The game in handball instruction: a teaching plan for daily practice
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Motriz (Online) |
Texto Completo: | https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1283 |
Resumo: | The continuous evolution of team sports and the need to adapt to student interests make it necessary to create new teaching approaches and devise new ways to apply traditional teaching methods. In this article, we discuss and reinterpret the methods developed by Bayer (1994), Garganta (1995) and Werner et al. (1996), who advocate teaching team sports through games for building tactical awareness. The proposal includes a teaching plan and activities based on the concepts of these authors, thereby offering instructors the possibility of applying these concepts in a simple and sequential manner in their daily teaching. |
id |
UNESP-17_328b4c34300de608a0e4e86dd8b17766 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/1283 |
network_acronym_str |
UNESP-17 |
network_name_str |
Motriz (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The game in handball instruction: a teaching plan for daily practiceO jogo no ensino do handebol: proposta de um plano de ensino pensado para a prática diária.Educação Física. Esportes.Ensino. jogo. esportes.The continuous evolution of team sports and the need to adapt to student interests make it necessary to create new teaching approaches and devise new ways to apply traditional teaching methods. In this article, we discuss and reinterpret the methods developed by Bayer (1994), Garganta (1995) and Werner et al. (1996), who advocate teaching team sports through games for building tactical awareness. The proposal includes a teaching plan and activities based on the concepts of these authors, thereby offering instructors the possibility of applying these concepts in a simple and sequential manner in their daily teaching.A continua evolução dos esportes coletivos e a necessidade de se adequar aos interesses dos alunos geram a necessidade da discussão de novas possibilidades de ensino ou uma nova forma da utilização de métodos consagrados. Partindo desse pressuposto apresentamos nesse artigo uma re-interpretação dos métodos desenvolvidos por Bayer (1994), Garganta (1995) e Werner et al. (1996), os quais objetivam o ensino dos esportes coletivos através da compreensão tática utilizando para isso jogos. Apresentaremos aqui uma proposta de plano de ensino e atividades baseados nos conceitos desses autores, proporcionando aos professores uma possibilidade de utilizar de maneira simples e seqüencial tais conteúdos em sua prática diária.Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro2008-09-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por ParesRevisão de Literatura.application/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/128310.5016/1283Motriz. Journal of Physical Education. UNESP; V. 14, N. 1 (2008); 67-73Motriz Revista de Educação Física; V. 14, N. 1 (2008); 67-731980-6574reponame:Motriz (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1283/1599Castro, Jefferson Alexandre deGiglio, Sérgio SettaniMontagner, Paulo Cesarinfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-04-18T19:34:24Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/1283Revistahttp://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motrizPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpmotriz@rc.unesp.br||mauerber@rc.unesp.br||azanesco@rc.unesp.br1980-65741415-9805opendoar:2013-04-18T19:34:24Motriz (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The game in handball instruction: a teaching plan for daily practice O jogo no ensino do handebol: proposta de um plano de ensino pensado para a prática diária. |
title |
The game in handball instruction: a teaching plan for daily practice |
spellingShingle |
The game in handball instruction: a teaching plan for daily practice Castro, Jefferson Alexandre de Educação Física. Esportes. Ensino. jogo. esportes. |
title_short |
The game in handball instruction: a teaching plan for daily practice |
title_full |
The game in handball instruction: a teaching plan for daily practice |
title_fullStr |
The game in handball instruction: a teaching plan for daily practice |
title_full_unstemmed |
The game in handball instruction: a teaching plan for daily practice |
title_sort |
The game in handball instruction: a teaching plan for daily practice |
author |
Castro, Jefferson Alexandre de |
author_facet |
Castro, Jefferson Alexandre de Giglio, Sérgio Settani Montagner, Paulo Cesar |
author_role |
author |
author2 |
Giglio, Sérgio Settani Montagner, Paulo Cesar |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Castro, Jefferson Alexandre de Giglio, Sérgio Settani Montagner, Paulo Cesar |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Física. Esportes. Ensino. jogo. esportes. |
topic |
Educação Física. Esportes. Ensino. jogo. esportes. |
description |
The continuous evolution of team sports and the need to adapt to student interests make it necessary to create new teaching approaches and devise new ways to apply traditional teaching methods. In this article, we discuss and reinterpret the methods developed by Bayer (1994), Garganta (1995) and Werner et al. (1996), who advocate teaching team sports through games for building tactical awareness. The proposal includes a teaching plan and activities based on the concepts of these authors, thereby offering instructors the possibility of applying these concepts in a simple and sequential manner in their daily teaching. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-09-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Documento Avaliado por Pares Revisão de Literatura. |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1283 10.5016/1283 |
url |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1283 |
identifier_str_mv |
10.5016/1283 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1283/1599 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Motriz. Journal of Physical Education. UNESP; V. 14, N. 1 (2008); 67-73 Motriz Revista de Educação Física; V. 14, N. 1 (2008); 67-73 1980-6574 reponame:Motriz (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Motriz (Online) |
collection |
Motriz (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Motriz (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
motriz@rc.unesp.br||mauerber@rc.unesp.br||azanesco@rc.unesp.br |
_version_ |
1800215769317900288 |