A inserção das TICs como ferramenta facilitadora do processo de ensino-aprendizagem: contribuição da língua inglesa

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Almeida, Celia Ferreira Barretto de
Data de Publicação: 2020
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Diversitas Journal
Texto Completo: https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/696
Resumo: ABSTRACT: This article aims to analyze the insertion of information and communication technologies as a facilitator of the process of teaching and learning English. The methodology used to achieve this objective was the qualitative research with bibliographical approach. Based on the premise that if students are users of mobile technologies and social media, it is understood that they are using the English language, since we can commonly observe words, expressions, texts of this language in both handsets and applications. In this sense, the use of ICTs bridges the gap between the English of school curricula and the life of the student, since once the student is able to understand the English in his daily life he will be able to associate it with the English applied in the classroom and in your life. In this sense, we can infer that the English language can contribute to an improvement in the quality of translation, writing and speaking of this language that is part of these technologies of information and communication of the 21st century digital society. KEYWORDS: Technologies. Social media. English language.
id UNEAL_d653fb67843a411a3e9d321ea9244896
oai_identifier_str oai:ojs.emnuvens.com.br:article/696
network_acronym_str UNEAL
network_name_str Diversitas Journal
repository_id_str
spelling A inserção das TICs como ferramenta facilitadora do processo de ensino-aprendizagem: contribuição da língua inglesaABSTRACT: This article aims to analyze the insertion of information and communication technologies as a facilitator of the process of teaching and learning English. The methodology used to achieve this objective was the qualitative research with bibliographical approach. Based on the premise that if students are users of mobile technologies and social media, it is understood that they are using the English language, since we can commonly observe words, expressions, texts of this language in both handsets and applications. In this sense, the use of ICTs bridges the gap between the English of school curricula and the life of the student, since once the student is able to understand the English in his daily life he will be able to associate it with the English applied in the classroom and in your life. In this sense, we can infer that the English language can contribute to an improvement in the quality of translation, writing and speaking of this language that is part of these technologies of information and communication of the 21st century digital society. KEYWORDS: Technologies. Social media. English language.RESUMO: Este artigo tem por objetivo analisar a inserção das tecnologias da informação e comunicação como ferramenta facilitadora do processo de ensino e aprendizagem da língua inglesa. A metodologia utilizada para atingir este objetivo foi a pesquisa qualitativa com abordagem bibliográfica. Partindo da premissa de que se os alunos são usuários das tecnologias móveis e das mídias sociais, entende-se que eles estão utilizando a língua inglesa, uma vez que comumente podemos observar palavras, expressões, textos deste idioma tanto nos aparelhos quanto nos aplicativos. Neste sentido, o uso das TICs faz a ponte, entre o inglês dos currículos escolares e a vida do aluno, pois a partir do momento que o aluno consegue entender o inglês existente em seu cotidiano ele conseguirá associá-lo ao inglês aplicado na sala de aula e em sua vida. Neste sentido, podemos inferir que a língua inglesa poderá contribuir para um melhoramento na qualidade de tradução, escrita e fala deste idioma que é parte destas tecnologias da informação e comunicação da sociedade digital do século XXI. PALAVRAS-CHAVE: Tecnologias. Mídias sociais. Língua inglesa.Universidade Estadual de Alagoas - Eduneal2020-04-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/69610.17648/diversitas-journal-v5i2-696Diversitas Journal; v. 5 n. 2 (2020): A força feminina na consolidação da História; 1100-11202525-521510.17648/diversitas-journal-v5i2reponame:Diversitas Journalinstname:Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)instacron:UNEALporhttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/696/998Copyright (c) 2020 CELIA Ferreira Barretto de Almeidahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAlmeida, Celia Ferreira Barretto de2021-08-19T18:48:51Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/696Revistahttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/indexPUBhttps://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/muralinternacional/oairevistadiversitasjournal@gmail.com2525-52152525-5215opendoar:2023-01-13T09:46:54.096023Diversitas Journal - Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)false
dc.title.none.fl_str_mv A inserção das TICs como ferramenta facilitadora do processo de ensino-aprendizagem: contribuição da língua inglesa
title A inserção das TICs como ferramenta facilitadora do processo de ensino-aprendizagem: contribuição da língua inglesa
spellingShingle A inserção das TICs como ferramenta facilitadora do processo de ensino-aprendizagem: contribuição da língua inglesa
Almeida, Celia Ferreira Barretto de
title_short A inserção das TICs como ferramenta facilitadora do processo de ensino-aprendizagem: contribuição da língua inglesa
title_full A inserção das TICs como ferramenta facilitadora do processo de ensino-aprendizagem: contribuição da língua inglesa
title_fullStr A inserção das TICs como ferramenta facilitadora do processo de ensino-aprendizagem: contribuição da língua inglesa
title_full_unstemmed A inserção das TICs como ferramenta facilitadora do processo de ensino-aprendizagem: contribuição da língua inglesa
title_sort A inserção das TICs como ferramenta facilitadora do processo de ensino-aprendizagem: contribuição da língua inglesa
author Almeida, Celia Ferreira Barretto de
author_facet Almeida, Celia Ferreira Barretto de
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Almeida, Celia Ferreira Barretto de
description ABSTRACT: This article aims to analyze the insertion of information and communication technologies as a facilitator of the process of teaching and learning English. The methodology used to achieve this objective was the qualitative research with bibliographical approach. Based on the premise that if students are users of mobile technologies and social media, it is understood that they are using the English language, since we can commonly observe words, expressions, texts of this language in both handsets and applications. In this sense, the use of ICTs bridges the gap between the English of school curricula and the life of the student, since once the student is able to understand the English in his daily life he will be able to associate it with the English applied in the classroom and in your life. In this sense, we can infer that the English language can contribute to an improvement in the quality of translation, writing and speaking of this language that is part of these technologies of information and communication of the 21st century digital society. KEYWORDS: Technologies. Social media. English language.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-04-09
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/696
10.17648/diversitas-journal-v5i2-696
url https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/696
identifier_str_mv 10.17648/diversitas-journal-v5i2-696
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/696/998
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 CELIA Ferreira Barretto de Almeida
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 CELIA Ferreira Barretto de Almeida
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Alagoas - Eduneal
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Alagoas - Eduneal
dc.source.none.fl_str_mv Diversitas Journal; v. 5 n. 2 (2020): A força feminina na consolidação da História; 1100-1120
2525-5215
10.17648/diversitas-journal-v5i2
reponame:Diversitas Journal
instname:Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)
instacron:UNEAL
instname_str Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)
instacron_str UNEAL
institution UNEAL
reponame_str Diversitas Journal
collection Diversitas Journal
repository.name.fl_str_mv Diversitas Journal - Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)
repository.mail.fl_str_mv revistadiversitasjournal@gmail.com
_version_ 1797051275667308544