Fighting strategies to social inequality in network hall of São José
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/6578 |
Resumo: | This article is subject to analyze the educational projects carried out in the Municipal Education Network and its implications for social change. The projects were developed by the Department of Education and Culture of St. Joseph in 2001 and 2006. For the analysis, were used, in particular concepts about the cultural capital and habitus school, the French sociologist Pierre Bourdieu, highlighting the issues field- school X family and unequal family heritage in their school implications. |
id |
UNESP-15_fe50130101e6c0d0be46e13d90cecf6c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6578 |
network_acronym_str |
UNESP-15 |
network_name_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Fighting strategies to social inequality in network hall of São JoséEstratégias de combate a las desigualdades sociales en la red de esculas municipales de “São José”Estratégias de combate às desigualdades sociais na rede municipal de São JoséCultural Capital. Family. School. Habitus.Capital cultural. Familia. Escuela. Habitus.Capital cultural. Família. Escola. Habitus.This article is subject to analyze the educational projects carried out in the Municipal Education Network and its implications for social change. The projects were developed by the Department of Education and Culture of St. Joseph in 2001 and 2006. For the analysis, were used, in particular concepts about the cultural capital and habitus school, the French sociologist Pierre Bourdieu, highlighting the issues field- school X family and unequal family heritage in their school implications.El presente artículo tiene por temática analizar proyectos educacionales realizados en la Red de Escuelas Municipales de Enseñanza y sus implicaciones en los cambios sociales. Los proyectos fueron desarrollados por la Secretaría de Educación y Cultura de “São José” en los años de 2001 y 2006. Para el análisis fueron utilizados, en especial, conceptos acerca de capital cultural y habitus escolar, del sociólogo francés Pierre Bourdieu, destacando los temas campo-escuela X familia y patrimonio familiar desigual, en sus implicaciones escolares. O presente artigo tem por temática analisar os projetos educacionais realizados na Rede Municipal de Ensino e suas implicações nas mudanças sociais. Os projetos foram desenvolvidos pela Secretaria de Educação e Cultura de São José nos anos de 2001 e 2006. Para a análise, foram utilizados, em especial, conceitos acerca do capital cultural e habitus escolar, do sociólogo Francês Pierre Bourdieu, destacando os assuntos campo-escola X família e herança familiar desigual, em suas implicações escolares. Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2016-10-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/657810.21723/riaee.v11.n3.6578Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1557-1567Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1557-15671982-55872446-860610.21723/riaee.v11.n3reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/6578/5925Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessRamos, Karine RodriguesCarminati, Celso João2017-07-04T18:27:05Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6578Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2017-07-04T18:27:05Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Fighting strategies to social inequality in network hall of São José Estratégias de combate a las desigualdades sociales en la red de esculas municipales de “São José” Estratégias de combate às desigualdades sociais na rede municipal de São José |
title |
Fighting strategies to social inequality in network hall of São José |
spellingShingle |
Fighting strategies to social inequality in network hall of São José Ramos, Karine Rodrigues Cultural Capital. Family. School. Habitus. Capital cultural. Familia. Escuela. Habitus. Capital cultural. Família. Escola. Habitus. |
title_short |
Fighting strategies to social inequality in network hall of São José |
title_full |
Fighting strategies to social inequality in network hall of São José |
title_fullStr |
Fighting strategies to social inequality in network hall of São José |
title_full_unstemmed |
Fighting strategies to social inequality in network hall of São José |
title_sort |
Fighting strategies to social inequality in network hall of São José |
author |
Ramos, Karine Rodrigues |
author_facet |
Ramos, Karine Rodrigues Carminati, Celso João |
author_role |
author |
author2 |
Carminati, Celso João |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ramos, Karine Rodrigues Carminati, Celso João |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Cultural Capital. Family. School. Habitus. Capital cultural. Familia. Escuela. Habitus. Capital cultural. Família. Escola. Habitus. |
topic |
Cultural Capital. Family. School. Habitus. Capital cultural. Familia. Escuela. Habitus. Capital cultural. Família. Escola. Habitus. |
description |
This article is subject to analyze the educational projects carried out in the Municipal Education Network and its implications for social change. The projects were developed by the Department of Education and Culture of St. Joseph in 2001 and 2006. For the analysis, were used, in particular concepts about the cultural capital and habitus school, the French sociologist Pierre Bourdieu, highlighting the issues field- school X family and unequal family heritage in their school implications. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-10-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/6578 10.21723/riaee.v11.n3.6578 |
url |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/6578 |
identifier_str_mv |
10.21723/riaee.v11.n3.6578 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/6578/5925 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1557-1567 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1557-1567 1982-5587 2446-8606 10.21723/riaee.v11.n3 reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
collection |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com |
_version_ |
1800215853187203072 |