The epistemology of teacher training materialized by multinational organisms
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Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11142 |
Resumo: | Education in capitalist society has been increasingly centralized in the interests of capital mediated by the actions of the Multinational Organizations for (sub) and developing countries. This study is the result of a bibliographical and documentary research and aims to present the analysis of the epistemology of Multinational Organizations (OECD and World Bank) to the field of teacher training. The results indicate the existence of an epistemology of capital coined by interests of bourgeois order, which advocate public policies that control the teaching work, restrict the teachers' autonomy and promote excluding and individualizing formative processes, fomenting the alienation and the expansion of the precariousness in the work processes. |
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The epistemology of teacher training materialized by multinational organismsLa epistemología de la formación de profesores materializada por medio de los organismos multinacionalesA epistemologia da formação de professores materializada por meio dos organismos multinacionaisEpistemologyMultinational organizationsTeacher trainingTeaching workEpistemologíaOrganismos multinacionalesFormación de profesoresTtrabajo docenteEpistemologiaOrganismos multinacionaisFormação de professoresTrabalho docente.Education in capitalist society has been increasingly centralized in the interests of capital mediated by the actions of the Multinational Organizations for (sub) and developing countries. This study is the result of a bibliographical and documentary research and aims to present the analysis of the epistemology of Multinational Organizations (OECD and World Bank) to the field of teacher training. The results indicate the existence of an epistemology of capital coined by interests of bourgeois order, which advocate public policies that control the teaching work, restrict the teachers' autonomy and promote excluding and individualizing formative processes, fomenting the alienation and the expansion of the precariousness in the work processes.La Educación en la sociedad capitalista ha ganado cada vez más centralidad frente a los intereses del capital mediatenciados por las acciones de los Organismos Multinacionales para los países (sub) y en desarrollo. Este estudio es el resultado de una investigación bibliográfica y documental y tiene como objetivo presentar el análisis sobre la epistemología de los Organismos Multinacionales (Banco Mundial y OCDE) para el campo de la formación de profesores. Los resultados indican la existencia de una epistemología del capital acuñada por intereses de orden burgués, que abogan políticas públicas que controlan el trabajo docente, cercenan la autonomía de los profesores y promueven procesos formativos excluyentes e individualizantes, fomentando la alienación y la expansión de la precarización en los procesos de trabajo.A Educação na sociedade capitalista tem ganhado cada vez mais centralidade diante dos interesses do capital mediatizados pelas ações dos Organismos Multinacionais para os países (sub) e em desenvolvimento. Este estudo é resultado de uma pesquisa bibliográfica e documental e tem como objetivo apresentar a análise sobre a epistemologia dos Organismos Multinacionais (Banco Mundial e OCDE) para o campo da formação de professores. Os resultados indicam a existência de uma epistemologia do capital cunhada por interesses de ordem burguesa, que advogam políticas públicas que controlam o trabalho docente, cerceiam a autonomia dos professores e promovem processos formativos excludentes e individualizantes, fomentando a alienação e a expansão da precarização nos processos de trabalho.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2018-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1114210.21723/riaee.unesp.v13.iesp3.dez.2018.11142Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v .13, n. esp.3, dez. (2018); 2041-2053Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v .13, n. esp.3, dez. (2018); 2041-20531982-55872446-860610.21723/riaee.unesp.v13.iesp3.dez.2018reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11142/7814Copyright (c) 2019 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCosta, Maria da Conceição dos SantosSouza, Michele Borges deCabral, Maria da Conceição Rosa2019-01-12T20:53:30Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11142Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2019-01-12T20:53:30Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
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