The horizon of social pedagogy: a perspective of conceptual approach
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8802 |
Resumo: | This paper outlines theoretical aspects of the constitution of the field of Social Pedagogy, foreseeing an approaching horizon to the conceptual structures that make it starting on considerations about its historical trend since the late of nineteenth century. The textual composition is structured in four parts that unfold the debate about the conceptual emergence of social pedagogy, the development and maturation of its scientific-disciplinary field, the configuration of your object of knowledge and contemporary discussions guided in the brazilian context of search by the academic assertion and consolidation of the field. |
id |
UNESP-15_02e71333a8abad853a89713873a5dc46 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8802 |
network_acronym_str |
UNESP-15 |
network_name_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The horizon of social pedagogy: a perspective of conceptual approachEl horizonte de la pedagogía social: una perspectiva de aproximación conceptualO horizonte da pedagogia social: uma perspectiva de aproximação conceitualSocial pedagogy. Social education. Pedagogy.Pedagogía social. Educación social. Pedagogía.Pedagogia social. Educação social. Pedagogia.This paper outlines theoretical aspects of the constitution of the field of Social Pedagogy, foreseeing an approaching horizon to the conceptual structures that make it starting on considerations about its historical trend since the late of nineteenth century. The textual composition is structured in four parts that unfold the debate about the conceptual emergence of social pedagogy, the development and maturation of its scientific-disciplinary field, the configuration of your object of knowledge and contemporary discussions guided in the brazilian context of search by the academic assertion and consolidation of the field.El texto presenta aspectos teóricos de la constitución del campo de la Pedagogía Social, planteando un horizonte de aproximación a las estructuras conceptuales que lo constituyen bajo la luz de consideraciones acerca de su trayectoria histórica iniciada al final del siglo XIX. La composición textual se estructura en cuatro partes que desdoblan el debate sobre la emergencia conceptual de la Pedagogía Social, el desarrollo y maduración de su campo científico-disciplinario, la configuración de su objeto de conocimiento y discusiones contemporáneas pautadas en el contexto brasileño de búsqueda por la afirmación y consolidación académica del campo.O texto delineia aspectos teóricos de constituição do campo da Pedagogia Social, perspectivando um horizonte de aproximação às estruturas conceituais que o perfazem à luz de considerações acerca de sua trajetória histórica iniciada ao final do século XIX. A composição textual se estrutura em quatro partes que desdobram o debate sobre a emergência conceitual da Pedagogia Social, o desenvolvimento e amadurecimento do seu campo científico-disciplinar, a configuração do seu objeto de conhecimento e discussões contemporâneas pautadas no contexto brasileiro de busca pela afirmação e consolidação acadêmica do campo.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2017-10-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/880210.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017.8802Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 12, n. 4, out./dez. (2017); 2122-2137Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 12, n. 4, out./dez. (2017); 2122-21371982-55872446-860610.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8802/6945Copyright (c) 2017 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessRolim de Lima Severo, José Leonardo2018-07-27T22:37:40Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8802Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2018-07-27T22:37:40Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The horizon of social pedagogy: a perspective of conceptual approach El horizonte de la pedagogía social: una perspectiva de aproximación conceptual O horizonte da pedagogia social: uma perspectiva de aproximação conceitual |
title |
The horizon of social pedagogy: a perspective of conceptual approach |
spellingShingle |
The horizon of social pedagogy: a perspective of conceptual approach Rolim de Lima Severo, José Leonardo Social pedagogy. Social education. Pedagogy. Pedagogía social. Educación social. Pedagogía. Pedagogia social. Educação social. Pedagogia. |
title_short |
The horizon of social pedagogy: a perspective of conceptual approach |
title_full |
The horizon of social pedagogy: a perspective of conceptual approach |
title_fullStr |
The horizon of social pedagogy: a perspective of conceptual approach |
title_full_unstemmed |
The horizon of social pedagogy: a perspective of conceptual approach |
title_sort |
The horizon of social pedagogy: a perspective of conceptual approach |
author |
Rolim de Lima Severo, José Leonardo |
author_facet |
Rolim de Lima Severo, José Leonardo |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rolim de Lima Severo, José Leonardo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Social pedagogy. Social education. Pedagogy. Pedagogía social. Educación social. Pedagogía. Pedagogia social. Educação social. Pedagogia. |
topic |
Social pedagogy. Social education. Pedagogy. Pedagogía social. Educación social. Pedagogía. Pedagogia social. Educação social. Pedagogia. |
description |
This paper outlines theoretical aspects of the constitution of the field of Social Pedagogy, foreseeing an approaching horizon to the conceptual structures that make it starting on considerations about its historical trend since the late of nineteenth century. The textual composition is structured in four parts that unfold the debate about the conceptual emergence of social pedagogy, the development and maturation of its scientific-disciplinary field, the configuration of your object of knowledge and contemporary discussions guided in the brazilian context of search by the academic assertion and consolidation of the field. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-10-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8802 10.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017.8802 |
url |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8802 |
identifier_str_mv |
10.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017.8802 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8802/6945 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 12, n. 4, out./dez. (2017); 2122-2137 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 12, n. 4, out./dez. (2017); 2122-2137 1982-5587 2446-8606 10.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017 reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
collection |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com |
_version_ |
1800215854936227840 |