“New middle school: who know approves!” ¿Approves?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Corrêa, Shirlei de Souza
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Garcia, Sandra Regina de Oliveira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
spa
Título da fonte: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11469
Resumo: Recent changes in the MS have been controversial and have generated a series of criticisms from experts and representations of public entities that have rejected both the tax format of the proposal - MP 746/2016 and the content that modifies the structure and the functioning of the current MS. In the same way, students and parents also protested against these changes. The government, however, in launching a national network slogan "New High School, those who know approve!" Disregarded the discussions that have taken place since the movement that has MS as the main issue, discussed a long time ago. The annulment of the opinions and positions of intellectuals, entities, movements, etc., that dedicate themselves to investigating / analyzing / contributing / effecting a quality education for the last stage of basic education, allows us to problematize these events, thus questioning the slogan launched by the government, even stating that some people know about this new MS and still do not approve it.
id UNESP-15_6f116639ac996535a9a429d14702bf80
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11469
network_acronym_str UNESP-15
network_name_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository_id_str
spelling “New middle school: who know approves!” ¿Approves?“Nueva enseñanza media: ¡quien conoce aprueba!” ¿Aprueba?“Novo ensino médio: quem conhece aprova!” Aprova?High schoolpublic policycurricular organization.Enseñanza mediaPolíticas públicasOrganización curricular.Ensino médioPolíticas públicasOrganização curricular.Recent changes in the MS have been controversial and have generated a series of criticisms from experts and representations of public entities that have rejected both the tax format of the proposal - MP 746/2016 and the content that modifies the structure and the functioning of the current MS. In the same way, students and parents also protested against these changes. The government, however, in launching a national network slogan "New High School, those who know approve!" Disregarded the discussions that have taken place since the movement that has MS as the main issue, discussed a long time ago. The annulment of the opinions and positions of intellectuals, entities, movements, etc., that dedicate themselves to investigating / analyzing / contributing / effecting a quality education for the last stage of basic education, allows us to problematize these events, thus questioning the slogan launched by the government, even stating that some people know about this new MS and still do not approve it.Los recientes cambios ocurridos en la Enseñanza Media fueron polémicos y provocaron una serie de críticas de especialistas y representaciones de organizaciones políticas que rechazan, tanto el formato impositivo de la propuesta – por la MP nº 746/2016, como el contenido que cambia la estructura y el funcionamiento de la actual Enseñanza Media. En el mismo sentido, alumnos y padres también manifestaron contra esos cambios. El gobierno, sin embargo al introducir un slogan en red nacional “Nueva Enseñanza Media, ¡quien conoce aprueba!”, desconsideró las discusiones realizadas desde el movimiento que tiene la Enseñanza Media como tema principal, discutido hace mucho tiempo. La anulación de las opiniones y posicionamientos de intelectuales, organizaciones, movimientos etc, que se dedican a investigar/analizar/contribuir/realizar una educación de calidad para la última etapa de la educación básica, nos permite problematizar estos casos, cuestionando, por lo tanto el slogan introducido por el gobierno, afirmando incluso que habrá quienes conozcan a esa nueva Enseñanza Media y que, aun así, no la apruebe. As recentes mudanças ocorridas no EM - Enisno Médio - foram polêmicas e geraram uma série de críticas de especialistas e representações de entidades públicas que rejeitaram, tanto o formato impositivo da proposta – por meio da MP nº 746/2016, quanto o conteúdo que modifica a estrutura e o funcionamento do atual EM. No mesmo caminho, alunos e pais também protestaram contra estas mudanças. O governo, porém, ao lançar um slogan em rede nacional “Novo Ensino Médio, quem conhece aprova!”, desconsiderou as discussões realizadas a partir do movimento que tem o EM como questão principal, discutido há muito tempo. A anulação das opiniões e posicionamentos de intelectuais, entidades, movimentos etc, que dedicam-se a investigar/analisar/contribuir/efetivar uma educação de qualidade para a última etapa da educação básica, nos permite problematizar estes acontecimentos, questionando, portanto, o slogan lançado pelo governo, afirmando, inclusive, que há quem conheça esse novo EM e que, ainda assim, não o aprove.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2018-03-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1146910.21723/riaee.v13.n2.2018.11469Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v.13, n.2, abr./jun. (2018); 604-622Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v.13, n.2, abr./jun. (2018); 604-6221982-55872446-860610.21723/riaee.v13.n2.2018reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporspahttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11469/7359https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11469/7360Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCorrêa, Shirlei de SouzaGarcia, Sandra Regina de Oliveira2018-07-27T22:37:13Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11469Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2018-07-27T22:37:13Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv “New middle school: who know approves!” ¿Approves?
“Nueva enseñanza media: ¡quien conoce aprueba!” ¿Aprueba?
“Novo ensino médio: quem conhece aprova!” Aprova?
title “New middle school: who know approves!” ¿Approves?
spellingShingle “New middle school: who know approves!” ¿Approves?
Corrêa, Shirlei de Souza
High school
public policy
curricular organization.
Enseñanza media
Políticas públicas
Organización curricular.
Ensino médio
Políticas públicas
Organização curricular.
title_short “New middle school: who know approves!” ¿Approves?
title_full “New middle school: who know approves!” ¿Approves?
title_fullStr “New middle school: who know approves!” ¿Approves?
title_full_unstemmed “New middle school: who know approves!” ¿Approves?
title_sort “New middle school: who know approves!” ¿Approves?
author Corrêa, Shirlei de Souza
author_facet Corrêa, Shirlei de Souza
Garcia, Sandra Regina de Oliveira
author_role author
author2 Garcia, Sandra Regina de Oliveira
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Corrêa, Shirlei de Souza
Garcia, Sandra Regina de Oliveira
dc.subject.por.fl_str_mv High school
public policy
curricular organization.
Enseñanza media
Políticas públicas
Organización curricular.
Ensino médio
Políticas públicas
Organização curricular.
topic High school
public policy
curricular organization.
Enseñanza media
Políticas públicas
Organización curricular.
Ensino médio
Políticas públicas
Organização curricular.
description Recent changes in the MS have been controversial and have generated a series of criticisms from experts and representations of public entities that have rejected both the tax format of the proposal - MP 746/2016 and the content that modifies the structure and the functioning of the current MS. In the same way, students and parents also protested against these changes. The government, however, in launching a national network slogan "New High School, those who know approve!" Disregarded the discussions that have taken place since the movement that has MS as the main issue, discussed a long time ago. The annulment of the opinions and positions of intellectuals, entities, movements, etc., that dedicate themselves to investigating / analyzing / contributing / effecting a quality education for the last stage of basic education, allows us to problematize these events, thus questioning the slogan launched by the government, even stating that some people know about this new MS and still do not approve it.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-03-05
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11469
10.21723/riaee.v13.n2.2018.11469
url https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11469
identifier_str_mv 10.21723/riaee.v13.n2.2018.11469
dc.language.iso.fl_str_mv por
spa
language por
spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11469/7359
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11469/7360
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v.13, n.2, abr./jun. (2018); 604-622
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v.13, n.2, abr./jun. (2018); 604-622
1982-5587
2446-8606
10.21723/riaee.v13.n2.2018
reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
collection Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com
_version_ 1800215856619192320