Emoções e tecnologias digitais no ensino-aprendizagem de Língua Inglesa
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Tabuleiro de Letras |
Texto Completo: | https://revistas.uneb.br/index.php/tabuleirodeletras/article/view/13621 |
Resumo: | The article aims to evaluate the possible contributions of studies about emotions and digital technologies for teaching/learning English in the context of remote teaching and hybrid teaching. We seek to develop a theoretical study that can support future research. For that, we carried out a literature review on the relationship between emotions, digital technologies, and English language teaching with attention to the Brazilian context and the 2017-2021 time frame. Thus, it is proposed to bring possible convergences between the reviewed studies and teaching/learning practices based on contemporary demands. The results indicated that the resources present in the reviewed studies can strengthen the teaching/learning of English in several aspects, in line with an updated teaching/learning practice in a pandemic and post-pandemic context. |
id |
UNEB-4_9c9b1b5a4abf5d53835d41353a5639c3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uneb.br:article/13621 |
network_acronym_str |
UNEB-4 |
network_name_str |
Tabuleiro de Letras |
repository_id_str |
|
spelling |
Emoções e tecnologias digitais no ensino-aprendizagem de Língua InglesaThe article aims to evaluate the possible contributions of studies about emotions and digital technologies for teaching/learning English in the context of remote teaching and hybrid teaching. We seek to develop a theoretical study that can support future research. For that, we carried out a literature review on the relationship between emotions, digital technologies, and English language teaching with attention to the Brazilian context and the 2017-2021 time frame. Thus, it is proposed to bring possible convergences between the reviewed studies and teaching/learning practices based on contemporary demands. The results indicated that the resources present in the reviewed studies can strengthen the teaching/learning of English in several aspects, in line with an updated teaching/learning practice in a pandemic and post-pandemic context.O objetivo deste artigo é avaliar as possíveis contribuições de estudos sobre emoções e tecnologias digitais para o ensino/aprendizagem de inglês no contexto do ensino remoto e ensino híbrido. Buscamos elaborar um estudo teórico que possa subsidiar futuras pesquisas empíricas. Para tanto, realizamos uma revisão da literatura acerca da relação entre emoções, tecnologias digitais, e o ensino da língua inglesa com atenção ao contexto brasileiro e com o recorte temporal de 2017-2021. Com isso, propõe-se trazer convergências possíveis entre os estudos revisados e práticas de ensino/aprendizagem pautadas em demandas contemporâneas. Os resultados indicam que os recursos presentes nos estudos revisados podem fortalecer o ensino/aprendizagem de inglês em diversos aspectos consonantes com uma prática atualizada de ensino/aprendizagem em contexto pandêmico e pós-pandêmico.Programa de Pós Graduação em Estudo de Linguagens - PPGEL2022-06-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uneb.br/index.php/tabuleirodeletras/article/view/1362110.35499/tl.v16i1.13621Tabuleiro de Letras; v. 16 n. 1 (2022); 146-1662176-578210.35499/tl.v16i1reponame:Tabuleiro de Letrasinstname:Universidade do Estado da Bahia (UNEB)instacron:UNEBporhttps://revistas.uneb.br/index.php/tabuleirodeletras/article/view/13621/9916Copyright (c) 2022 Tabuleiro de Letrasinfo:eu-repo/semantics/openAccessAragão, Rodrigo Camargo Ferreira, Keila2022-06-27T18:40:43Zoai:ojs.revistas.uneb.br:article/13621Revistahttps://revistas.uneb.br/index.php/tabuleirodeletrasPUBhttps://revistas.uneb.br/index.php/tabuleirodeletras/oainlopes@uneb.br2176-57822176-5782opendoar:2022-06-27T18:40:43Tabuleiro de Letras - Universidade do Estado da Bahia (UNEB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Emoções e tecnologias digitais no ensino-aprendizagem de Língua Inglesa |
title |
Emoções e tecnologias digitais no ensino-aprendizagem de Língua Inglesa |
spellingShingle |
Emoções e tecnologias digitais no ensino-aprendizagem de Língua Inglesa Aragão, Rodrigo Camargo |
title_short |
Emoções e tecnologias digitais no ensino-aprendizagem de Língua Inglesa |
title_full |
Emoções e tecnologias digitais no ensino-aprendizagem de Língua Inglesa |
title_fullStr |
Emoções e tecnologias digitais no ensino-aprendizagem de Língua Inglesa |
title_full_unstemmed |
Emoções e tecnologias digitais no ensino-aprendizagem de Língua Inglesa |
title_sort |
Emoções e tecnologias digitais no ensino-aprendizagem de Língua Inglesa |
author |
Aragão, Rodrigo Camargo |
author_facet |
Aragão, Rodrigo Camargo Ferreira, Keila |
author_role |
author |
author2 |
Ferreira, Keila |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Aragão, Rodrigo Camargo Ferreira, Keila |
description |
The article aims to evaluate the possible contributions of studies about emotions and digital technologies for teaching/learning English in the context of remote teaching and hybrid teaching. We seek to develop a theoretical study that can support future research. For that, we carried out a literature review on the relationship between emotions, digital technologies, and English language teaching with attention to the Brazilian context and the 2017-2021 time frame. Thus, it is proposed to bring possible convergences between the reviewed studies and teaching/learning practices based on contemporary demands. The results indicated that the resources present in the reviewed studies can strengthen the teaching/learning of English in several aspects, in line with an updated teaching/learning practice in a pandemic and post-pandemic context. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-06-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uneb.br/index.php/tabuleirodeletras/article/view/13621 10.35499/tl.v16i1.13621 |
url |
https://revistas.uneb.br/index.php/tabuleirodeletras/article/view/13621 |
identifier_str_mv |
10.35499/tl.v16i1.13621 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uneb.br/index.php/tabuleirodeletras/article/view/13621/9916 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Tabuleiro de Letras info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Tabuleiro de Letras |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós Graduação em Estudo de Linguagens - PPGEL |
publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós Graduação em Estudo de Linguagens - PPGEL |
dc.source.none.fl_str_mv |
Tabuleiro de Letras; v. 16 n. 1 (2022); 146-166 2176-5782 10.35499/tl.v16i1 reponame:Tabuleiro de Letras instname:Universidade do Estado da Bahia (UNEB) instacron:UNEB |
instname_str |
Universidade do Estado da Bahia (UNEB) |
instacron_str |
UNEB |
institution |
UNEB |
reponame_str |
Tabuleiro de Letras |
collection |
Tabuleiro de Letras |
repository.name.fl_str_mv |
Tabuleiro de Letras - Universidade do Estado da Bahia (UNEB) |
repository.mail.fl_str_mv |
nlopes@uneb.br |
_version_ |
1800211680182927360 |