Fighting strategies to social inequality in network hall of São José

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ramos, Karine Rodrigues
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Carminati, Celso João
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/6578
Resumo: This article is subject to analyze the educational projects carried out in the Municipal Education Network and its implications for social change. The projects were developed by the Department of Education and Culture of St. Joseph in 2001 and 2006. For the analysis, were used, in particular concepts about the cultural capital and habitus school, the French sociologist Pierre Bourdieu, highlighting the issues field- school X family and unequal family heritage in their school implications.
id UNESP-15_fe50130101e6c0d0be46e13d90cecf6c
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6578
network_acronym_str UNESP-15
network_name_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository_id_str
spelling Fighting strategies to social inequality in network hall of São JoséEstratégias de combate a las desigualdades sociales en la red de esculas municipales de “São José”Estratégias de combate às desigualdades sociais na rede municipal de São JoséCultural Capital. Family. School. Habitus.Capital cultural. Familia. Escuela. Habitus.Capital cultural. Família. Escola. Habitus.This article is subject to analyze the educational projects carried out in the Municipal Education Network and its implications for social change. The projects were developed by the Department of Education and Culture of St. Joseph in 2001 and 2006. For the analysis, were used, in particular concepts about the cultural capital and habitus school, the French sociologist Pierre Bourdieu, highlighting the issues field- school X family and unequal family heritage in their school implications.El presente artículo tiene por temática analizar proyectos educacionales realizados en la Red de Escuelas Municipales de Enseñanza y sus implicaciones en los cambios sociales. Los proyectos fueron desarrollados por la Secretaría de Educación y Cultura de “São José” en los años de 2001 y 2006. Para el análisis fueron utilizados, en especial, conceptos acerca de capital cultural y habitus escolar, del sociólogo francés Pierre Bourdieu, destacando los temas campo-escuela X familia y patrimonio familiar desigual, en sus implicaciones escolares.  O presente artigo tem por temática analisar os projetos educacionais realizados na Rede Municipal de Ensino e suas implicações nas mudanças sociais. Os projetos foram desenvolvidos pela Secretaria de Educação e Cultura de São José nos anos de 2001 e 2006. Para a análise, foram utilizados, em especial, conceitos acerca do capital cultural e habitus escolar, do sociólogo Francês Pierre Bourdieu, destacando os assuntos campo-escola X família e herança familiar desigual, em suas implicações escolares.  Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2016-10-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/657810.21723/riaee.v11.n3.6578Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1557-1567Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1557-15671982-55872446-860610.21723/riaee.v11.n3reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/6578/5925Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessRamos, Karine RodriguesCarminati, Celso João2017-07-04T18:27:05Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6578Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2017-07-04T18:27:05Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Fighting strategies to social inequality in network hall of São José
Estratégias de combate a las desigualdades sociales en la red de esculas municipales de “São José”
Estratégias de combate às desigualdades sociais na rede municipal de São José
title Fighting strategies to social inequality in network hall of São José
spellingShingle Fighting strategies to social inequality in network hall of São José
Ramos, Karine Rodrigues
Cultural Capital. Family. School. Habitus.
Capital cultural. Familia. Escuela. Habitus.
Capital cultural. Família. Escola. Habitus.
title_short Fighting strategies to social inequality in network hall of São José
title_full Fighting strategies to social inequality in network hall of São José
title_fullStr Fighting strategies to social inequality in network hall of São José
title_full_unstemmed Fighting strategies to social inequality in network hall of São José
title_sort Fighting strategies to social inequality in network hall of São José
author Ramos, Karine Rodrigues
author_facet Ramos, Karine Rodrigues
Carminati, Celso João
author_role author
author2 Carminati, Celso João
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Ramos, Karine Rodrigues
Carminati, Celso João
dc.subject.por.fl_str_mv Cultural Capital. Family. School. Habitus.
Capital cultural. Familia. Escuela. Habitus.
Capital cultural. Família. Escola. Habitus.
topic Cultural Capital. Family. School. Habitus.
Capital cultural. Familia. Escuela. Habitus.
Capital cultural. Família. Escola. Habitus.
description This article is subject to analyze the educational projects carried out in the Municipal Education Network and its implications for social change. The projects were developed by the Department of Education and Culture of St. Joseph in 2001 and 2006. For the analysis, were used, in particular concepts about the cultural capital and habitus school, the French sociologist Pierre Bourdieu, highlighting the issues field- school X family and unequal family heritage in their school implications.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-10-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/6578
10.21723/riaee.v11.n3.6578
url https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/6578
identifier_str_mv 10.21723/riaee.v11.n3.6578
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/6578/5925
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1557-1567
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1557-1567
1982-5587
2446-8606
10.21723/riaee.v11.n3
reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
collection Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com
_version_ 1800215853187203072