Organización curricular de la educación superior en publicidad: Una mirada brasileña en la oferta estadounidense
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Signos do Consumo |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/111271 |
Resumo: | The purpose of this article is to present and discusses the curricular offering of higher education in Advertising by means of theoretical reference and case study with Boston University and the University of Illinois at Urbana-Champaign. The results point that those offering are structured, differentiated, and show contributions to Brazilian experience. |
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Organización curricular de la educación superior en publicidad: Una mirada brasileña en la oferta estadounidenseCurriculum organization of higher education in advertising: A brazilian view about U.S. offeringOrganização curricular de cursos superiores de publicidade: Um olhar brasileiro sobre a oferta americanaadvertisinghigh educationcurriculum organizationpublicidadeducación superiororganización curricularpublicidadecursos superioresorganização curricularThe purpose of this article is to present and discusses the curricular offering of higher education in Advertising by means of theoretical reference and case study with Boston University and the University of Illinois at Urbana-Champaign. The results point that those offering are structured, differentiated, and show contributions to Brazilian experience.El propósito de este trabajo es presentar y discutir la oferta curricular de cursos de educación superior en Publicidad a través de marcos teóricos y estúdio de caso com la Boston University y la University of Illinois at Urbana-Champaign. Los resultados indican que estas ofertas son estructuradas, diferenciadas, y muestran contribuciones a la experiencia brasileña.O propósito deste artigo é apresentar e discutir a oferta curricular americana para cursos superiores de Publicidade por meio de referencial teórico e estudo de caso com a Boston University e a University of Illinois at Urbana-Champaign. Os resultados apontam que tais ofertas são estruturadas, diferenciadas, e mostram contribuições para a experiência brasileira.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2015-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo não avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/11127110.11606/issn.1984-5057.v7i1p39-53Signos do Consumo; v. 7 n. 1 (2015): Consumo e a estetização da vida cotidiana: uma perspectiva a cerca da publicidade e dos games; 39-531984-5057reponame:Signos do Consumoinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/111271/109523Copyright (c) 2018 Gino Giacomini Filhoinfo:eu-repo/semantics/openAccessGiacomini Filho, Gino2019-04-01T12:52:47Zoai:revistas.usp.br:article/111271Revistahttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumoPUBhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/oairevistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br1984-50571984-5057opendoar:2019-04-01T12:52:47Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP)false |
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