The game in handball instruction: a teaching plan for daily practice

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Castro, Jefferson Alexandre de
Data de Publicação: 2008
Outros Autores: Giglio, Sérgio Settani, Montagner, Paulo Cesar
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Motriz (Online)
Texto Completo: https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1283
Resumo: The continuous evolution of team sports and the need to adapt to student interests make it necessary to create new teaching approaches and devise new ways to apply traditional teaching methods. In this article, we discuss and reinterpret the methods developed by Bayer (1994), Garganta (1995) and Werner et al. (1996), who advocate teaching team sports through games for building tactical awareness. The proposal includes a teaching plan and activities based on the concepts of these authors, thereby offering instructors the possibility of applying these concepts in a simple and sequential manner in their daily teaching.
id UNESP-17_328b4c34300de608a0e4e86dd8b17766
oai_identifier_str oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/1283
network_acronym_str UNESP-17
network_name_str Motriz (Online)
repository_id_str
spelling The game in handball instruction: a teaching plan for daily practiceO jogo no ensino do handebol: proposta de um plano de ensino pensado para a prática diária.Educação Física. Esportes.Ensino. jogo. esportes.The continuous evolution of team sports and the need to adapt to student interests make it necessary to create new teaching approaches and devise new ways to apply traditional teaching methods. In this article, we discuss and reinterpret the methods developed by Bayer (1994), Garganta (1995) and Werner et al. (1996), who advocate teaching team sports through games for building tactical awareness. The proposal includes a teaching plan and activities based on the concepts of these authors, thereby offering instructors the possibility of applying these concepts in a simple and sequential manner in their daily teaching.A continua evolução dos esportes coletivos e a necessidade de se adequar aos interesses dos alunos geram a necessidade da discussão de novas possibilidades de ensino ou uma nova forma da utilização de métodos consagrados. Partindo desse pressuposto apresentamos nesse artigo uma re-interpretação dos métodos desenvolvidos por Bayer (1994), Garganta (1995) e Werner et al. (1996), os quais objetivam o ensino dos esportes coletivos através da compreensão tática utilizando para isso jogos. Apresentaremos aqui uma proposta de plano de ensino e atividades baseados nos conceitos desses autores, proporcionando aos professores uma possibilidade de utilizar de maneira simples e seqüencial tais conteúdos em sua prática diária.Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro2008-09-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por ParesRevisão de Literatura.application/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/128310.5016/1283Motriz. Journal of Physical Education. UNESP; V. 14, N. 1 (2008); 67-73Motriz Revista de Educação Física; V. 14, N. 1 (2008); 67-731980-6574reponame:Motriz (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1283/1599Castro, Jefferson Alexandre deGiglio, Sérgio SettaniMontagner, Paulo Cesarinfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-04-18T19:34:24Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/1283Revistahttp://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motrizPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpmotriz@rc.unesp.br||mauerber@rc.unesp.br||azanesco@rc.unesp.br1980-65741415-9805opendoar:2013-04-18T19:34:24Motriz (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv The game in handball instruction: a teaching plan for daily practice
O jogo no ensino do handebol: proposta de um plano de ensino pensado para a prática diária.
title The game in handball instruction: a teaching plan for daily practice
spellingShingle The game in handball instruction: a teaching plan for daily practice
Castro, Jefferson Alexandre de
Educação Física. Esportes.
Ensino. jogo. esportes.
title_short The game in handball instruction: a teaching plan for daily practice
title_full The game in handball instruction: a teaching plan for daily practice
title_fullStr The game in handball instruction: a teaching plan for daily practice
title_full_unstemmed The game in handball instruction: a teaching plan for daily practice
title_sort The game in handball instruction: a teaching plan for daily practice
author Castro, Jefferson Alexandre de
author_facet Castro, Jefferson Alexandre de
Giglio, Sérgio Settani
Montagner, Paulo Cesar
author_role author
author2 Giglio, Sérgio Settani
Montagner, Paulo Cesar
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Castro, Jefferson Alexandre de
Giglio, Sérgio Settani
Montagner, Paulo Cesar
dc.subject.por.fl_str_mv Educação Física. Esportes.
Ensino. jogo. esportes.
topic Educação Física. Esportes.
Ensino. jogo. esportes.
description The continuous evolution of team sports and the need to adapt to student interests make it necessary to create new teaching approaches and devise new ways to apply traditional teaching methods. In this article, we discuss and reinterpret the methods developed by Bayer (1994), Garganta (1995) and Werner et al. (1996), who advocate teaching team sports through games for building tactical awareness. The proposal includes a teaching plan and activities based on the concepts of these authors, thereby offering instructors the possibility of applying these concepts in a simple and sequential manner in their daily teaching.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-09-04
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Documento Avaliado por Pares
Revisão de Literatura.
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1283
10.5016/1283
url https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1283
identifier_str_mv 10.5016/1283
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1283/1599
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro
dc.source.none.fl_str_mv Motriz. Journal of Physical Education. UNESP; V. 14, N. 1 (2008); 67-73
Motriz Revista de Educação Física; V. 14, N. 1 (2008); 67-73
1980-6574
reponame:Motriz (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Motriz (Online)
collection Motriz (Online)
repository.name.fl_str_mv Motriz (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv motriz@rc.unesp.br||mauerber@rc.unesp.br||azanesco@rc.unesp.br
_version_ 1800215769317900288