Jogos digitais: uma proposta para o ensino da matemática

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Marcolin, Janaina Fernanda
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Pereira Junior, Francisco, Sandmann, André, Aquino, Leandro Lima
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Diversitas Journal
Texto Completo: https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/1598
Resumo: ABSTRACT: Mathematics is one of the disciplines that students present with greater difficulty. For this reason, the teacher needs to seek new methodological resources in order to encourage students to learn mathematics and make it easier to learn. Digital Games is one of the alternatives for this to be achieved. Therefore the present article aims to present and discuss some proposals of Digital Games that can be used in mathematics classes, in order to make classes more dynamic and attractive, thus collaborating in the teaching-learning process of mathematics. In addition, this article seeks to explore how Digital Games can help in the teaching-learning process of mathematics, what contributions they can bring, and in what ways it can be explored for mathematics teaching-learning to occur. KEYWORDS: Mathematics Education. Technologies in Education. Games Learning.
id UNEAL_cc1bd212119f7e5045223f20d5e7aea1
oai_identifier_str oai:ojs.emnuvens.com.br:article/1598
network_acronym_str UNEAL
network_name_str Diversitas Journal
repository_id_str
spelling Jogos digitais: uma proposta para o ensino da matemáticaABSTRACT: Mathematics is one of the disciplines that students present with greater difficulty. For this reason, the teacher needs to seek new methodological resources in order to encourage students to learn mathematics and make it easier to learn. Digital Games is one of the alternatives for this to be achieved. Therefore the present article aims to present and discuss some proposals of Digital Games that can be used in mathematics classes, in order to make classes more dynamic and attractive, thus collaborating in the teaching-learning process of mathematics. In addition, this article seeks to explore how Digital Games can help in the teaching-learning process of mathematics, what contributions they can bring, and in what ways it can be explored for mathematics teaching-learning to occur. KEYWORDS: Mathematics Education. Technologies in Education. Games Learning.RESUMO: A matemática é uma das disciplinas que os alunos apresentam maior dificuldade. Por este motivo o professor precisa buscar novos recursos metodológicos a fim de incentivar os alunos a aprender matemática e tornando-a mais fácil de aprender. Os Jogos Digitais são uma das alternativas para isso ser alcançado. Portanto o presente artigo tem como objetivo apresentar e discutir algumas propostas de Jogos Digitais que podem ser utilizados em aulas de matemática, a fim de tornar as aulas mais dinâmicas e atraentes, colaborando assim, no processo de ensino-aprendizagem da matemática. Além disso este artigo busca explorar como os Jogos Digitais podem auxiliar no processo de ensino-aprendizagem da matemática, quais as contribuições que estes podem trazer e de que maneiras é possível explorá-los para que o ensino-aprendizagem da matemática ocorra. PALAVRAS-CHAVE: Educação Matemática. Tecnologias na Educação. Aprendizagem com Jogos.Universidade Estadual de Alagoas - Eduneal2021-01-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/159810.17648/diversitas-journal-v6i1-1598Diversitas Journal; v. 6 n. 1 (2021): Práticas e reflexões sobre ensino, pesquisa e extensão; 1564-15812525-521510.17648/diversitas-journal-v6i1reponame:Diversitas Journalinstname:Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)instacron:UNEALporhttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/1598/1328Copyright (c) 2021 Janaina Fernanda Marcolin, Francisco Pereira Junior, André Sandmann, Leandro Lima Aquinohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMarcolin, Janaina FernandaPereira Junior, FranciscoSandmann, AndréAquino, Leandro Lima2021-08-12T20:41:31Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/1598Revistahttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/indexPUBhttps://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/muralinternacional/oairevistadiversitasjournal@gmail.com2525-52152525-5215opendoar:2023-01-13T09:47:17.932403Diversitas Journal - Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)false
dc.title.none.fl_str_mv Jogos digitais: uma proposta para o ensino da matemática
title Jogos digitais: uma proposta para o ensino da matemática
spellingShingle Jogos digitais: uma proposta para o ensino da matemática
Marcolin, Janaina Fernanda
title_short Jogos digitais: uma proposta para o ensino da matemática
title_full Jogos digitais: uma proposta para o ensino da matemática
title_fullStr Jogos digitais: uma proposta para o ensino da matemática
title_full_unstemmed Jogos digitais: uma proposta para o ensino da matemática
title_sort Jogos digitais: uma proposta para o ensino da matemática
author Marcolin, Janaina Fernanda
author_facet Marcolin, Janaina Fernanda
Pereira Junior, Francisco
Sandmann, André
Aquino, Leandro Lima
author_role author
author2 Pereira Junior, Francisco
Sandmann, André
Aquino, Leandro Lima
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Marcolin, Janaina Fernanda
Pereira Junior, Francisco
Sandmann, André
Aquino, Leandro Lima
description ABSTRACT: Mathematics is one of the disciplines that students present with greater difficulty. For this reason, the teacher needs to seek new methodological resources in order to encourage students to learn mathematics and make it easier to learn. Digital Games is one of the alternatives for this to be achieved. Therefore the present article aims to present and discuss some proposals of Digital Games that can be used in mathematics classes, in order to make classes more dynamic and attractive, thus collaborating in the teaching-learning process of mathematics. In addition, this article seeks to explore how Digital Games can help in the teaching-learning process of mathematics, what contributions they can bring, and in what ways it can be explored for mathematics teaching-learning to occur. KEYWORDS: Mathematics Education. Technologies in Education. Games Learning.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-01-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/1598
10.17648/diversitas-journal-v6i1-1598
url https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/1598
identifier_str_mv 10.17648/diversitas-journal-v6i1-1598
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/1598/1328
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Alagoas - Eduneal
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Alagoas - Eduneal
dc.source.none.fl_str_mv Diversitas Journal; v. 6 n. 1 (2021): Práticas e reflexões sobre ensino, pesquisa e extensão; 1564-1581
2525-5215
10.17648/diversitas-journal-v6i1
reponame:Diversitas Journal
instname:Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)
instacron:UNEAL
instname_str Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)
instacron_str UNEAL
institution UNEAL
reponame_str Diversitas Journal
collection Diversitas Journal
repository.name.fl_str_mv Diversitas Journal - Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)
repository.mail.fl_str_mv revistadiversitasjournal@gmail.com
_version_ 1797051278141947904