construction processes. The rationale of the procedure was based on theconception of utterances as actors' actions, which allow them to construct a symbolic universe. Each step of the procedure isdescribed and illustrated, and its role in yelding relevant research information for the area is discussed.Neste artigo é exposto um procedimento de tratamento de dados implementado em uma pesquisa visando delinear como interações verbais professor-ai uno operam nos processos de construção de conhecimento. A racional do procedimento assenta-se na concepção da fala enquanto ação verbal dos interlocutores, permitindo-lhes construir ativamente um universo simbólico. Cada etapa do procedimento é descrita e ilustrada, sendo discutida sua importância para gerar informações relevantes para a pesquisa na área.Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília2013-04-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17255Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 11 No. 3 (1995): Revista Psicologia: Teoria e Pesquisa; 229-234Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 11 Núm. 3 (1995): Revista Psicologia: Teoria e Pesquisa; 229-234Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 11 No. 3 (1995): Revista Psicologia: Teoria e Pesquisa; 229-234Psicologia: Teoria e Pesquisa; v. 11 n. 3 (1995): Revista Psicologia: Teoria e Pesquisa; 229-2341806-34460102-3772reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17255/15755https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17255/15765Mathias Simão, Líviainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-10-18T14:52:29Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/17255Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/oairevistaptp@gmail.com1806-34460102-3772opendoar:2018-10-18T14:52:29Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Verbal Interaction In Teacher-Students Dyads:: A Proposal for Data Treatment Interação Verbal em Díades Professor-Aluno:: Uma Proposta de Tratamento de Dados |
title |
Verbal Interaction In Teacher-Students Dyads:: A Proposal for Data Treatment |
spellingShingle |
Verbal Interaction In Teacher-Students Dyads:: A Proposal for Data Treatment Mathias Simão, Lívia Interação verbal Construção de conhecimento Relação professor-aluno Verbal interaction Knowledge construction Teacher-student relashionship |
title_short |
Verbal Interaction In Teacher-Students Dyads:: A Proposal for Data Treatment |
title_full |
Verbal Interaction In Teacher-Students Dyads:: A Proposal for Data Treatment |
title_fullStr |
Verbal Interaction In Teacher-Students Dyads:: A Proposal for Data Treatment |
title_full_unstemmed |
Verbal Interaction In Teacher-Students Dyads:: A Proposal for Data Treatment |
title_sort |
Verbal Interaction In Teacher-Students Dyads:: A Proposal for Data Treatment |
author |
Mathias Simão, Lívia |
author_facet |
Mathias Simão, Lívia |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mathias Simão, Lívia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Interação verbal Construção de conhecimento Relação professor-aluno Verbal interaction Knowledge construction Teacher-student relashionship |
topic |
Interação verbal Construção de conhecimento Relação professor-aluno Verbal interaction Knowledge construction Teacher-student relashionship |
description |
In this paper a procedure of data treatment is explained. This was implemented in a research aiming to depicthow teacher-student interactions operate in knowledge construction processes. The rationale of the procedure was based on theconception of utterances as actors' actions, which allow them to construct a symbolic universe. Each step of the procedure isdescribed and illustrated, and its role in yelding relevant research information for the area is discussed. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-04-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17255 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17255 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17255/15755 https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17255/15765 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília |
dc.source.none.fl_str_mv |
Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 11 No. 3 (1995): Revista Psicologia: Teoria e Pesquisa; 229-234 Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 11 Núm. 3 (1995): Revista Psicologia: Teoria e Pesquisa; 229-234 Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 11 No. 3 (1995): Revista Psicologia: Teoria e Pesquisa; 229-234 Psicologia: Teoria e Pesquisa; v. 11 n. 3 (1995): Revista Psicologia: Teoria e Pesquisa; 229-234 1806-3446 0102-3772 reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online) instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UNB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UNB |
institution |
UNB |
reponame_str |
Psicologia (Universidade de Brasília. Online) |
collection |
Psicologia (Universidade de Brasília. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaptp@gmail.com |
_version_ |
1800211711283691520 |