Creation and development of cooperative digital games for children: a systematic review
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por spa |
Título da fonte: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13069 |
Resumo: | The objective was to identify studies that created and tested intervention programs for digital games for children from 7 to 10 years old that prioritized cooperation. This is a systematic review, with search in seven databases, using four groups of descriptors (digital games, intervention programs, intended population and cooperation). Two studies were selected for analysis. The first study is a mixed reality game for learning healthy habits from cooperative strategies. The second is a screen game to assess the level of cooperation from pre-established tasks. Studies have produced evidence to believe in the possibility of building digital games that emphasize cooperation in order to solve problems of social relationships among children today. |
id |
UNESP-15_e41bfbdf380b3a944c87f849aeb34a51 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/13069 |
network_acronym_str |
UNESP-15 |
network_name_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Creation and development of cooperative digital games for children: a systematic reviewCreación y desarrollo de juegos digitales cooperativos para niños: una revisión sistemáticaCriação e desenvolvimento de jogos digitais cooperativos para crianças: uma revisão sistemáticaJogos digitaisJogos educativosCooperaçãoEducação.Juegos digitalesJuegos educativosCooperaciónEducación.Digital gamesEducational gamesCooperationEducation.The objective was to identify studies that created and tested intervention programs for digital games for children from 7 to 10 years old that prioritized cooperation. This is a systematic review, with search in seven databases, using four groups of descriptors (digital games, intervention programs, intended population and cooperation). Two studies were selected for analysis. The first study is a mixed reality game for learning healthy habits from cooperative strategies. The second is a screen game to assess the level of cooperation from pre-established tasks. Studies have produced evidence to believe in the possibility of building digital games that emphasize cooperation in order to solve problems of social relationships among children today.El objetivo era identificar estudios que crearan y probaran programas de intervención para juegos digitales para niños de 7 a 10 años que priorizaran la cooperación. Es una revisión sistemática, con búsqueda realizada en siete bases de datos, usando cuatro grupos de descriptores (juegos digitales, programas de intervención, población diferida y cooperación). Se seleccionaron dos estudios para el análisis. El primer estudio es un juego de realidad mixta para aprender hábitos saludables a partir de estrategias cooperativas. El segundo es un juego de pantalla para evaluar el nivel de cooperación de las tareas preestablecidas. Los estudios han producido evidencia para creer en la posibilidad de construir juegos digitales que enfaticen la cooperación para resolver problemas de relaciones sociales entre los niños de hoy.O objetivo foi identificar estudos que criaram e testaram programas de intervenções com jogos digitais, para crianças de 7 a 10 anos, que priorizassem a cooperação. Trata-se de uma revisão sistemática, com busca realizada em sete bases de dados, utilizando-se de quatro grupos de descritores (jogos digitais, programas de intervenção, população preterida e cooperação). Dois estudos foram selecionados para análise. O primeiro estudo é um jogo de realidade mista para aprendizagem de hábitos saudáveis a partir de estratégias cooperativas. O segundo é um jogo de tela para avaliar o nível de cooperação a partir de tarefas pré-estabelecidas. Os estudos produziram evidências para se acreditar na possibilidade de construção de jogos digitais que enfatizem a cooperação a fim de resolver problemas de relacionamentos sociais entre as crianças na atualidade.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2020-02-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionRevisão Sistemática da Literaturaapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1306910.21723/riaee.v15i3.13069Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2020) v. 15, n. 3, jul./set. ; 1295-1308Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2020) v. 15, n. 3, jul./set. ; 1295-13081982-55872446-860610.21723/riaee.v15i3reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporspahttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13069/9168https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13069/10218Copyright (c) 2020 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessDanielli, FrançoiseFreitas, Kamyla Thais Dias dePereira, Rubiane GuarinoCardoso, Fernando Luiz2021-01-22T03:01:01Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/13069Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2021-01-22T03:01:01Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Creation and development of cooperative digital games for children: a systematic review Creación y desarrollo de juegos digitales cooperativos para niños: una revisión sistemática Criação e desenvolvimento de jogos digitais cooperativos para crianças: uma revisão sistemática |
title |
Creation and development of cooperative digital games for children: a systematic review |
spellingShingle |
Creation and development of cooperative digital games for children: a systematic review Danielli, Françoise Jogos digitais Jogos educativos Cooperação Educação. Juegos digitales Juegos educativos Cooperación Educación. Digital games Educational games Cooperation Education. |
title_short |
Creation and development of cooperative digital games for children: a systematic review |
title_full |
Creation and development of cooperative digital games for children: a systematic review |
title_fullStr |
Creation and development of cooperative digital games for children: a systematic review |
title_full_unstemmed |
Creation and development of cooperative digital games for children: a systematic review |
title_sort |
Creation and development of cooperative digital games for children: a systematic review |
author |
Danielli, Françoise |
author_facet |
Danielli, Françoise Freitas, Kamyla Thais Dias de Pereira, Rubiane Guarino Cardoso, Fernando Luiz |
author_role |
author |
author2 |
Freitas, Kamyla Thais Dias de Pereira, Rubiane Guarino Cardoso, Fernando Luiz |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Danielli, Françoise Freitas, Kamyla Thais Dias de Pereira, Rubiane Guarino Cardoso, Fernando Luiz |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Jogos digitais Jogos educativos Cooperação Educação. Juegos digitales Juegos educativos Cooperación Educación. Digital games Educational games Cooperation Education. |
topic |
Jogos digitais Jogos educativos Cooperação Educação. Juegos digitales Juegos educativos Cooperación Educación. Digital games Educational games Cooperation Education. |
description |
The objective was to identify studies that created and tested intervention programs for digital games for children from 7 to 10 years old that prioritized cooperation. This is a systematic review, with search in seven databases, using four groups of descriptors (digital games, intervention programs, intended population and cooperation). Two studies were selected for analysis. The first study is a mixed reality game for learning healthy habits from cooperative strategies. The second is a screen game to assess the level of cooperation from pre-established tasks. Studies have produced evidence to believe in the possibility of building digital games that emphasize cooperation in order to solve problems of social relationships among children today. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-02-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Revisão Sistemática da Literatura |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13069 10.21723/riaee.v15i3.13069 |
url |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13069 |
identifier_str_mv |
10.21723/riaee.v15i3.13069 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por spa |
language |
por spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13069/9168 https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13069/10218 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2020) v. 15, n. 3, jul./set. ; 1295-1308 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2020) v. 15, n. 3, jul./set. ; 1295-1308 1982-5587 2446-8606 10.21723/riaee.v15i3 reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
collection |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com |
_version_ |
1800215857820860416 |