Literacy: current challenges and new approaches
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/9189 |
Resumo: | The purpose of this text is to present the special issue of the Ibero American Journal of Education Studies that focuses the Literacy as a theme, addressed under a multiplicity of aspects, dimensions and theoretical-methodological approaches. By grouping the articles according to their object, we try to indicate links between it which stimulate authors’ debate and the identification of convergences and divergences, inviting to a deepening themes and to search for overcoming the mentioned challenges. The richness of approaches and analyzes represented by authors from diverse theoretical lines and institutional affiliation from all regions of Brazil and abroad brings an instigating panorama that could serve as reference for future research and actions in the field of Literacy. |
id |
UNESP-15_92b753eeb6599f46e589b4f72cccaab1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/9189 |
network_acronym_str |
UNESP-15 |
network_name_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Literacy: current challenges and new approachesAlfabetización: retos actuales y nuevos abordajesAlfabetização: desafios atuais e novas abordagensLiteracy. Public policies. School failure. Literacy training. Literacy methods.Alfabetización. Políticas públicas. Fracaso escolar. Formación de alfabetizadores. Métodos de alfabetización.Alfabetização. Políticas públicas. Fracasso escolar. Formação de alfabetizadores. Métodos de alfabetização.The purpose of this text is to present the special issue of the Ibero American Journal of Education Studies that focuses the Literacy as a theme, addressed under a multiplicity of aspects, dimensions and theoretical-methodological approaches. By grouping the articles according to their object, we try to indicate links between it which stimulate authors’ debate and the identification of convergences and divergences, inviting to a deepening themes and to search for overcoming the mentioned challenges. The richness of approaches and analyzes represented by authors from diverse theoretical lines and institutional affiliation from all regions of Brazil and abroad brings an instigating panorama that could serve as reference for future research and actions in the field of Literacy.Este texto tiene el objetivo de presentar el número especial de la Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação que trae el tema de la Alfabetización, abordado bajo una multiplicidad de aspectos, dimensiones y enfoques teórico-metodológicos. Al reunir los artículos en función de su objeto, buscamos indicar relaciones que estimulen el debate entre los autores y la identificación de convergencias y divergencias, invitando para una profundización de temas y para la búsqueda de superación de los retos apuntados. La riqueza de abordajes y análisis representada por autores de diversas líneas teóricas y de instituciones de las cinco regiones de Brasil y del extranjero muestra un panorama instigador que podrá fundamentar investigaciones y acciones futuras en el campo de la alfabetización.Este texto tem como objetivo apresentar o número especial da Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação que traz como tema a Alfabetização, abordada sob uma multiplicidade de aspectos, dimensões e enfoques teórico-metodológicos. Agrupando os artigos em função do seu objeto, procuramos indicar ligações que estimulem o debate entre os autores e a identificação de convergências e divergências, convidando para um aprofundamento de temas e para a busca de superação dos desafios apontados. A riqueza de abordagens e análises representada por autores de diversas linhas teóricas e de instituições das cinco regiões do Brasil e do exterior traz um panorama instigante que poderá subsidiar pesquisas e ações futuras no campo da alfabetização. Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2016-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/918910.21723/riaee.v11.n.esp4.9189Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 11, n. esp. 4, (2016) Dossiê: Alfabetização: desafios atuais e novas abordagens; 2251-2266Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 11, n. esp. 4, (2016) Dossiê: Alfabetização: desafios atuais e novas abordagens; 2251-22661982-55872446-860610.21723/riaee.v0i0reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/9189/6083Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessPrioste, Claudia DiasMazzeu, Francisco José CarvalhoBarbosa, Eliza Maria2019-01-11T12:47:12Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/9189Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2019-01-11T12:47:12Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Literacy: current challenges and new approaches Alfabetización: retos actuales y nuevos abordajes Alfabetização: desafios atuais e novas abordagens |
title |
Literacy: current challenges and new approaches |
spellingShingle |
Literacy: current challenges and new approaches Prioste, Claudia Dias Literacy. Public policies. School failure. Literacy training. Literacy methods. Alfabetización. Políticas públicas. Fracaso escolar. Formación de alfabetizadores. Métodos de alfabetización. Alfabetização. Políticas públicas. Fracasso escolar. Formação de alfabetizadores. Métodos de alfabetização. |
title_short |
Literacy: current challenges and new approaches |
title_full |
Literacy: current challenges and new approaches |
title_fullStr |
Literacy: current challenges and new approaches |
title_full_unstemmed |
Literacy: current challenges and new approaches |
title_sort |
Literacy: current challenges and new approaches |
author |
Prioste, Claudia Dias |
author_facet |
Prioste, Claudia Dias Mazzeu, Francisco José Carvalho Barbosa, Eliza Maria |
author_role |
author |
author2 |
Mazzeu, Francisco José Carvalho Barbosa, Eliza Maria |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Prioste, Claudia Dias Mazzeu, Francisco José Carvalho Barbosa, Eliza Maria |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Literacy. Public policies. School failure. Literacy training. Literacy methods. Alfabetización. Políticas públicas. Fracaso escolar. Formación de alfabetizadores. Métodos de alfabetización. Alfabetização. Políticas públicas. Fracasso escolar. Formação de alfabetizadores. Métodos de alfabetização. |
topic |
Literacy. Public policies. School failure. Literacy training. Literacy methods. Alfabetización. Políticas públicas. Fracaso escolar. Formación de alfabetizadores. Métodos de alfabetización. Alfabetização. Políticas públicas. Fracasso escolar. Formação de alfabetizadores. Métodos de alfabetização. |
description |
The purpose of this text is to present the special issue of the Ibero American Journal of Education Studies that focuses the Literacy as a theme, addressed under a multiplicity of aspects, dimensions and theoretical-methodological approaches. By grouping the articles according to their object, we try to indicate links between it which stimulate authors’ debate and the identification of convergences and divergences, inviting to a deepening themes and to search for overcoming the mentioned challenges. The richness of approaches and analyzes represented by authors from diverse theoretical lines and institutional affiliation from all regions of Brazil and abroad brings an instigating panorama that could serve as reference for future research and actions in the field of Literacy. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-12-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/9189 10.21723/riaee.v11.n.esp4.9189 |
url |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/9189 |
identifier_str_mv |
10.21723/riaee.v11.n.esp4.9189 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/9189/6083 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 11, n. esp. 4, (2016) Dossiê: Alfabetização: desafios atuais e novas abordagens; 2251-2266 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 11, n. esp. 4, (2016) Dossiê: Alfabetização: desafios atuais e novas abordagens; 2251-2266 1982-5587 2446-8606 10.21723/riaee.v0i0 reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
collection |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com |
_version_ |
1800215855456321536 |